woensdag 14 december 2022

Winterwonderland: ijskoud en leuk

Vandaag vroor het dat kraakte. Ik kleedde me goed aan (laagjes voor de kou) en fietste naar mijn zus en zwager in een nabijgelegen dorp. We kletsten gezellig en toen ik weer naar huis ging vroor het nog steeds. Ik maakte ik een omweg door de Binnenveldse Hooilanden. 

Winterse iPhone foto's
Ik deel mijn winterse iPhone foto's. Geniet ervan.




Op het ijs lopen
Om de bovenstaande foto's te maken, moest ik een eindje het ijs op lopen. En dat vond ik leuk en spannend tegelijk. Dit water is niet diep maar wel moerassig. 

Gelukkig was alles hard bevroren.
Het kraakte wel ( zie en luister de korte video)



Niet te lang stilstaan
Hoewel het ijskoud was op het platteland, bleef ik best wel warm, dankzij de kleding die ik uitgezocht had voor mijn fietstocht. Maar erg lang kon ik niet stil blijven staan want dan kreeg ik het te koud. Steeds maar heel even en dan hup, gauw mijn handschoenen aan en weer verder fietsen.

Prachtige winterwereld
Wat een prachtig winterwereld vinden jullie ook niet? De zon, de blauwe lucht. De koude wind langs mijn wangen. Mijn terugweg was ruim 17 kilometer en ja... op het laatst kreeg ik het toch berekoud!



Weer warm worden
Ik kwam veilig thuis en werd gauw weer warm dankzij mijn elektrische deken en een mok koffie. Wat houd ik van dit winterwonderland. Het was ijskoud, dat wel. Maar hoe leuk dat het eindelijk weer eens vriest!
Sjaals, wanten en mutsen zijn een geweldige manier om je persoonlijkheid uit te drukken bij koud weer. Brad Goreski
 ◄ ◊ ► ◄ ◊ ► ◄ ◊ ► ◄ ◊ ► ◄ ◊ ►

❄️ Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige blog
☃️  Wat vind jij leuk aan de winter
🍲 Wat eet jij graag in de winter

15 opmerkingen:

  1. The winter in your post, Aritha, looks glorious: blue,sunny sky and a cold wind caressing your cheeks!
    Kudos to you for your ride to the next village, and for walking a bit on the ice!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Aritha,
    Nou zeg, je had left om op dat krakende ijs te lopen!
    Maar het is goed gegaan.
    Zoiets komt hier nooit voor in het zuidoosten—en ik mis het ook niet!
    Wij beiden houden meer van het tropische en vinden hier de subtropische winter nog genoeg.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk winterweer om erop uit te gaan.
    Dik ingepakt kan dat prima. Je foto's kunnen zo een sprookjesboek in zo mioi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Aritha.

    Heel mooi die koude plaatjes.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dat zou ik echt eng vinden om het ijs! Je foto's zijn prachtig en kraakhelder... ik vind dit weer geweldig en hou ervan! Heldere lucht, overdag zon en de lucht voelt zo gezond...
    In de winter eten we graag stamppotten en erwtensoep.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The winter has its beauty and you captured it perfectly. Lovely photos, Aritha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. You've captured the beauty of winter. Beautiful pictures.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ...as long as you don't fall, there is beauty in ice. Stay warm and well.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. These wintry photos are such a delightful treat for those of us living in the tropics!

    Hugs and blessings, Aritha! 💐

    BeantwoordenVerwijderen
  10. It is beautiful, but too cold! 😀❄️

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk Aritha. Mooie foto's ook. Ik heb mijn wolmantel van zonder gehaald en de dikste trui uit de kast. Zo leuk beide weer eens te kunnen dragen. Maar zo'n stuk fietsen vind ik wel heel stoer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Your winter iPhone photographs are all lovely.

    Have a good week.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thank you for this post! One of my goals this winter is to try and appreciate it more (I'm a summer person) and this is very inspiring. Love the sound of the cracking ice as well.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I like these shots, with the crisp, blue sky. I also like the close up perspective. Thanks for linking up.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥