donderdag 28 oktober 2021

Paddenstoel, waar moet ik heen?

ANWB paddenstoel in het bos

Kijk, deze paddenstoel staat vlak bij "mijn" bos. Rood met wit. Hij is nep, ja, maar het geeft me iedere keer een vakantiegevoel als ik ernaar kijk.

Lage paddenstoel
Een paddenstoel is een lage wegwijzer die in Nederland langs voetpaden en fietspaden gebruikt wordt, met name in natuurgebieden. Het grote voordeel van dit type wegwijzer is dat hij weinig stoort in het landschap. De naam verwijst naar de vorm van de natuurlijke paddenstoel. 

ANWB paddenstoel in het bos

ANWB paddenstoel in het bos

Ik vind deze paddenstoelen erg leuk! Ze lijken een beetje op de vliegenzwam. O en ja, ik had geluk! Vlakbij de wegwijzer stond er en mooie rode paddenstoel in de berm. Een echte vliegenzwam! 

Rode paddenstoelen
Ik maakte er twee foto's van met mijn telefoon. Deze heeft een paar stippen langs de rand. De rest is er al afgespoeld door de regen. Toch nog een paar stippen!

Vliegenzwam langs de weg

Vliegenzwam langs de weg

Op een grote paddenstoel
Een Nederlands kinderliedje over een rode paddenstoel met witte stippen en kabouter Spillebeen. Ik zing gezellig mee et de muziek 😍🍄


Allebei leuk
De wegwijzer en de vliegenzwam 🍄
Ze zijn allebei leuk.

13 opmerkingen:

  1. We have one here, courtesy of the Dutch embassy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful red mushrooms. I've never seen any like that!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Aritha.

    Ik vind ze allebei erg leuk.
    De wegwijzer paddenstoel en de natuurpaddenstoel.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Those low signs are a great idea. They should be adopted worldwide!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie fotos van de paddestoel. Ik heb zelf nog nooit zo'n nep paddestoel gezien, ik ben toch ook al in de buurt van Rhenen geweest. Misschien nog nooit op gelet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Das sind beides schöne Pilze, der Falsche und der Echte...
    Und diese Wegweiser passen besser in die Landschaft, als manch
    anderes hĂ€ĂŸliche Schild.
    LG. Karin M.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Es ist mit deinen Pilzen wie mit meinem Vulkan...das ist auch ein Falscher..

      Verwijderen
  7. Hello,:=) What a great idea, low signs like this one in red, will catch your attention,...it does look rather like a mushroom shape. The real red mushrooms are lovely to look at, but very poisonous.Lovely images!:=)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The red catches your eye. I love these small mushrooms, they look nice on the footpath.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I love these mushrooms. They are so beautiful and I like the red one. Thank you for linking up.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Very pretty signs and the real red mushroom is enchanting!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer een gezellige post, Aritha. En mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥