maandag 11 juli 2022

Een netel die niet prikt

Gisteren zei mijn zoon: ik denk dat het goed met je gaat want je planten staan er mooi bij. Vandaag deel ik daarom een paar foto's van mijn bonte siernetel (Coleus). Ik sjouwde hem naar buiten en zette hem bovenop de container om de avondzon te vangen.

Het is een enorme plant!




Bloemen aan lange stengel
De bloemen groeien aan lange stengels. Ik vind ze zo mooi. In de herfst snoei ik de plant terug, zodat hij mooi vol blijft. Als kind vond ik dit een lelijke plant. Waarom weet ik niet. 

Stekjes
En ik heb al heel wat stekjes weggegeven. Op de foto hieronder het stekje dat wacht om opgehaald te worden. 



😀The more plants I have, the happier I am.
👍 Bedankt voor de reacties op mijn vorige blogpost!
👇 Laat gerust een opmerking achter
🌿 Heb jij planten in je huis?

Sluit je aan en doe mee...

9 opmerkingen:

  1. Love the water drops on the leaves.
    The poinsettia I got last Nov is still doing well!! Can't believe it hasn't died yet. I also have a few
    philodendron plants. I make cuttings of them like you do with the coleus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I have always like these plants but have had no success with growing them.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij staat er goed bij maar ik moet bekennen dat ik hem qua uiterlijk niet zo mooi vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Aritha,
    Ja, een 'lieve' netel die ook nog eens heel mooi bloeit zoals te zien is in je korte video!
    Hier bestaan gelukkig geen echte netels die prikken.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We have lots of baby spider cutting in jars of water and they are doing great. Also got a christmas catcus with several cuttings and now they are bigger plants. It took a long time with just one section but it survived and grew up. I love growing more plants with cuttings. Enjoy the week, Aritha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We do have plants in our house, although not as many as we used to when we could have rivalled the local nursery! Maybe we should get a few more though. I'll talk to Miriam!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb wel planten in huis, maar alleen het soort dat maar 1x in de week water hoeft; heb niet bepaald groene vingers.
    Al zou ik niet aan een huis zonder planten, en met regelmaat bloemen, moeten denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Your plants look good.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥