maandag 13 december 2021

Voor mijn volgende avontuur

Mijn vorige bericht sloot ik af met een foto van mijn wandelschoenen. Toen besefte ik dat ik daar niet over geschreven had. Over mijn oude wandelschoenen stuk gingen op mijn tweede vakantiedag. 

Niet meer wandelen?
Ik had nog een lange week voor me. Ik had me enorm verheugd me op het wandelen door de Veluwse bossen. Ging daar nu een streep doorheen? 

paddenstoelen op de Veluwe

Op mijn sportschoenen
Ik maakte toen op de derde vakantiedag een wandeling op mijn sportschoenen (zie foto hieronder). Ik kreeg kletsnatte voeten. Het had de hele dag geregend en de bospaden waren veranderd in modderpoelen. Dan maar niet meer wandelen, dacht ik.

Koop goede wandelschoenen!
Maar mijn man, die thuis aan het werk was, adviseerde me om nieuwe wandelschoenen te kopen. Heel goede, die niet na een jaar versleten zouden zijn. In googelde. Yes! In Beekbergen was een winkel die goede wandelschoenen verkocht. 

🚲 Oké, daar ga ik morgen heen, dacht ik.

Wandelschoenen


Schoenenwinkel in Beekbergen
De volgende dag fietste ik vanuit het vakantiepark naar Beekbergen. Over een fietspad door het herfstbos. Het motregende.

🏠 Beekbergen is een mooi, klein dorp. 
👢 De schoenenwinkel: Blom schoenen.

Sinds 1917 zijn wij in Beekbergen gevestigd en verkopen wij modieuze schoenen, maar ook schoenen met een goede pasvorm en met een ongekend aantal kinderschoenen gaan wij ook voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding. (Bron: site van de winkel)

Gastvrij
(met kennis van zaken)

Ik werd gastvrij ontvangen. De mevrouw had alle tijd voor mij en ze legde dingen uit over wandelschoenen. Ik had al een bepaald merk in mijn hoofd. Zij bevestigde mijn keus, dat het een goede keus was. Ze had er nog maar één paar van.

😃 Ik voelde me zo gelukkig!
 
Blom schoenen, Beekbergen

Blom schoenen, Beekbergen

Heuvel op, heuvel af
Ik fietste terug. Het was koud en het regende harder nu. En die die fiets! Het was een fiets die ik gehuurd had op het park. Man, wat moest ik hard trappen. Heuvel op, heuvel af.  Onderweg stopte ik even op een paar foto's te nemen. En op adem te komen.

3 foto's 
  • Een zijweg (auto's mogen maar 60 km per uur rijden). Prachtige omgeving hè?
  • Mijn huurfiets. Het zadel stond te laag. Ik zette hem omhoog. Toen ging het fietsen veel beter. 
  • De woonkamer van mijn vakantiebungalow in het bos.


Fiets huren, Landal Heideheuvel

Landal Heideheuvel

Haard, soep en wandeltochten
Heerlijk om weer thuis te zijn in het huisje op Landalpark Heideheuvel. Ik stak de haard aan. En kookte soep. Die week maakte ik nog een paar mooie wandeltochten. De schoenen zaten heerlijk! Ik had geen koude (en natte) voeten meer en struikelde niet meer over een loszittende zool.

Video oude wandelschoenen
Hieronder een korte video van mijn oude schoenen. Ze hebben me ver gebracht. Heel wat kilometers mee gelopen. Trouwe maatjes. Met deze blog neem ik afscheid van hen. 

Mijn volgende avontuur
Nu heb ik nieuwe schoenen voor mijn volgende avontuur. Want winterwandelen is een heerlijke bezigheid om mijn hoofd leeg te maken.
  • Wandel jij ook? 
  • Heb je speciale wandelschoenen?

👞👟👠👡👢 
Wat is jouw favoriete schoeisel?

16 opmerkingen:

  1. Hi ARITHA- I like your story- and glad you found your new hiking boots- so comfortable to have proper boots. Best Wishes. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love to walk. I want to walk the whole world. But I have ordinary shoes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So important to have good walking shoes.
    I'm sure you know I love to walk and walk every morning.
    The shoes I buy for walking and hiking are Keen.
    I'd love to go walking with you.
    So nice to see a picture of you. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I have a pair of hiking boots. My day to day footwear is steel toed boots at present, which I find quite comfortable.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ALs je zoveel wandelt en buiten in de natuur bent, dan zijn zulke goede schoenen echt nodig!
    Leuk om je foto's weer te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het gewoon heel leuk, dat er iemand reageert op de foto's. Bedankt dat je langskwam.

      Verwijderen
  6. Leuke blog! Ik heb via marktplaats 2e hands (maar bijna niet gedragen) Durea wandelschoenen gekocht. Lopen fantastisch. Wij zijn afgelopen zomer in Empe geweest, ligt redelijk dichtbij Beekbergen. Hebben daar ook veel gewandeld. Huurden daar een fantastisch huisje voor een vriendelijke prijs bij Klein Erve de Weijenberg. (aanrader)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So important to have a comfortable pair of walking shoes/boots.
    I enjoyed seeing your photographs.

    I wish you many miles of happy walking.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit blog behoort alweer tot een herinnering maar vond het leuk om deze ook even te lezen en ja ik had eerst Lowa hoge wandelschoenen maar nu draag ik die van Mountain peak van die hoge(herenschoen want die van de dames liep niks lekker en ik wandel er prima op en ook deze heb met mij al mooie wandelingen gemaakt. Mijn voeten kunnen helaas niet op alles lopen want dan geven ze flinke commentaar met kramp in de tenen daarbij en dat moet ik dus ook niet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥