zaterdag 20 februari 2021

Bloemen, fietsen en thee drinken bij zus

Vorige week was het nog volop winters. Vandaag lijkt het wel lente! Het is heerlijk. De zon schijnt de hele dag. En alle sneeuw is verdwenen. Deze week heb ik wat lentebloemen gekocht om mijn gemoed op te fleuren. Lentebloemen voor buiten.

Lente of winterbloemen?
Zijn het lentebloemen of winterbloemen? Misschien allebei. Gisteren nam ik tijd om wat  foto's te maken. 





Kopen jullie ook bloemen en plantjes? 

Ik maakte ook nog wat foto's met mijn iPhone. Soms zijn die mooier dan mijn grote toestel. Ik begrijp niet hoe dat kan.



En een video van de primula.



Volgende week wil ik een blogpost maken over mijn langste sneeuwwandeling (11 kilometer). Het was ongelofelijk mooi. Maar omdat ik zo blij ben met het lenteachtige weer deel ik vandaag een stukje lente. Terwijl het nog winter is.

Fietstocht
Gisteren heb ik een mooie fietstocht gemaakt door Het Binnenveld. Echt een mooie natuurgebied: LINKJE 

De lucht was blauw, de zon scheen vrolijk. Vitamine D! Fijn om alleen natuur om me heen te hebben. Ik houd van de uitgestrekte weilanden. Bij elkaar heb ik 25 km gefietst. Ik zag wilde ganzen (zie foto), zwanen en ik hoorde zoveel vogels fluiten! De sloten waren weer overvol. Erg nat overal.

Naar mijn zus
Bij het bankje (zie foto) at ik mijn brood en dronk ik koffie uit mijn thermosfles. Daarna fietste ik nog een eindje door en appte ik mijn zus of ze thuis was. Of ze zin had op thee te drinken. De thee was eerder klaar dan dat ik arriveerde. Zo fijn om tijdens deze periode, even iemand te spreken. Niet alleen mijn zus maar ook mijn zwager was thuis. En hun mooie witte hond. 

Het was geweldig.






 Hoe was jullie week?

15 opmerkingen:

  1. Heerlijk om de voorjaarsbloemen weer te zien opkomen, ik heb ook al krokusjes en sneeuwklokjes gezien. Ik heb vandaag heerlijk 2,5 uur met m'n vriendin gewandeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful macro shots of the flowers. And what an interesting old bench!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful set of photos and a blue sky :-) Keep safe Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What beautiful photos! Makes he realize that spring will show up one of these days. Our week has been snow, ice, and more snow and staying cold so nothing melts.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful images. I sometimes feel the same way about the iphone pictures. for some things they are better than my camera. I have been running around getting things in place to have my bathroom renovated .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Aritha.

    Heerlijk de voorjaarsfoto's.

    Groetttie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi ARITHA- Lovely photos from your tours. I like to see your Geese in the Paddock. Thanks for posting. Best Wishes. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heerlijk tripje had je Aritha.

    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie fotos Aritha. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Your photos are absolutely beautiful to see. Sounds like you had lots of fun cycling through the countryside. Enjoy your week!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat je naar je zus geweest bent. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Aritha, your photographs are so lovely.
    I had a very nice walk the other day but didn't take any photographs, I really should do!

    Wishing you a happy weekend.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk, ik heb ook net viooltjes en voorjaarsbloemetjes gekocht. Ik zet ze ook binnen (narcissen en een hyacinth). Gezellig dat je zus thuis was en prachtige foto's!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The purple and yellow flower is unusual and beautiful. And the pink one is so pretty with a few drops of water on it.

    ~Sheri

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥