vrijdag 9 december 2022

En zo probeer ik het donker een beetje te verdrijven

De lucht was prachtig oranje. Ik rende twee trappen op naar de zolder om er een foto van te maken. De wintergloed aan de hemel duurde maar 5 minuten maar ik heb er fijn van genoten.

Dag zon, tot morgen!


Vorige week heb ik een winterhuisje gekocht met kleurige lampjes erin. Dat vind ik gezellig. Het fleurt de lange, donkere avonden op. Het werkt op batterijen en maakt gelukkig geen muziek. Mijn zoon had ook een wintertafereeltje met bewegende schaatsers. Die kreeg ik van hem (zie video). De draaiende poppetjes maken een schurend geluid. Ik denk dat het een tandwieltje is.

De ster met de knipperende gouden en zilveren lampjes schijnt ook weer. 




En zo probeer ik het donker een beetje te verdrijven 😊
Heb jij extra lichtje in huis in december?

12 opmerkingen:

  1. Your sky photo is stunning!! The pink at the bottom and the windmill in the distance are such beautiful details. And your village and skaters are so pretty and cozy! The shot of the star is amazing, it is like an art piece!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! That photo is excellent! Great colors and the windmill in the distance is great.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LOVE the sunset and what a bonus to have the windmill in it too!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful sunset...and the windmill really adds so much to the picture for us here in the states! We don't get to see such sights here! I love your little "winter houses" and skaters, etc. So delightful! Yes, we need to drive out the darkness in winter. The nights are long and dark, and it is so wonderful to see the lights of Christmas all around us. Thank you for sharing yours with us. Delightful.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Aritha,
    Nou zeg, die foto vanaf je zolder is prĂĄchtig en met die molen—zo'n typisch Nederlands tafereel.
    Leuke dingen en inderdaad verdrijf je zo de donkere dagen voor Kerst.
    Tot 21 december en dan gaan de dagen al weer lengen!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I like the windmill silhouetted against that beautiful sky!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jazeker lampjes bij de kerstal en kaarsen in lantaarns en zo verdrijf ik ook het donker.
    De donkere dagen voor kerst

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Aritha- lovely photos of the Townscape - with the old Windmill looking spectacular.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Aritha.

    Mooie foto met de molen er ook nog op.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Yes, I love chasing the light in these dark winter months. Thanks for sharing these beautiful places you found light!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Thank you for sharing the lights inside and out!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥