vrijdag 24 december 2021

Lekker struinen. Wat zag ik?

Een verrassing aan het eind van mijn wandeling! De zon brak door en mist steeg op uit de bosbodem. Wat een verbazingwekkend verschijnsel. Gaaf! Ik kon er geen genoeg van krijgen. Ik knielde neer langs het pad om foto's te maken. 

Kijk, hoe mooi het was!

Zon en mist in bos

Zon en mist in bos

Foggy forest

IJskristallen
Als het gevroren heeft, ziet alles er zo anders uit. De paddenstoel heeft ijsharen (zie hieronder). En alle takjes waren bedekt met een laagje ijskristallen. Ook de hulst kreeg een feestelijk randje om zijn bladeren.

Bevroren paddenstoel

Winter in bos

Hulst in winter

Dode ree 😱
Ik vond ook de lugubere resten van een ree. Het moet er al heel lang gelegen hebben want er was niet veel meer van over. 

Zou het doodgegaan zijn van ouderdom? 
Of was het ziek? 
Of heeft een hond het te pakken gehad? 
Ik zal het niet te weten komen.

Dode ree

Dode ree

Jammer!

Fijn om buiten te zijn
Al met al was het pracht van een boswandeling. Ik heb bijna geen pijn meer aan mijn ribben en het is dan zo fijn om buiten te zijn. Deze week maakte ik drie wandelingen. Ik sta wel veel stil om foto's te maken. Maar dat is OK, vind ik. Er valt veel te ontdekken in de natuur.

2 iPhone foto's
Ik sluit af met 2 iPhone foto's

Boswandeling winter

Prattenburg bos

❄️ Waarom wandelen in de winter een goed idee is
❄️ Hou je van koud weer (met zon)?

20 opmerkingen:

  1. Wundervolle Aufnahmen....das ist ein tolles Licht...
    ich wĂŒnsche dir ein schönes und gesundes Weihnachtsfest ....geniesse die Tage im Kreise deiner Lieben...
    bleib schön gesund und pass auf dich auf..
    LG. Karin M.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke schön, Karin! Ja, das licht war so schön! Herrlich!

      Verwijderen
  2. So very beautiful!!
    Yes, I do enjoy a walk in the winter cold. Wearing layers I stay nice and warm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes, that is the best thing we can do when it is really cold: wearing layers.

      Verwijderen
  3. Hi Aritha, You will not be surprised to know that I love seeing the photos you take on your walk. The first ones, at the top, are truly beautiful. Yes, I have walked this morning. It was cold and windy. 37F (2.77C) I wore a big coat, and ear muffs. :-) I loved it despite the cold. It has been a pleasure following your blog this year. I appreciate and thank you for your kind comments ... I actually look forward to them. Merry Christmas. I send you wishes for a happy 2022! Best regards from Seattle! John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. John, thanks for your nice and interesting blogpost. Still following you.

      Verwijderen
  4. Amazing pictures!
    I enjoy walking but not in cold, wet weather.If the sun is out, I'll walk even if it's cold outside.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O yes, we all need that sort of walks. I'll miss the sun this week.

      Verwijderen
  5. Fijn dat je bijna geen last meer hebt van je ribben.
    Prachtige foto's weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Aritha,

    Prachtig hĂš die mooie zonsopkomsten met mist?! Dat staat garant voor mooie foto's zoals die van jou. Het zou super zijn als wij deze winter nog veel van dit soort momenten krijgen. Dat is toch echt genieten!

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop erop. Op meer mooie morgens. Bedankt voor het reageren.

      Verwijderen
  7. The light in your photographs is amazing.
    It can be so enjoyable to have a winters walk.

    Happy New Year Wishes.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooie wandeling en hoe mooi het licht wat door bomen schijnt. Tja de dode ree skelet is wat minder maar het hoort bij het leven. Menige dieren en aaskevers hebben deze wel mooi kaal gemaakt en het lag er nu ook zo vredig bij. En ja ik ben wel wel in voor een vroege wandeling want het is zo mooi als je dan ziet hoe alles ontwaakt. En de ijskristallen glinsteren dan ook zo mooi als kleine diamantjes. Wens je mooie dagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Tine, voor je reactie. O jij bent dus ook een ochtendwandelaar! Konden we maar een keer samen.

      Verwijderen
    2. Wie weet wat de toekomst zal brengen. Het zal mij ook wel leuk lijken om met jou wandelen te gaan. Probleem is dat ik geen vervoer meer heb sinds mijn man is overleden. En niet zo een alleen reiziger bent met openbaar vervoer. Te vaak in verkeerd traject gezeten en heb hier wat angst voor gekregen. op mijn YouTube kanaal kan je ook veel van mijn wandelen zien die ik ook had gedaan op de Utrechtse heuvelrug o.a. Voordat de valwind kwam was ik ook in Lombokbos geweest nog samen met met mijn man. Echt een bos waar je volop genieten kan.

      Tevens ook bedankt voor je mooie reacties die ik weer mocht ontvangen en ik hou zowel van de mens als van de natuur en als ik blogjes lees dan is mijn aandacht daar altijd voor. Want de natuur is als het schrijven op beiden websites ook een passie. Ik wandel graag virtueel dan ook met je mee.

      Verwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥