woensdag 17 mei 2023

Gele brem op Elsterkop

Geel is zo'n vrolijke kleur! Ik bedoel, ik draag eigenlijk nooit geel, maar gele bloemen maken me blij. Vooral in de lente! Dus vandaag dacht ik, ik ga eens even naar de Elsterkop om te kijken of die brem al bloeit. En ja, dat deed 'ie dus! Stralend goud tussen de grauwe heide.

5 Brem-plaatjes
Foto 1: Vooruitkijken naar de horizon, klaar voor nog meer goud op de heide
Foto 2: Achterom kijken met een glimlach op mijn gezicht

Gele brem Utrechtse Heuvelrug


Insecten en bewonderaars
De gele brem is als een zonnestraal die de heide verlicht en de natuur tot leven wekt. Met z'n felle gele kleur en zoete geur trekt hij niet alleen mensen aan die 'm bewonderen, maar ook allerlei insecten die ervan smullen!

Foto 3: Mijn blik omhoog, naar de wolkenhemel
Foto 4: Hommeltje bewonderen, druk bezig met zijn eigen avontuur.

Gele brem op Elsterkop

Hommel op gele brem

Korte avonturen zijn ook avonturen
Het was eigenlijk maar een korte wandeling want ik heb niet zo veel energie. Maar zelfs in die korte tijd heb ik zoveel mooie dingen gezien! Het bewijst maar weer dat je niet ver hoeft te gaan om iets moois te zien. Korte avonturen zijn ook avonturen toch? 

Foto 5: Van dichtbij genieten van de gele brem: een meesterwerk!

Gele brem

2 leuke vragen
  1. Wat is het eerste dat in je opkomt als je aan de kleur geel denkt? ☀️💛
  2. Deel jouw beste tip om van de natuur te genieten, zelfs op dagen dat je weinig energie hebt! 🌻

18 opmerkingen:

  1. On a low energy day, tend the houseplants.

    Yes, I think yellow is a happy color too! 🌻

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The sun comes to mind first when I think of yellow.
    A stroll through the woods at back.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's weer, ik vind het zo mooi hoe intens jij daarvan geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is heel fijn ja. Bedankt Danielle, zo leuk dat je hier om het hoekje komt kijken.

      Verwijderen
  4. Hoi Aritha.

    Wat mooi deze bloemen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yellow flowers always come to mind when I spot the color yellow. They are so cheerful. Your photos Aritha are absolutely gorgeous. Hope you find some energy for another walk soon. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yellow is definitely a happy colour, and I think of sunshine yellow :)

    Your photographs are lovely to see.

    Wishing you a good weekend.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geel is leuk! Ik koop vaak gele bloemen. Nu heb ik gele ranonkels in de woonkamer.
    En gele kleding draag ik ook regelmatig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk hè, bloemen in huis. Ja, draag jij geel? Ik word er bleek van maar bij anderen past het vaak wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful photos! I love the yellow flowers. They are happy and sunny and are a reflection of God's face! On low energy days I tend to stay indoors and read or write. If the weather permits I love to sit outside on my swing and enjoy the sights and sounds of nature around me.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste Aritha,
    Wat MIS ik de mooie goudgele brem!
    We hebben 'm hier nog gehad, ingekocht van de noordelijke States maar die doet het niet in ons hete zomerklimaat...
    Aritha is toch je naam of niet? Maar waarom staat er Arieth V. onder elke post?
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥