donderdag 17 februari 2022

Ik dacht aan koffie

Ik begin vandaag aan een inhaalslag. Deze foto's horen bij mijn fietstocht  op 11 januari. Het zou een koude en gure dag worden.

≿━━━━༺❀༻━━━━≾

IJzig koud
De zon stond laag aan de hemel. het was ijzig koud. Ik fietste langs het kanaal op weg naar het bos. Een ander bos dan waar ik normaal heen ging.
  • Mijn challenge is om één keer in de maand een vreemd bos te bezoeken (een ander dan mijn vertrouwde Prattenburgse bos)

Binnenveldse Hooilanden in winter


Fotogenieke schapen
Ik zag ze al vanuit de verte; de schapen. Toen ik van mijn fiets stapte kwamen ze allemaal op mij af en ze keken me nieuwsgierig aan. Ik knielde en maakte een paar foto's. Prachtige pasteltinten in de lucht achter hen. Dat hadden ze zelf niet door. 

Schapenbont?
Koud, koud, koud! Dag schapen, kan ik wat schapenbont van jullie lenen? Dat zou ik best willen: een jas van schapenbont. 

Binnenveldse Hooilanden in winter

schaap binnenveldse Hooilanden

Binnenveldse Hooilanden in winter

Bevroren boom
Ik fietste een eindje verder en stopte bij de boom hierboven. Een ijsboom. Alle takken waren bedekt met een laagje ijs. Ook de dorre blaadjes. Op de foto hieronder kun je dat goed zien. 

Bevroren grassprieten
Ik nam de tijd om ook het uitzicht achter de boom op de foto te zetten. Heel even nog bleef ik staan genieten. Alle grassprieten waren bevroren. Het was echt koud en ik verlangde naar koffie. Zou ik... Nee, nog niet. 



Binnenveldse Hooilanden in winter


Traanogen van de kou
Hup, fietsen! De wind beet in mijn wangen. Mijn ogen traanden van de kou. De Grebbeberg kwam steeds dichterbij. Ik had echt zin in een winterwandeling. 

Ik dacht aan koffie
Ik dacht aan de warme koffie in mijn thermosfles. Straks zou ik wat drinken. Als ik mijn doel bereikt had: het Grebbeberg.

Rhenen, Grebbeberg

Aalscholver, Binnenveld

👍 Bedankt voor de reacties op mijn vorige blogpost!
👇 Laat gerust een opmerking achter

 Linking to: Thankful Thursday

29 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's! Ik voel de kou en snap je verlangen naar koffie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. All your photos are beautiful. Such nice lighting in the second one with the bike. I can see your long shadow too.
    Those sheep look nice and warm in their wooly coats.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sheep are so special. I love them (to photograph and talk with when no others are there)

      Verwijderen
  3. ...I love the lighting in these images. The first one is my favorite. Take care and stay well.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tom,thank you so much. I like the first one also above the others.

      Verwijderen
  4. All these photos are wonderful. I like the last one much and its great with the reflection.
    Have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You always show such beautiful pictures. Thanks.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fortunately, you made that trip. We too get to see the beautiful Dutch countryside through your lovely pictures.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. You captured lots of beauty in your photos. Love seeing those sheep and the last image of the tree is absolutely beautiful.
    As for the storm here, it wasn't bad but we did get some snow last night, not much but it's gone now. The winds are nasty though, very strong and gusty. Have a wonderful weekend, Aritha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bravo to you for braving the winter weather on your bike. The rewards repaid your effort I am sure and I bet the coffee tasted extra sweet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What a nice bike ride ...
    I did enjoy seeing your photographs.
    Those sheep posed very nicely for you :)

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooie fietstocht en fotografie en ja soms moet de koude trotseren en toch er op uit gaan.Maar als de erge koude buiten is ontvang mijn lichaam probleempjes en dan toch maar binnen blijven. De koffie heb je vast wel wat innerijke warmte gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Aritha,
    Stoer van je om, ondanks je verlangen naar de warme koffie, toch door te fietsen. Het trotseren van de kou heeft je in ieder geval hele mooie foto's opgeleverd.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Aritha. Vooral het licht op de foto met de fiets vind ik heel bijzonder. En dan aan het eind smaakt de koffie vast extra lekker : )

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Today's photos are amazing! I enjoyed them all. I don't drink much coffee but that hot cup of coffee first thing in the morning is one of life's great pleasures.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥