woensdag 28 juli 2021

PLANTENBIBLIOTHEEK "DE PLANTENBAK"

Vandaag fietste ik naar de plantenbibliotheek: "De Plantenbak". Er stond een leuk artikel over in de krant en dacht: yes, daar ga ik een keertje kijken! 

Plantenbibliotheek "De Plantenbak"

Ik vond de plantenbibliotheek ook op Instagram en volg het account. Planten ruilen is geluk delen met elkaar. Iedereen is welkom bij "de Plantenbak" om planten en stekjes te komen ruilen.

Plantenbibliotheek Veenendaal


Verrassende plantenbibliotheek


Deze plantenbibliotheek is verrassend omdat:
  • de plantenbibliotheek zo dichtbij mijn huis is (ik kan erheen lopen)
  • er waren veel verschillende plantjes waren; planten voor binnen en buiten 
  • het er leuk en verzorgd uit ziet.
  • de eigenaresse aardig is; ze kwam beloofde stekjes brengen.

1 plantje meenemen is 1 planten neerzetten
Niks te ruiken?
Geen probleem, doe dan een donatie vanaf 
0,50 cent per plantje

 

.

Plantenruil


Ik ruilde mijn plantjes in voor een scindapsus pictus en een stekje van de rode zonnehoed (zij noemde het droomkruid). Ik ben nieuwsgierig wie er gelijk heeft: Ingrid van de plantenbibliotheek of ik. Ik maakte een een foto van nieuwe plantjes: zie hierboven.

Clivia een dankbare kamerplant

Vandaag doneerde  2 euro in potje van de plantenbibliotheek voor een pracht van een clivia. Ik voel me happy! Het schijnt een dankbare kamerplant te zijn. Ik heb nooit eerder een clivia gehad. Zou ik de clivia in leven kunnen houden? Ooit las ik een roman, waarin een clivia de hoofdrol speelde. Geen idee hoe het heette maar ik ga ernaar op zoek.

đŸŒ± Heeft iemand clivia tips voor mij?




đŸŒ±Hebben jullie ook een plantenbibliotheek in de buurt?
đŸŒ±Heb jij kamerplanten in huis? Wat voor soort?

Linked to: Huisvlijt Linkparty (deel jouw link ook)

22 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf idee! Ik kan er ook enorm van genieten, dat stekken en uitdelen. Zo is God: laten groeien om uit te delen. (Je zou er een blog over kunnen schrijven ;-) Jij of ik?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf, Aritha, dank je wel, voor het delen, daar ga ik gauw eens een keertje neuzen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee!! Bij ons gaat het allemaal via de weggeefhoek en dan ruilen we soms wat om. Een maggiestekje voor een aardbeienplantje.. heel leuk. Maar ik ga eens op zoek naar een plantenbieb! Genoeg te ruil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, how great an idea that plant library is. I became a little jealous because we don’t have anything like that.
    Have a nice week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a great idea a plant library is. I'e never heard of anything like that!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is the first I've heard of such a concept.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This is a very good idea! I wish we had one. I also like the hanging jars, the pink rope is a great touch.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hebben er zelfs 3 in de naaste omgeving, bij 1 ervan is ook jam of honing te ruil
    of te koop. Een leuk initiatief, al die plantjes. Ik heb ook best veel kamerplanten, in de
    zomer wat minder dan in de winter.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk dit. Het schijnt dat een Clivia in de winter een tijd koel moet staan wil hij kunnen bloeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi ARITHA- No we don't have a Plant Exchange here - sounds a marvelous idea though -and glad your enjoying it. It is Winter here now and very cold- not much growing going on. Regards. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben super graag bezig met planten.
    Soms zijn ze wat prijzig in een plantencentrum.
    Je hebt namelijk nooit garantie dat ze niet doodgaan.
    Vandaar dat ik dit wel super vind.
    Regelmatig neem ik ook stekken en zaai ik ook.
    Niet alles lukt maar ja, dat hoor er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat superleuk zeg! Ik kende wel minibibliotheken, maar dit vind ik ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a great idea a plant library is. I don’t think we have them here.

    I hope you are having a happy August.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt heel leuk dit! Had er nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. What a sweet idea! All the plants look lovely and healthy.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥