zaterdag 5 augustus 2023

Hoe lang duurt de regen nog?

Het regende en het bleef regenen. Ik maakte er bewust wat moois van. Hup de tuin in voor een vrolijke regenserie. Wist je dat een paraplu niet alleen een voorwerp is om je mee droog te houden?  Het is ook grappig om er regenfoto's mee te maken.

Voila!




Kleur op een grijze dag?
Toen het iets minder hard regende kon ik op het zompige gras lopen om wat bloemen op de foto zetten, die in het perkje stonden. Niet alleen de bloemen. Ook de gieter. En een blaadje en... Valt er kleur te ontdekken op een grijze dag? Ja en je kunt er zelfs een challenge van maken. 

👀 Ik zag
Ik zag:
  • een groene gieter
  • de paarse eendagsbloem of tradescantia virginiana
  • het kleurige kastanjeblad in de drinkbak van de vogels
  • de roze haartjes op het jonge (kiwi?) blaadje 





Regenfoto's op vakantieadres
Nou, dit was een klein gedeelte van mijn regenfoto's. Wat fleurde ik er van op om zo een half uurtje bezig te zijn in de regen! De foto's maakt ik op mijn vakantieadres.



Groetjes uit Nederland
Regenachtige groetjes. Ik wens mensen die zuchten onder de hitte verfissende regenbuien toe. Hier in Nederland krijgen we na een zeer wisselvallige periode eeen paar dagen mooi zomerweer.

🌞☔ Hoe is het weer bij jullie 
💬... en hoe ging je er afgelopen week mee om?

Doe ook mee met de Linkparty van Nicole op Huisvlijt

8 opmerkingen:

  1. You have captured your rainy day perfectly and found the joy in it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Aritha,
    Leuke post!
    Op 1 augustus was het zonnig en waagde ik mijn allereerste wandelingetje van 1.5 km en was happy. Maar het wisselvallige, regenachtige weer stak er een stokje voor om er mee door te gaan...
    Mijn pijn is ook minder als de zon schijnt!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er niet teveel over nadenken. En toch erop uit. De puppy's hebben het nergens over. Goed voorbeeld doet goed volgen als je thuis bent lekker droge kleren aan en klaar ben je weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I envy you for the rain. No sign of it here, and we need it so badly! The colors in your photos are a delight to the eyes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You found the perfect rainy photos with colour. Nice work and thanks so much for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I did enjoy your rainy day photographs.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rainy days can be lovely with the right attitude. :) Love that colorful umbrella, I need one like that. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I have an umbrella hanging in my closet. I have never used it.

    Yesterday we had storms, with 70 to 100 milliliters in a few hours.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥