vrijdag 1 oktober 2021

Uitwaaien: dichtbij huis

Fietsen langs het Valleikanaal, wat doe ik dat graag! Woensdag greep ik mijn kans. Ik bracht een paar boeken weg en ik maakte van de terugweg een uitstapje. Het was heerlijk weer en er stond een stevige wind. Ik ging even uitwaaien. Dicht bij huis.

Prachtige plek om te  fietsen
Daar reed ik. Onder die prachtige wolken, tussen het groen. Ik vond het geweldig. Het Binnenveld is een prachtige plek om te fietsen. 


Rode klaver
Er groeiden niet veel bloemen meer tussen het gras. Daarom stopte ik toen ik een rode klaver zag. Ik zette mijn fiets net naast het fietspad, zodat anderen mij konden passeren en pakte mijn camera uit mijn fietstas. Ik schoot twee foto's.

Rode klaver vroeger en nu
Vroeger werd de rode klaver gebruikt als voedergewas. Nu komt het opnieuw in de belangstelling voor de ecologische landbouw. Ik vind het een mooi plant. Hij bloeit van mei tot in de herfst en hij valt echt op tussen het gras.


Veel senioren op de fiets
Een paar fietsers passeerden mij op het smalle fietspad. Ik wachtte en nam wat foto's van hen. Het valt me op dat er veel senioren rijden, langs het kanaal en ze hebben allemaal, net als ik, een elektrische fiets. Ze groetten me. Ze zien er vriendelijk uit. 




Wachten op de zwaan
Ik hoorde ganzen. En ik zag zwanen. Eentje was er genoeg dichtbij om op de foto te zetten. Daar nam ik ruim de tijd voor. Hij sta telkens zijn lange hals in het water om eten te zoeken. Ik had echt geduld nodig. Ik wachtte tot hij weer boven kwam en dan “klik”.

Foto van Instagram
Op mijn Instagram deelde ik deze foto.
Heb jij ook Instagram? 



Hollandse wolkenlucht
Wat vindt je van die wolken? Ik hou van de Hollandse wolkenluchten. Om daar onder te fietsen, af en toe omhoog te kijken. Het geluid van de ganzen. De wind langs mijn wangen. Gouden moment.

Video van de zwaan
Hier is een korte video van de zwaan, de wolken en het water. De video is niet scherp maar het geeft je een idee hoe het "levende beeld" was.


Witte reiger (ver weg)
Ik zag ook een kleine witte reiger. Maar die stond zo ver weg. Dan is het jammer dat ik niet zo handig ben met lenzen. Ik maakte er een foto van. Je ziet enkel een kleine witte vlek. Hij stond roerloos in het water

Kijk!


3 iPhone foto's
Onderweg maakte ik ook nog deze foto's met mijn telefoon. Ze geven een beeld van een echt Nederlands landschap en bedrijvigheid. 

  • Foto 3: Zie je de vogel in het water?




Fietsers in beeld
Aan het eind van mijn blog deel een video van 6 secondes. Dat doe ik om te laten zien dat het moeilijk is om een video te maken. Het lijkt een rustig natuurgebied. Maar als je een video maakt komen er soms zomaar fietsers in je beeld

Kijk, daar komen de fietsers!


Het was fijn om even uit te waaien. 
Dicht bij huis. 

Hoe was jouw week?

32 opmerkingen:

  1. Hoi Aritha.

    Een fijn pad om te fietsen.
    Mooi daar.
    De foto's met zwaan en wolken zijn heel mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi om te lezen en te bekijken! Het doet me goed vandaag! Ik zit er ff doorheen, weet niet waarom. Ik ben tijdens het doen van de huishouding heerlijk aan het uithuilen bij mijn Hemelse Vader met een fijne muziek op. Niemand kan zo troosten als Hij. Misschien ga ik zo de tuin in en wat dingetjes doen.. Het komt weer goed! Fijne en gezegende dag voor jou Aritha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niemand kan dat. Hij troost als een moeder. Ik hoop dat het nu beter met je gaat.

      Verwijderen
  3. Weer een prachtige serie waar ik met de filmpjes erbij ook van kon genieten. In deze week was ik een regelkever die het best wel druk had maar ook tijd voor ontspanning nam ik even met het kleuren van wat mandala's die mijn hoofd wat leeg maakte. Had even tijd nodig om alles nu in wat anders in te gaan delen zodat ook wat rust voor mij daar is. Wens je mooie rustige herfstdagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helpt het kleuren? Bedankt voor je reaktie. Ik hoop dat het volgende week een wat meer rustige week voor je is.

      Verwijderen
  4. Ja er zijn veel fietsers de laatste tijd.
    Sinds de opkomst van de elektrische fiets.
    Ik heb nog een "gewone" fiets, dan word je wel ingehaald:(

    Mooie foto's en een mooi stukje natuur Aritha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt. Als je langzaam fiets is het heel vaak "joehoe" of "tingeling". En dan halen ze je in.

      Verwijderen
  5. Hello,:=) Such lovely scenery, and I love the scenes of the swan, and the reflection of the clouds in the water.:=)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gorgeous photos. The reflected clouds are stunning.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. Ja, now they are peaceful. But the males are fierce in defence of their nests during the spring nesting season. Good men :)

      Verwijderen
  8. Wow what beautiful scenes. Favorite it the swan in the water with those beautiful clouds.
    I'd love to go walking along there.
    No, I don't have instagram.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Or biking alog the water. Do you biking? Welcome in The Netherlands.

      Verwijderen
  9. Thank you so much, Sandi. How is the fall in your area?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow how beautiful scenes. My favorite is the swan and the clouds fading from the water. It would be wonderful to walk there as well.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sometimes my husband and I go for a walk over there, yes. In spring its is so nice (with the bird sounds)

      Verwijderen
  11. Cycling is good for all ages. In good weather, under friendly clouds, along a beautiful landscape of water with swans, and greenery - that's a wonderful experience!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It's amazing, yes. I am feeling a sort of freedom when I bike through nice nature areas

      Verwijderen
  12. Mooie fotos Aritha. Bij jou is het denk ik een grote zilverreiger. Ik heb ook instagram @carolinesnatuurfotografie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful photos, Aritha. It looks like a wonderful place to bike and take photos. My favorite is the swan with those beautiful clouds above it. Have a wonderful weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ken de omgeving, Aritha. Prachtig om te fietsen daar. Je hebt de omgeving met jouw foto's zeker tot zijn recht laten komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Had je dan de wind in de rug Aritha? Ik vind het altijd zo vervelend om de wind voor te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hello Aritha! I'll bet you know that I love this post! :-) This is what I love to do ... Go for a walk, enjoy the beauty of nature, snap some photos, and share the photos on John's Island. :-) Thank you for sharing the joy you experienced cycling along the Valleikanaal. And to answer your question, yes, I'm on Instagram. 4ufromjohnr Hope to see you there! I am your newest follower! Peace be with you Aritha! John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks John. Glad you follow my blog now. I am your follower too.

      Verwijderen
  17. Heel mooi Aritha! Dat is genieten he?!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥