maandag 1 augustus 2022

Waarom ik graag met mijn zoon wandel

"We gaan om 08:15 naar het bos!" zeiden we gisterenavond tegen elkaar. We hoopten dat het zou regenen. Waarom ik graag met mijn zoon door het bos wandel? Aan het einde van dit bericht weet je het.
≿━━━━༺❀༻━━━━≾

Het regende zachtjes toen we het bos inliepen. Zo zachtjes dat we het bijna niet hoorden. Ik vond het erg lekker ruiken tussen de bomen. 


Allebei oog voor detail
Zoon hoopte reeën te zien. Het leuke is dat we allebei oog voor detail hebben. Hij ontdekte een groene kikker naast een boomstronk toen hij paddenstoelen fotografeerde. Ik zag de miniscule druppeltjes aan de naalden van de spar boven mijn hoofd.

Hieronder de kikker die mijn zoon fotografeerde. 
Mijn regendruppels.



Regen in het bos
De vogels zwegen. Het begon steeds harder te regenen en steeds lekkerder te ruiken. Zo jammer dat foto's geen geluid hebben want regen in het bos klinkt als rustgevende muziek.

Onbekende vrouw?
We verdwaalden niet en kletsten wat over de vakantie en over zijn reis door Europa. Over andere bossen waar je mag kamperen. Zoon maakte een foto van mij met zijn telefoon terwijl hij achter mij de heuvel op klom. Ik herkende mezelf later niet en dacht dat hij een 'vreemde' vrouw op de foto had gezet (zie foto hieronder).


We zagen reeën
Toen we een twee kilometer gewandeld hadden zag zoon reeën. "Ma, kijk!" Ik denk dat ze schrokken van andere wandelaars, die erg hard praatten. Wat een prachtige beesten. We maakten geen foto's; ze renden zo hard. Het leek of ze met een grote boog over het bospad zweefden en weg waren ze al weer. 

Wat een mooi moment voor ons samen!



Waarom ik zo graag met mijn zoon wandel?
  1. Omdat we allebei van het bos houden.
  2. Omdat we allebei oog voor detail hebben (verschillende dingen). 
  3. Omdat het goed is voor onderlinge band. 
  4. Omdat we allebei van het geluid van de regen houden. 
  5. Omdat we allebei graag foto's maken. 
  6. Omdat hij foto's van mij maakt, zonder dat ik door heb
  7. De leuke grapjes. Hij is gewoon leuk.
  8. Hij heeft geduld


☔Geluid van de regen!
We liepen 4,10 km en klommen 61 meter en verbruikten meer dan 300 calorieën. Regen in het bos is geweldig. Onder de foto een korte video. Je hoort het geluid en op het eind zie je iemand. 

“There is no such thing as bad weather, only inappropriate clothing.” – Sir Rannulph Fiennes



👍 Ik was blij met jullie reactie op mijn vorige blogpost!
👇  Laat gerust een opmerking achter.
🌞 Wat voor weer is het vandaag?

25 opmerkingen:

  1. Wonderful, magical photos and a fun text. Happy August and many happy walks in the forest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 💙 I like to walk with my son too.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik laat graag samen net mijn zoon de hond uit s avonds...waarom? Om de gesprekken, humor, even samen gek doen. Ik hou van m 🥰

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wow! Walking through the forest with your son, sounds so much like my son and me. It is a wonderful time of bonding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om zoveel herkenning te vinden in elkaar! En wat maakt hij ook mooie foto's... Iets om te koesteren...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hij maakt echt leuke foto's! We lijken niet in alles op elkaar maar wel in veel dingen. Manier van denken enzo.

      Verwijderen
  6. Wat een mooi blog en ja als je samen dezelfde passie heeft dan is het fijn om het ook samen te gaan ontdekken. Wandelen met je zoon is ook gezellig om dan ook gedachten uit te wisselen. Wens jullie nog veel mooie momenten toe. En zag ook je zoon even in filmpje. Vandaag wordt het een mooie zonnige dag en stuur je hierbij ook de groetjes weer. Zaterdag ga ik weer naar mijn favo bos toe waar het bankje van herrinneringen is verscholen. En wellicht ga ik daar ook weer ronddolen. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je het zaterdag gaat proberen. Het bos is zo mooi.

      Verwijderen
  7. Hoi Aritha.

    Prachtig deze wandeling met je zoon.
    Heerlijk dat je dit kan doen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I don't have a son, but I walk with my daughter and other than for the gender reversal this could be a description of one of our strolls together. Unfortunately she lives a six-hour drive from here so we don't have the pleasure too often.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh, six hour drive from you and your wife. Wat jammer. I think I have seen your daughter and her daughter in a pic?

      Verwijderen
    2. You have seen my daughter on my blog, but she has two boys, no daughter. You are perhaps thinking of our friend, Heather, and her daughter, Lily.

      Verwijderen
  9. Ik kan me dit heel goed voorstellen! En tijdens zo'n wandeling kun je ook goed tot elkaar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste Aritha,
    Ja, wandelen in de natuur, met je geliefden is geweldig!
    Je hebt oog voor de natuur en elkaar, zónder afleiding van de moderne techniek.
    Ook is het heerlijk om weg te zijn van het geluid van gejaagd verkeer; terug naar het pure bestaan!
    Mooie foto's en video.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's. Leuk om te lezen dat je zo'n fijne band met je zoon hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥