donderdag 9 februari 2023

De mooiste zonsopkomst bij de Groene Grens

Yes, yes! Ik was op tijd wakker en ik sprong direct uit bed. Als ik opschoot kon ik de zon op zien komen bij de Groene Grens.

De zon wilde niet wachten
De zon wachtte niet op mij. Ik was 10 minuten te laat. Naast het pad gloeiden de zaaddoosjes van de wilde peen in het licht van de vroege morgen.


Video van water
Ik liep om de kleine stroom heen en knielde neer om een foto te maken en de video. Bijna tuimelde ik om maar ik kon mezelf nog net in evenwicht houden. Er lag een beetje ijs op, langs de rand, maar de rest van het water kabbelde rustig verder.

💦 Ik vond het een plezierig geluid maar je kunt het niet zo goed horen op de video.




Natuurontwikkelingszone
De Groene Grens is een mooi natuurgebied tussen de dorpen Ede en Veenendaal; een soort natuurontwikkelingszone. Het houdt de landschappelijke waarden van het Binnenveld in stand.

Oranje gloed
Daar stond ik, gehuld in een dikke winterjas met mijn voeten in het bevroren gras. Boven mijn hoofd hoorde ik het gakken van de ganzen. En hing een oranje gloed boven de weilanden.

🦌 zie je de reeën?
🧡 tak van hazelaar



Ik ben dol op dit warme licht en vond het zo jammer dat de zon niet even wilde wachten. Ze klom hoger en het licht en verloor haar oranje gloed.

“The secret to a good morning is to watch the sunrise with an open heart.”

Hieronder de telefoonfoto's





Ik zag mezelf lopen
Ik ben niet zo lang gebleven wat ik wilde ook nog naar het andere deel van de Groene Grens. Op de terugweg kwam ik mezelf tegen. Was dat even een raar gezicht!

🌕 Kijk goed, dan zie je de maan!




Ik liep gauw naar mijn fiets, om naar de andere kant van de Groen Grens te rijden. Daar blog ik een volgende keer over. Tot dan!

“O, Sunlight! The most precious gold to be found on Earth.”

🧡 Wanneer zag jij voor het laatste de zon opkomen?
🧡 Bedankt voor alle reacties op mijn vorige blogpost
🧡 Lieve groet van mij

13 opmerkingen:

  1. Beautiful! Thank you for sharing these amazing frozen moments with us!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I must say, these photos are lovely and I like the golden sun hit.
    New post:https://www.melodyjacob.com/2023/02/a-key-element-for-business-growth-and-development.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The last time I saw the sun rise was this morning!! :)
    Beautiful photos and yes I did spot the deer and the moon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This was a beautiful sunrise, and I think you captured the beauty of it perfectly. I love seeing the deer...and the golden skies were marvelous. I LOVE sunrises, but I don't get to witness them very often from our vantage point. We do have marvelous sunsets here over our pond, however. Never the same...God's masterpieces in the skies!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marvelous light in these shots!

    This time of year, most days are cloudy, so a sunrise is a rarity.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Aritha,
    Ja, om zoiets moois te vangen moet je wèl paraat zijn.
    Maar het is je toch nog grotendeels gelukt en wat mooi om er samen met de reeën te kunnen zijn!
    Mooi die oranje gloed en ook je 'meelopende' schaduw.
    Kijk uit naar de volgende aflevering!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dit adembenemend mooi!
    Maar ik vind het echt knap om daar zo vroeg voor op pad te gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige foto's, de kleuren zijn echt prachtig.
    De telefoon maakt ook echt prachtige foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Aritha.

    Prachtige foto's.
    Mooi die zon.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. You have some beautiful captures here. I love the shot with the wild carrot.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Well done on getting out so early.
    I agree with Elizabeth, the photographs you've shared here are breathtakingly beautiful.

    Wishing you a good weekend.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I'm not a morning person, but I really appreciate the beautiful morning light and photos you captures. Wonderful photo of the seed pod, which seems to have sunlight inside of it!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw Aritha, wat een prachtige foto's van de zonsopkomst en dat geldt ook voor de foto's die je met je telefoon hebt gemaakt. Mooi hoor die warme kleuren.
    Het natuurgebied is ook erg mooi. Als ik volgende keer op de Veluwe ben, zal ik er eens gaan kijken.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥