zaterdag 10 september 2022

Is dit een bes of een lampje?

Ik wandelde door het bos en weet je wat ik zag? Het was rood, het schommelde heen en weer en het gaf licht. Een bes. Of was het een lampje? Je weet nooit wat kabouters doen... 

Ik deel er 4 foto's van. ❤️ 

Taxusbessen in Prattenburgse Bos

Taxusbessen in Prattenburgse Bos

Taxusbessen in Prattenburgse Bos

Taxusbessen in Prattenburgse Bos

Lampjes spotten
Heb jij deze rode lampjes al gespot? Het zijn de bessen van de taxus. Taxussen staan niet alleen in het bos maar je kunt ze ook in tuinen vinden of in een park. Als je deze lampjes ziet, laat het me weten.

👍 Ik was blij met jullie reactie over Porcellio
👇 Laat een opmerking achter. Dat vind ik leuk.
❌ Pluk deze besjes niet. De pit is giftig

16 opmerkingen:

  1. Dat was een kabouterboslichtlampje... :) Oh, wat zijn ze mooi; bijna doorschijnend lijkt wel...
    Als je goed kijkt zijn er altijd verrassingen in het bos! Jij weet ze wel te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. They are indeed like little beacons in the forest, Aritha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Aritha.

    Wat apart en ook mooi.

    Groettie van Patricia..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee deze mooie lampjes heb ik nog niet ontmoet maar ze zijn wel mooi en ook je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik kon ze amper scherp krijgen, deze bessen. Dat was echt moeilijk, Tine.

      Verwijderen
  5. I haven't seen them, but they do look very nice :)

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I will check your site agian, Jan. Thanks for your comment here.

      Verwijderen
  6. Aritha these are certainly unusual...we have yews here in U.S. but don't think I ever saw their berries before. Hope you are having a blessed day. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I've never seen yews before!
    Thanks for sharing these lovely photos!

    Happy Tuesday, Aritha! 💙💚💛🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er heel bijzonder uit! Het lijkt bijna een trompetje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Apart hĂš. Ik zag ze zondag ook in de buurt, deze plant. Als heggetje om een tuin in. Best eng met kindjes.

      Verwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥