donderdag 14 oktober 2021

Wandelen op Plantage Willem III

Op de Utrechtse Heuvelrug kun je fijn wandelen. Er zijn verschillende wandelroutes. Ik wandel vaak op goed geluk. In deze blog deel ik een paar foto's van mijn wandeling op woensdagmorgen.

Oude grafheuvel
Op de derde foto zie je een prehistorische grafheuvel.

Plantage Willem III

Plantage Willem III

Grafheuvel Plantage Willem III

Tabaksplantage
Het gebied op de foto's heet Plantage Willem III. Het is een heuvelachtig gebied op de zuidwestflank van de Utrechtse Heuvelrug. Vroeger werd er op warme zuidhelling tabak verbouwd. Vandaar de naam: Plantage Willem III.

Paarden en schapen
Ik ga hier niet zo vaak heen omdat er paarden lopen. Ik ben een beetje bang voor de konikpaarden. Ik overwon mezelf en heb de paarden alleen heel in de verte zien staan. Er waren ook schapen. Yes, dat is gaaf! Ik ben dol op schapen.

Plantage Willem III

Begrazing dankzij runderen, paarden en schapen
Dankzij de begrazing van Galloway runderen, Konik paarden en schapen is het hier een afwisselend en halfopen gebied met lange rijen eikenbomen. Die zijn ooit neergezet om bij brand de verspreiding van het vuur te vertragen. Lees daar meer over op de blog van Margo Vonk, hieronder.

Mooi schaapje
Ik sluit af met een grappige foto van een schaap.  Deze bleef mijn recht aankijken. Roerloos. Daardoor kon ik haar op de foto's zetten. Wat een schatje toch?

Schaap op Plantage Willem III

In order to be a perfect member of a flock of sheep, one has to be, foremost, a sheep. Albert Einstein.

Bedankt voor je rectie op mijn vorige blog.
Ik reageer graag terug op jouw blog.
🍂🍁🍄

24 opmerkingen:

  1. Eine schöne Fotoserie...es sieht sehr idyllisch aus...
    und das Schaf schaut wirklich lustig in die Kamera..
    LG. Karin M.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The sheep is the ideal model! A photographer's dream.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I was amazed Duta, that it so looked to me and not moved away.

      Verwijderen
  3. Hoi Aritha.

    Het is daar prachtig.
    Mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja heerlijk daar. Nu ik mezelf heb overwonnen wil ik vaker gaan.

      Verwijderen
  4. The sheep gives the impression she is dying to have a chat with you!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie fotos van de Utrechtse heuvelrug. Ik ken het zelf niet. Leuk dat schaap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je zou een keer herfst moeten komen. In de herfst (twee weken verder) zal het er zo mooi zijn.

      Verwijderen
  6. You walk in a beautiful countryside. Loved the shot of the sheep!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Her en der voel je herfst mee in jouw prachtige foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. "In order to be a perfect member of a flock of sheep, one has to be, foremost, a sheep." Albert Einstein

    There is something very profound in this.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wonderful photos from your walk. The sheep's portrait is a beauty. Enjoy your weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. You certainly enjoyed a lovely walk.
    So nice to see your photographs, and I especially liked the last one.

    Enjoy the week ahead.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is het daar mooi zeg! Dat licht ook, en die zon!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥