vrijdag 23 juni 2017

Maasvlakte near Port of Rotterdam

Do you know what The Slufter is? You can read about it on the site of Port of Rotterdam. It is a 250-hectare depot for contaminated dredged material in the southwest section of the Maasvlakte. My husband was in Rotterdam for his job. Later he went to this Maasvlakte and sent me some pics.


De slufter
Mijn man moest in Rotterdam zijn voor zijn werk en stuurde mij leuke foto's van een voor mij onbekend gebeid. Tweede Maasvlakte volgens mij. En van de Slufter. "De Slufter is een 250-hectare groot depot voor verontreinigd baggerspecie in het zuidwestelijk deel van de Maasvlakte. Het depot is sinds 1987 in gebruik om deze baggerslib uit havenbekkens en de vaargeul op te bergen."  Bron: Port of Rotterdam





Also a small video: kitesurfing (very loud noise from the wind)



Fijn weekend iedereen!

11 opmerkingen:

  1. So thoughtful of him to send you pictures!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aritha kitesurfing is a great sport

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kitesurfing looks like fun. Nice beach too.
    Have a wonderful weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te zien, dit is een voor mij totaal onbekend gebied. Ik ken De Slufter alleen als natuurgebied op Texel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad niet verkeerd daar.
    Ja,in ons landje zijn vele mooie plekjes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nice photos. Have a blessed day and a wonderful weekend. Madeline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Very pretty! My great, great grandparents were from the Netherlands - from Frieseland!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's Aritha, vorig jaar zijn we met de boot (Spido rondvaarten in Rotterdam) naar de Maasvlakte geweest, een mooie 6 uur durende trip. Echt de moeite waard.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your husband's photos are great. Thank you for sharing them :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. The beach looks nice and the weather looks good. I thought you were there!
    Thanks for stopping by my blog. It's funny to think you were just on the other side of the North Sea :)

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥