maandag 4 april 2022

Tot ziens lente (met 5 sneeuwfoto's)

Wat een raar weer in Nederland. We registreerden de zonnigste maart ooit. En toen opeens sneeuw en temperaturen onder nul op 1 april.

≿━━━━༺❀༻━━━━≾

De sneeuw verraste me. Ik fietste gauw naar het bos om wat foto's te schieten want sneeuw in de lente smelt meestal sneller weg dan sneeuw die in het winterseizoen valt.

Sneeuw in Prattenburg


Berkenblad sneeuw

Sneeuw op berkenblad
De sneeuw maakte het bos sprookjesachtige mooi. Kijk hierboven (hoe gaaf), sneeuw op een lentetak! De jonge berkenbladeren zullen het vast wel overleven want ze zijn jong en sterk. Hoe hoger ik de heuvel op klom in bos, hoe meer sneeuw ik om me heen zag.

Sneeuw in het bos: een feestje voor mij 🌲⛄ 

Sneeuw naaldbomen


Sneeuwfoto's
Ik maakte genoeg foto's om er een heel jaar van te genieten. Sneeuw op takken, sneeuw op bomen, sneeuw op blaadjes. Overal sneeuw. Hieronder een collage van mijn smartphone foto's. En hierboven de handwarmers, die mijn man me meegaf (om mijn handen op te warmen na het fotgraferen).

Ik spotte hardlopers, wandelaars en spechten. De roodborstjes bleven zingen en waren niet zo schuw als anders. Of ik zag ze beter. Hun rode buikjes vielen echt op in de sneeuw.



Sneeuw smelt snel (in lente)
Zodra de zon tevoorschijn kwam smolt de sneeuw weg. Toen ik naar huis fietste lag er het dorp al niets meer.  Maar ik heb mijn foto's nog en geniet daar dubbel van. Lentesneeuw is cool.

≿━━━━༺❀༻━━━━≾

👍 Ik was blij met jullie reactie op mijn vorige blogpost!
👇 Laat gerust een opmerking achter.
⛄ Sneeuw of regen. Wat is jouw favoriet?

26 opmerkingen:

  1. Blijft apart hè? Maar wel heel mooie foto's. Wat is de natuur mooi dan ook. Echt een weerspiegeling van Gods schepping.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snow has its own way of transforming a landscape and imparting great beauty. By April, however, I am happy to see it behind us!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat regen dan toch mijn favoriet is, omdat ik het dan binnen zo gezellig vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Aritha.

    Het was kort, maar krachtig.
    leuke foto's heb je kunnen maken.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi ARITHA,
    Lovely photos of everything draped in Snow...we do not have snow here locally- ever! So good to see your great photos. Best Wishes. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. A wonderful collection of snow photos. So nice to see, thanks for sharing. Now we can move on to Spring. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. It is amazing how quickly the spring sun melts it away!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love your photos and your delight in the late winter/early spring snow! I am glad you were able to capture it before it all melted away! It looks so fresh and clean and pretty. We don't get snow where I live, so it is always a treat to see it! Thank you, and have a blessed and beautiful week.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. The handwarmers iin the snow are cute. We too are having very strange weather here. And yet we pretend climate change isn't the cause....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aritha your photos of the snow are just gorgeous. Just like you we have had some surprise snows this spring. I am hoping that the weather will settle soon but in the meantime am enjoying those teasing days of spring. Have a great weekend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. We too had some false Spring in March and then back to freezing. Beautiful snow photos. It is so pretty to look at, but glad will be gone soon and off to warmer weather. Our week looks to be warmer and yards need mowed already. The green and the spring flowers are sprouting. Thanks for sharing at Pictorial Tuesday.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Need to add to my comment that I loved the poem you left on my site. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weather can be so changeable.
    These are lovely photographs you've shared.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hopefully it was snowing for only a moment.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥