dinsdag 24 augustus 2021

OP DE GROTE STILLE HEIDE

Vandaag maakte ik een wandeling van het ene heideveld naar andere heideveld. De heide bloeit volop. Paars, paarser, nog paarser.

Spinnenwebben met druppeltjes
Wat ik mooi vind zijn de spinnenwebben in de vroege morgen. Met druppeltjes. Ik heb er een paar gezien, daar waar de zon nog niet op geschenen had. Heel mooi. Ik maakte er een foto om thuis te laten zien. Een fijn web met allemaal druppeltjes.


Een kruisspin op de hei
Ik zag ook een dikke kruisspin. Met zijn prooi, die het had gevangen in zijn web. Heel voorzichtig kwam ik iets dichterbij om een foto te maken. Ik hou niet van spinnen maar het was wel een mooi beeld, met die paarse hei er achter.

Kijk maar!


iPhone foto's van de heide
De foto's hieronder nam ik met mijn iPhone. Bramen: rijpe en onrijpe. Een verdwaalde zakdoek. Ik zag ook mooie gele bloemen aan de rand van het veld. 

Ik bleef foto's maken. Ik hou van de heide, de geur, de kleur en het gezoem van de bijen.
Zo mooi! 



.

Video van berkenboom
Op de video hieronder zie je een verstrengelde boom. Het is een berk. Berken herinneren me aan de straat waar ik woonde als kind. Voor ons huis stonden berken, en in één van de berken nestelde ieder jaar een tortelduif. Dat is een jeugdherinnering. Ik leefde dicht bij de natuur.


“To walk in nature is to witness a thousand miracles.” Mary Davis

21 opmerkingen:

  1. The pictures are beautiful.
    Love the closing quote - so very true.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Aritha.

    Prachtig die webben.
    Mooie kleuren van de natuur.

    Prachtige foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je toch weer een prachtige foto's gemaakt, Aritha❣️ Je brengt Gods schepping mooi in beeld!🌈

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Aritha- my friend down south just planted four Birch Trees yesterday on his property- I guess they are deciduous and loose their leaves each Autumn. Best Wishes. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O yes, Most birches produce leaves that yellow and drop in fall.

      Verwijderen
  5. Prachtige foto's!! Mooie jeugdherinnering ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Such beautiful photographs on your post, and I enjoyed the video ... it looked quite windy as you took it!

    A very nice quote by Mary Davis.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb ook genoten van de foto's en je schrijven daarbij. Spinnen komen weer langzaam te voorschijn nu het weer ook veranderen gaat. filmpje berk ook mooi en je kan er ook berken sap uit halen. Heb daar weleens over geschreven op 1 van mijn websites. Kon zien dat je het naar de zin had hier. Dank voor het posten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's, Aritha.
    Vooral de bovenste 😍

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥