donderdag 28 juli 2022

14 MOOISTE BOSFOTO'S IN JULI

Vóór de warmte het bos in. Deze wandeling maakte ik op 12 juli, de dag dat ik positief testte op COVID. De zon was nog niet zo lang op. Loop je mee met mij? Dan weet je aan het einde van mijn blogbericht hoe mooi het deze ene morgen in het bos was.

≿━━━━༺༻━━━━≾

Met de camera het bos in
Ik zette mijn fiets neer en deed hem goed op slot. Met mijn camera stevig in de hand liep ik het schemerige bos in. 

14 mooiste bosfoto's

14 mooiste bosfoto's

Japanse wijnbes en gewone vlier
Hoever zou de Japanse wijnbes zijn. Zover al! De kelkslippen zitten nog om de vrucht heen gevouwen, maar zodra de vrucht gaat kleuren, wijken ze terug. Misschien de volgende keer al? Naar de wijnbes stond een grote vlierstruik: de vruchtjes nog jong en groen. 

Ik zag het licht 
Ik liep een eindje door en sloeg toen een zijpad in, dat me dieper het bos in leidde. De schemer hing nog zwaar tussen de bomen maar toen ik me omkeerde om het pad zag ik het morgenlicht hier en daar al tussen het gebladerte heen naar beneden stromen. Ik wist dat licht sterker was dan de duisternis. Het zou overwinnen. Het zou heel zeker overwinnen. 

14 mooiste bosfoto's

14 mooiste bosfoto's

Ik voel me thuis in het bos
De vogels floten om me heen. Ik rook vochtige aarde en heel veel andere geuren. Ik voel me zo thuis in het bos! Toen ik die week met COVID op bed lag, heb ik vaak aan deze wandeling gedacht. Dan deed ik mijn ogen dicht en beeldde me in hoe ik daar liep. 

De zon die hoger en hoger steeg. Het sporenkapsel in de wind. Het lange gras, zo intens groen. De snelle mugjes, de geur van de laatste regen.


Zomer in het bos


Vrachtauto met hout
Ik zag een vrachtauto met opgestapeld hout en maakte er een foto van. Die waren ook vroeg in het bos! Harde werkers. Het zand van het grindpad wolkte omhoog. Langzaam reed de auto weg naar de ingang van het bos. Ik maakte er een korte video van. 

👇 En een foto.



bosbouw

Ochtendkoffie
Op het bankje aan de rand van een veld met jonge bomen, dronk ik mijn ochtendkoffie. De zon scheen hier fel op mijn hoofd. Ik kreeg het er warm van maar nam toch de tijd om wat foto's te maken. Alsof ik wist dat ik heel lang niet in het bos zou komen...

De paarse distelbloem met de hommel erop, het gras dat net gesponnen goud leek en zo zacht aanvoelde. Felroze, knikkend wilgenroosje met druppeltjes dauw op de bloemblaadjes. Het kevertje dat de top bereikte. 

hommel op speerdistel





Wandelaars
Ik liep naar beneden, de heuvel af. Hier was het koeler door de bomen die het pad overschaduwden. Nu zag ik meer wandelaars tegen. Ze groetten me en ik kon het niet laten om me daarna om te draaien en een foto van hen te maken. Ik vond hen zo mooi. 

Als ik later oud en grijs ben, wil ik ook in het bos wandelen. Het liefst iedere morgen!

boswandeling

👍 Ik was blij met jullie reactie op mijn vorige blogpost!
👇  Laat gerust een opmerking achter.
🌞 Lieve groetjes vanuit mijn achtertuin (foto hieronder)

30 opmerkingen:

  1. Hi Aritha...hope you are better now. As always I so enjoyed seeing your beautiful photos and the lovely woods. Went back and visited your previous posts. Your flowers are amazing and so many grow in our area as well. Take care of yourself.
    Will be praying for you. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Debbie, thank you. It's getting better little by little. I am so happy with it. Everything seems new. The flowers in the garden, the colours. My smell and taste were gone, but they are back now (after a week). So glad I can smell again.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Thank you. I visited your last blog post, with the cats. So cute.

      Verwijderen
  3. I like the morning light battling with the dusk among the trees. You feel at home in the forest with its vegetation and birds - and that gives you confidence, peace of mind, optimism. Keep going to this place of nature that does you good!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I want to go tomorrow, in the early morning. But only when it is a bit sunny :)

      Verwijderen
  4. The forest is absolutely beautiful. My favorite photo is the last one, I love it.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bill, thank you. In summer you can make such nice shadow portraits.

      Verwijderen
  5. What a wonderful walk and all the pictures were beautiful. I love walking in the woods too!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful! Thank you for sharing these stunning photos.
    Visiting from Little Things Thursday #27

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat maak je toch een prachtige foto's op je wandelingen, leuk om hier zo van mee te kunnen genieten. De laatste foto vind ik heel grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, achter op het stoepje. Met die felle zomerzon in mijn rug.

      Verwijderen
  8. Been there with Covid. Hope you're past it now. Beautiful shots.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I think those of us who have spent our entire lives walking in forests have always known of its therapeutic benefits without ever having been told. Now there is a clear recognition that forests are good for everyone, providing both physical and mental rewards. Go for another walk today, Aritha!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je foto's zijn schitterend en kunnen zò in een natuurtijdschrift... Je proeft de sfeer als je er naar kijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's! Die met de hommel vind ik het leukst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo leuk dat jij die hommel kiest. Ikzelf kies het paadje door het groene gras.

      Verwijderen
  12. I do hope you are feeling better by now. Your pictures, as always, are stunning. You really have an eye for beauty in nature.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Aritha.

    Wat een mooi kijkje in het bos.
    Schitterend.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Love the focus you got on the second photo. Actually, all are pretty terrific captures. The trees are another favorite.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vroeg me af: ben je nooit bang in je eentje in het bos als vrouw? Ik merk dat ik dat soms niet zo goed durf, terwijl ik best graag in mijn eentje in het bos wandel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms voel ik me van te voren wel een beetje zenuwachtig. Dan bid ik er voor ;-) Ik heb ook twee wapens bij me. Daardoor ben ik meerder bangig. Plus ik kies mijn wandeltijdstip met zorg uit.

      Verwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥