donderdag 11 maart 2021

Eekhoorntjes op de Veluwe

Deze week had ik de gelegenheid om eekhoorntjes te fotograferen. Wat zijn die beestjes snel. te snel soms. Heel veel foto's die ik maakte zijn dan ook mislukt. 

Ik vind de pluimpjes op de oren zo grappig!


Tijdens de wintermaanden doen eekhoorns het wat rustiger aan, ze houden geen winterslaap maar brengen wel veel tijd door in één van hun nesten, schuilend voor het gure winterweer. ‘s Morgens komen ze even naar buiten om op zoek te gaan naar voedsel. De rest van het jaar zijn ze zeer actief, met piekmomenten net na zonsopgang en zonsondergang. Bron: Eekhoorntjes in de tuin

Eekhoorn en Gaai
Ik kan echt heel erg genieten van de manier hoe de eekhoorn op de tafel springt, twee pinda's pakt en dan weer verdwijnt. Hij werd in de gaten gehouden door een Gaai. Die lust ook wel pinda's.



Ik heb met mijn telefoon ook wat video's gemaakt. 
Enjoy!



Wat is jouw lievelingsdier?
En waarom?

15 opmerkingen:

  1. Ik vind paarden heel mooi, edele dieren.
    Met name de Friese paarden.

    In de dierentuin ga ik het liefst naar de olifanten.
    Ze zijn sterk, maar sociaal met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cute little red squirrel and lovely photos. Hope you and your family are well. Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I've never seen a squirrel with ears like that.
    Don't know that I really have a favorite animal but one of them is the Giraffe because they seem so graceful and at peace.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Aritha.

    Super leuk de foto's en de filmpjes.
    Zo leuk is de Eekhoorn.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thanks for showing us the Squirrel. I guess I'm fond of the Australian KOALA and WOMBAT- because they are so...peaceful and not agressive.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The squirel in your photos is so, so cute! (With the video I had trouble probably because of my computer).
    I like pigeons and keep seeds at hand to feed them whenever they're close.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Arieth,

    Ook even naar de eekhoorntjes gekeken. In Scherpenzeel zat er ook één, maar we waren er te kort om hem/haar naar ons huisje te lokken. Mijn lievelingsdier is een dolfijn, maar eekhoorns vind ik ook geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoia Aritha, Mijn lievelingsdier is de eekhoorn omdat dit diertje beetje als ik ben. Zit nooit echt stil en springt van tak tot tak wat ik ook doet met mijn woorden zowel in de natuur als in mensenleven. Mooie filmpjes gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Such cute photographs.
    We have grey squirrels in our garden, they can be fun to watch.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk en mooi logje, helaas zie je die grappige beestjes hier niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I see so many squirrels living in the mountains now, and I don't really like them very much. I always shooooo them away from my front yard. Cute pictures Aritha. Happy Easter to you.

    ~Sheri

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love seeing squirrels eat, they are always so serious about it.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Aritha, wat mooi je eekhoorns. Ik heb heel veel lievelingsdieren. Alleen van muizen en ratten hou ik niet. Fijn weekend. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥