maandag 18 april 2022

Drie keer blauw tulpenhart

Ik houd van veelkleurige bloemen en daarom ben ik zo enthousiast over deze tulpen. Maak kennis met mijn tulipa little beauty

≿━━━━༺❀༻━━━━≾

Korenblauw hartje
Ik vind het leuk om de tulpen in hun hart te kijken. Daar maak ik ieder jaar detailfoto's van. Deze heeft een korenblauw hartje. Ik hou ervan. Eerlijk gezegd heb ik deze tulpen niet eerder gezien. Jij? 

Tulipa little beauty


Telefoonfoto's van little beauty
Met mijn telefoon maakte ik ook geregeld foto's van de tulpen, in de achterliggende periode. Ik zal er 2 laten zien. Bij de eerste kijk je zo in het unieke blauwe hart. 
  • Zie je het insect? Ik denk dat het een luis is.

Tulipa little beauty

tulp in regen

đź‘Ť Ik was blij met jullie reactie op mijn vorige blogpost!
👇  Laat gerust een opmerking achter.
đź’™ Wat voor kleur blauw is het blauw in deze tulp? ( ik vond het moeilijk om te benoemen)

19 opmerkingen:

  1. I have several tulips in our garden, We bought the bulbs in Amsterdam a few years ago. Best wishes to you and the family. Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful tulips, I enjoy seeing their beauty.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ...we will need to wait for tulips here, but it's always worth the wait.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful special colored tulips. You're lucky. In Finland, tulips only bloom in late May.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. If it gets any more beautiful than this, Aritha, I am not quite sure how!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tulips are so very 'Dutch'...not to far from here we have a 'Tulip Festival' each year at a Township called 'Bowral' here in New South Wales- Australia...it is a fantastic display. Stay well there Aritha. Best Wishes. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wow; that is a beautiful variety of tulip!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was vast een verdwaalde luis want meestal zijn er meerdere en je tulpenfotografie was ook weer heel erg mooi. Er zijn vele soorten tulpen en soms kruizen zij die dan en ontvang je oo weer andere kleuren. Lijkt op kobaltblauw maar is echt een beauty. En ook die in knop met de druppels alsof deze weent dat haar knop niet open wilt gaan nog. Lente groetjes hierbij voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. These are beautiful tulips! Thanks for stopping over!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Aritha.

    Wat een mooie aparte kleuren zo bij elkaar.
    Heel mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie fotos. Mooie tulp. Er zijn nu veel soorten tulpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aritha this is certainly a gorgeous tulip. I have two blooming today but they are very small and pale. Love that deep blue in the center of yours. I hope you had a delightful Easter. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wauw, gaaf die close up foto's! En wat een mooie tulp!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gorgeous close-ups. You showed the whole essence of the tulip.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I am still waiting for my tulips to bloom here in Canada. My narcissuses are, some of them, and a few irises…I am always on the lookout for a nice blue flower. It is easier to find different shades of purple and lavender, blue is a nice surprise to see in a garden. đź’—

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Such a beautiful tulip.
    We have some single colour red and yellow ones in the garden.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥