woensdag 29 december 2021

Help, ik bevries!

Zo’n wandeling! Het was zo koud dat ik mijn telefoonknopje niet meer in kon duwen om hem uit te doen. Wat een leuke wandeling ❄️❤️☀️đŸ§€đŸ§Ł

3 winterse iPhone foto's
Ik deel een paar iPhone foto's die ik die morgen maakte. Nu weet je het: dit is waarom ik van koude winters houd. Die verbazingwekkende schoonheid.

De Groene Grens

Houten vlonder bij de Groene Grens

Bevroren bessen van Gelderse roos

Koude vingers door grote camera
Ik had ook mijn Sony ook meegenomen. Dat is waardoor ik extra koude vingers kreeg. Het vraagt net een tikkeltje meer om de goede instellingen te krijgen. Ik ben er nog niet zo handig in.

Wilde peen en berijpt takje
Ik wilde het vogelnestje (wilde peen) op de foto zetten. Na wat mislukkingen had ik het idee dat ik een paar goede plaatjes schoot. Helaas klopte dat niet. De foto's waren niet scherp toen ik ze later thuis bekeek op de laptop. Maar deze ene is wel leuk toch? Zelf vind ik de foto van het berijpte takje mooier. Ik ontdekte zelfs een paar spinnenwebdraden. Jij ook?

Bevroren vogelnestje, wilde peen

Rijp op tak

❄️ Ik hoop dat er meer van zulke winterdagen zullen volgen. De kou is nu weer verdwenen. Maar wie weet...

Hollandser kan het niet
Nog twee plaatjes van het riet langs de waterkant. Hollandser kan het bijna niet.

Rijp op rietsstengel

Rietkraag langs waterkant in winter

Bij de haard.
Thuis warmde ik mijn koude handen en voeten op bij de haard. 
Brrr, ik was half bevroren.

Geitenwollen sokken

Tractor video (short)
En een video van een tractor, die het koude weiland aan het bemesten is đŸ‘ƒ


❄️ Laat gerust een opmerking achter
❄️ Bedankt voor de reacties op mijn vorige blogpost!
🎆 Wat is een oudejaars traditie in jouw omgeving?

18 opmerkingen:

  1. Merry Christmas late Aritha - looks like you did capture some frozen snapshots. Beautiful pictures. Hope you had a wonderful Christmas and wishing you a great New Year. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your pictures are fantastic. Always nice to come home to warm and cozy house on these cold mornings.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend Aritha... wat een foto's... Ik voel de ijzige kou om me heen en waan me in het landschap. Het heeft wat, die kou en dat verstilde in de natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's! Dankjewel!

    Goede jaarwisseling gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HAPPY NEW YEAR to you ARITHA and Family. Lovely photos and I think an open fireplace is the absolute best to get warmed up and thaw out after your walk. Best Wishes. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Happy New Year, Aritha! I love your photos, and winter is so beautiful no matter where we live. We don't get snow or much frost here where I live in southeastern United States (Florida) , but even our winters have a special kind of beauty. I love your fireplace and that looks so warm and cozy. Thank you for sharing your walk with us. I enjoyed every bit of it!! Blessings to you in the new year.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful winter photos. Stay warm and have a Happy and Healthy 2022.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik begon te lezen en dacht, waar woont zij? Het was hier 14 graden vandaag. Maar toen las ik dat de kou ook bij jullie weg was.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige foto's weer! Genieten! Ik hoop op nog meer koude dagen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's zeg. De herfst is best een mooi seizoen om vast te leggen he.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Aritha.

    Mooie wandeling en hele mooie foto's.
    Een goede jaarwisseling en een heel mooi 2022 toegewenst.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb ook altijd al snel van die koude voeten en handen, maar toch weerhoudt mij dit er niet van om te gaan wandelen. Je hebt weer mooie foto's mee genomen die ik ook weer heel mooi vond. Winter en vorst geven altijd van die kunstwerken. Het riet is wat droevig gebogen maar het valt ook niet mee om dan de rijp er boven op te gedogen. De boer die was wel laat met het bemesten op land. Hier doen ze het eerder hoor. En de traditie hier is een koud bad nemen in de rivier de Merwede maar wegens corona mag het niet. Al vermoed ik dat er toch enige het alsnog zullen doen.

    Wens je fijne jaarwisseling toe en dat het jaar 2022 je ook mooie wandelingen in goede gezondheid mag geven. Maar ook dat ik en al je bezoekers dan ook weer mogen genieten van al je mooie fotografie en informatieve schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Aritha,

    Ondanks de koude handen en voeten is het toch genieten hĂš van dit prachtige winterweer.
    Het is een mooie serie foto's geworden. Trouwens, heel herkenbaar denken dat je een mooie, scherpe foto hebt gemaakt (zag er goed uit op het schermpje van je camera) en thuis op de laptop zien dat dit toch niet helemaal het geval is.

    Fijne jaarwisseling en een mooi, gelukkig en vooral gezond 2022.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Such lovely winter photographs you've shared.
    Wishing you a happy and healthy 2022.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I live in a snow belt, and I do love the snow!
    Your photos are lovely, and yes..I do like the frozen twig with all the delicate little details on it!
    I feel Dutch too! LOL!
    Have a blessed rest of your week, Aritha! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Allereerst, dank voor jouw berichtjes op mijn blog. Leuk dat je mij gaat volgen. Natuurlijk neem ik ook een kijkje hier op jouw blog. En ik zie heerlijke winterfoto's. Wat verlang ik weer naar de kou, de rijp en dan heerlijk buiten zijn en genieten van al dat moois. Jij hebt de wintersfeer prachtig vastgelegd.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥