donderdag 16 februari 2023

Zoiets plan je niet (ontmoeting op de brug)

Ik liep voorzichtig over het bevroren vlonder-pad en maakte een foto van een vrouw met een fleurige sjaal. Vind je ook niet dat mensen een plaatje mooier kunnen maken?

Foto met en zonder vrouw
De eerste foto is de brug zonder vrouw
De andere (telefoon)foto met vrouw.



We ontmoeten elkaar halverwege de brug. Ik vertelde haar dat ik een foto van haar had gemaakt en dat ik die foto graag met haar wilde delen. Toen keken we elkaar verrast aan. We wisten allebei dat deze vraag eerder gesteld was op deze plek. 

Door mij. 
Aan haar.

We puzzelden en kwamen uit bij 2019. Hieronder de foto van toen. Zeg nou zelf: zoiets plan je niet.


We zeiden elkaar gedag en liepen verder. 

Vrouw met buggy
Op de volgende vlonderbrug liep een vrouw met een buggy. Ik weet niet of ik dapper genoeg zou zijn om met een buggy over bevroren planken te rijden maar zij deed het. 

Hieronder:
  • De vrouw met de buggy en kind
  • Bomen zijn mijn vrienden
  • Wilde peen in het zonnetje




Ik vond het leuk om deze ontmoeting op de brug te delen. 
Hebben jullie ooit zoiets meegemaakt?

20 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Ja, zulke ontmoetingen zijn té mooi voor puur toeval...
    Het zijn zeker bijzondere momenten en je hebt ze weer poëtisch vastgelegd!
    Dank voor het delen en je moet inderdaad lef hebben om op zo'n bevroren vlonderbrug met een buggy te lopen en ook om te passeren...😳
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. All the pictures are beautiful. Love the lighting in them.
    Nice to meet the same woman again. I guess by now the baby she is pushing in the buggy (we call stroller) is in school now. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. They are different women. And the woman with the stroller had a baby with her, I estimate between 8 to 1 months old

      Verwijderen
  3. Aritha what a wonderful meeting. All of your photos are gorgeous. Yes people do make a picture more interesting. Hope you have a great day. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker een bijzondere ontmoeting. En mooi om op terug te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zeggen altijd dat toeval niet bestaat en dat geloof ik ook, er gebeurt namelijk niets zonder een reden.
    Je heb mooie foto's gemaakt, ik zou er ook niet over lopen met een buggy, moet er niet aan denken als je uit zou glijden.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Aritha.

    Wat leuk die ontmoeting zo tweemaal.
    Mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I like this bridge and I would cross it with a buggy. Looks like a lovely walk. I like the frosty wild carrot. Plenty of those will be growing on my farm soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. As Debbie says: 'people make a picture more interesting'. Nature alone, is sometimes dull and boring. Humans in nature - that's something else. People make Nature come alive.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I enjoyed seeing all of your photographs.
    How amazing to meet the same woman again after all this time.

    Wishing you a lovely weekend.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Aritha, I love the pictures in this post and, yes, I am in complete agreement with you about adding a human to the picture. In an interesting way, this made me think about my newest post on John’s Island. If you take a look, you will see pictures taken along my walk at Seattle’s waterfront where I see many others while walking. This time I included pictures of people enjoying the peace and tranquility of being by one of nature’s coastlines. Thank you, Aritha, for sharing your blog and for your kind comments on mine. Wishing you a happy weekend! John

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie ontmoeting en leuke fotos Aritha. We ontmoeten weleens dezelfde personen in een park maar later zien we ze dan toch niet meer. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. soms heeft het leven een lot bepaald en moest het zo zijn dat jullie elkaar weer mochten ontmoeten. Mooie foto's aan een mooie herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I always enjoy seeing your beautiful photographs.

    Nice to meet the same woman again.

    Hugs and blessings, Aritha.


    Wishing you a lovely weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat bijzonder, Aritha, zo iets plan je inderdaad niet.
    Ik zou mezelf vervolgens afvragen of de Heer hier iets door/mee wil zeggen :)
    Mooie foto's; en ik hou ook heel erg veel van bomen!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥