vrijdag 10 december 2021

Bramen in december?

Ik ging niet te ver het bos in want ik had nog last van mijn gekneusde ribben. En weet je wat ik zag? Ik knipperde met mijn ogen. Het was rood en...

Ik zag het goed
Ja hoor, ik zag het goed!


Bramen in december
Halfrijpe bramen. Ze bungelden aan een takje dat over mijn pad hing. Nog nooit eerder ontdekte ik bramen in december. 

"Niet genoeg voor jam", grapte iemand in een berichtje als reactie op mijn bramenfoto op Instagram. "Maar misschien wel voor ontbijt?" 




Laten hangen
Ik heb de bramen laten hangen want er zat een spinnetje op. Ik hou niet van spinnen. Je ziet hem op foto 3 als je heel, heel, heel goed kijkt. Op de bovenste braam, aan de onderkant ervan. Ik vind het enge beesten. 

Rode handen (geen koude voeten) 
Wat vond ik het fijn in het bos. Mijn handen zagen rood van de kou (ik deed mijn handschoenen uit om foto's te maken). Geen koude voeten dankzij mijn fijne schoenen. Die zijn nu al een maand oud. Super fijne LOWA wandelschoenen.


Hoe was jouw week?

14 opmerkingen:

  1. Mooi! Bramen in december.. apart hè? Ik heb vandaag denk ik de laatste goudsbloemen geplukt in de tuin.. met een paar takjes skimnia en wat bloeiende klimop vormen het weer leuke miniStukjes in huis.. sterkte verder nog met je ribben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I just bought a nice warm pair of boots to give me more inspiration to get outside and enjoy! No berries here except the winter green berries though (which are yummy and also good for an upset tummy). We are under a thick blanket of snow here in Northern Michigan, but the temperatures are gonna get warmer next week (they say)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Brombeeren?...kaum zu glauben...Sie lassen sich nicht unterkriegen...
    Oder waren sie schon eingefroren?
    LG. Karin M.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Best left where they are regardless as a food source for critters.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pretty photos of the blackberries. Mother Nature appears to be mixed up!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. So important to have good comfortable walking shoes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi ARITHA- so glad to hear from you and I hope you are well and safe there this Winter- guess you'll soon be having Snow. Best Wishes. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fruit in December may not be so rare any more, Aritha. Today it will be fourteen degrees here with rain. This is not December weather!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De vogels zullen de bramen wel op eten Aritha. Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. The critters will love eating those berries.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk dat het spinnetje de braam wel leeg gaat zuigen. Maar hoe mooi om dit aan te treffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die wandelschoenen heb ik ook en ja bramen in december zijn de trotse bramen zo zie ik dit. Deze blijven voor de insecten zodat ze ook nog wat vitaminen mogen ontvangen. Want ook zij hebben dit nodig om dit seizoen door te komen. Groetjes vanaf mijn natuur website ditmaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Aritha.

    De zachte temperaturen, maken dat de natuur helemaal van slag is.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The animals will enjoy those berries.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥