dinsdag 24 mei 2022

Een roos als herinnering

De rozen bloeien weer! Niet helemaal wit, niet helemaal geel. Rozen brengen altijd herinneringen met zich mee. Dan denk ik aan de rozen van de buren. En aan de lelijke doorns natuurlijk. En aan het versje dat ik leerde zingen:
Rosen fra fyn, rosen fra fyn
Rosen fra fyn, rosen fra fyn


Rozen zijn mooi?
Ik dacht dat het "rozen zijn mooi" betekende. Totdat ik zonet googelde en ontdekte het Deens is voor "rozen van Funen". 

Eiland Funen


Midden in de koude oorlog
Ieder jaar, als de rozen bloeien, denk ik aan die canon. Dat we het klassikaal zongen en dat het zo mooi klonk in dat lokaal op de bovenste verdieping van het oude klooster. Toch een beetje heimwee? Ik weet het niet. Het was midden in de koude oorlog. Maar we zongen "rosen fra fyn" en het klonk ongeveer zoals in de video hierboven. Leuke herinnering.

Een roos voor jou
Ik deel nog één roos uit de tuin. Hij is voor jou.
Voor iedereen die een roos nodig heeft.


🌹  Heb jij ook een bloem met een herinnering?
💓 Wel lied herinner jij je van school?

8 opmerkingen:

  1. Whatever the color, the shape of a rose is always beautiful and attractive.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. If a post contains roses it is guaranteed to be a favourite with just about everyone. I am no exception!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Aritha,
    Rozen zijn altijd bijzonder mooi en het is denk ik de meest geliefde bloem.
    Voor mij persoonlijk zijn de witte, geurende rozen het mooiste.
    Witte rozen van Athene van Nana Mouskouri komt in mij op, dat was al in de tijd dat we naar school gingen...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sehr wunder schöne Fotos.
    Die erste Rose ist mir beliebt.
    J’aime tous. Merci

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful! I love roses! They have become my favorite, especially as I associate them with Yeshua as the `rose of Sharon`, even though Rose of Sharon may be a different flower, I still think of the beloved Yeshua when I see a rose and smell its fragrance! Thank you for sharing beauiful photos and meditations, and song! Sorry for my long delay to reply, I have had some technical difficulty to comment even on my blog, but now it seems to be going through! Blessings and Love to you dear Aritha and thank you for checking in on me while I was on a break!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Posting as anonymous and hoping my comment comes through ...
    Beautiful Roses, one of my favourite flowers.

    My good wishes.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thank you for the beautiful rose <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Roses always take me to that climbing bush of white roses in my parents' garden. Lovely post.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥