donderdag 24 februari 2022

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet (lila en wit)

Bij de molen staan krokussen. Maar ik vind het niet fijn om daar foto's te maken. Het verkeer raast voorbij. Veel lawaai. Deze week zag ik toch lentebloemen. Waar? 

Aan de rand van het bos! 

≿━━━━༺❀༻━━━━≾

Sneeuwklokjes!
Ik kwam uit het bos uit toen ik opeens sneeuwklokjes zag. De zon scheen er op. Yes, yes! Wat een geluk dat ik mijn grote camera had meegenomen! 

Geen mens groot of klein, die niet weet dat er sneeuwklokjes in de wereld zijn...



Mislukte foto
Ik probeerde ook een foto van de onderkant  van het sneeuwklokje te maken met mijn telefoon. Het mislukte. Nou ja, niet alles hoeft perfect te zijn. 



Bonte krokussen
Tot mijn verrassing ontdekte ik bonte krokussen met gele hartjes, vlakbij de sneeuwklokje. Ik voelde me happy als een klein kind. Terwijl de vogels floten, knielde ik neer om foto's te maken. 

💜 Klein en mooi! 



De kleur op mijn telefoonfoto's komt dichterbij de echte kleur. En kijk, ik zag de eerste zweefvlieg van het jaar! 
  • In Nederland zijn 363 soorten zweefvliegen. 
  • Zie je de zweefvlieg op mijn foto?



≿━━━━༺❀༻━━━━≾

Denkend aan Oekraïne 🙏🏻
It isn’t enough to talk about peace. One must believe in it. And it isn’t enough to believe in it. One must work at it. Eleanor Roosevelt
Don't let me, don't let me, don't let me down 😞

  




👍 Super bedankt voor de reacties op mijn vorige blogpost! 
👇  Laat gerust een opmerking achter.
💜 Welke bloemen zag jij deze week?

16 opmerkingen:

  1. Mooi.

    Beautiful.

    Yes, prayers for all.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful flowers and both are pretty.
    Yes, peace is essential and hope everything will be fine.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Did not see any flowers this week - it's cold and rainy, but the flowers come later as in a warm weather country. Sneeuwklokjes - een eeuwigheid dat ik ze heb gezien:) Beautiful:) The Ukraine is in my prayers - just saw the lines of cars of people trying to flee the country ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Looks like spring is started by you.
    No flowers around here yet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sneeuwklokjes nog niet ontmoet bij een rondje in mijn omgeving maar wel zag ik krokusjes bij een boom staan. Jij had meer geluk en de fotos waren ook weer mooi. Laat de lente maar komen hoor.
    Groetjes en ik wens je mooe=ie dagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It must be quite delightful to have flowers jn February. My backyard is still waist-deep in snow, so we have a few weeks to wait yet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The flowers are very pretty. We are getting close to spring time. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh those small spring flowers are so pretty.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Aritha.

    Heerlijk de lente zo op je pad te zien komen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo vredig de eerste lentebloemen.
    Bijna niet voor te stellen met de zon erbij dat het ergens anders op de wereld zo zwart is op het moment.

    Ik zag mini-narcissen, zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovely first signs of spring in your photos.
    🇺🇦In my mind I am with the Ukrainians. Everyone's help is needed. 🇺🇦

    BeantwoordenVerwijderen
  12. The flowers are lovely.
    Spring is coming :)

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie foto's weer. Hier op tafel staan sneeuwklokjes die ik uit onze campingtuin meenam. Er staan zoveel dat ik wel wat durfde plukken. Voor de Oekraine bid ik elke dag.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥