dinsdag 25 juli 2023

Op de fiets naar Miss Tuinboon

Zomerstorm Poly
Op 7 juli raasde zomerstorm Poly van het zuidwesten naar het noordoosten over ons land. Die week waren mijn man en ik op vakantie en we bleven heel de dag binnen omdat voor Drenthe code oranje gold.

Op de fiets naar Miss Tuinboon
En de dag erna huurde ik een fiets op het vakantiepark en reed ik, tussen de uitgestrekte velden door, naar Miss Tuinboon.


🏡🌻 Miss Tuinboom heeft een gezellige winkel en een prachtige pluktuin aan de rand van het mooie esdorp Gees! [1] Haar bloemen & kruiden groeien mee met de seizoenen. Je kunt er je eigen bloemen plukken.

Het winkeltje van Miss Tuinboon 

Ik keek mijn ogen uit in het winkeltje. Echt iets waar ik blij van werd: zeepjes, bloemen, gele vazen, kaarten, boeken, planten bollen schilderijtjes... teveel om om te noemen. Maar Miss Tuinboon zelf zag ik nergens. 

😍 Hier onder een foto van de leuke winkel.


In de pluktuin
Ik ging op zoek naar Miss Tuinboon. Ze is vast in de pluktuin, dacht ik. Dus opende ik het tuinhekje en liep ik langs de oude boerderij naar achteren. En daar zag ik haar, ergens tussen de bloemen aan het werk. Ze praatte met een andere mevrouw. Ik ging niet naar haar toe maar dwaalde wat rond in de tuin en genoot van het al het moois en maakte veel foto's.

🐝 Ik vind foto 3 hieronder het leukst, met die vliegende hommel bij de grote kaardenbol [2] 
 



Zomerstorm niet lief voor de dahlia's
Ik wandelde verder en kwam bij de dahlia's. Zomerstorm Poly had hen naar opzij geduwd. Sommigen waren zelfs geknakt. Zou het goed gekomen zijn met hen? Ik hoop dat ze allemaal tot bloei gekomen zijn!

Dahliabollen als herinnering
Later kocht ik vier dahlia bollen in het winkeltje. Om de herinnering aan deze mooie tuin levend te houden. 




Workshops bij Miss Tuinboom
In augustus en september staat deze pluktuin in volle bloei. Dan organiseert Miss Tuinboon leuke workshops om een prachtig boeket te schikken. Op haar site staat: 

Maak je eigen creatie
Gewoon omdat je daar blij van wordt! 


Blauwe zeep en goudgeel vaasje
Toen ik een heleboel foto's had gemaakt liep ik op mijn gemakje terug naar de winkel. Daar rook ik aan de zeepjes en koos er met veel zorg eentje voor mezelf uit. Je ziet ze op de foto hieronder. Ik koos het zeepje met blauw erin: limoengras en sinasappel. Ook nog een vaasje in de kleur van onze gordijnen. Ik houd van goudgeel (zo noem ik okergeel). 

En de dahliabollen natuurlijk 




Kamille en zandpaden
Dit was echt een leuk uitje. Op de terugweg zag een mooi veldje met kamille en ploeterde ik over zandpaden. Google Maps zei dat ik daarheen moest, dus... deed ik het. Gelukkig kwam ik veilig thuis in het vakantiehuisje.

En mijn geleende fiets was nog heel. Yes!




Collage
Ik sluit af met een collage, die ik zonet maakte. Ik vond het leuk om hierover te schrijven. Dit was een uitje dat ik zelf met zorg uitgekozen had. Mijn man ging die dag hardlopen met een vriend in een prachtig natuurgebied, in de kop van de provincie Drenthe.

🏃🌼 Zo hadden we allebei iets voor onszelf dat bij onze eigen interesse paste.


3 leuke vragen
  • 🌪️ Heb je ooit een zomerstorm meegemaakt tijdens je vakantie? Hoe heb je die dag doorgebracht?
  • 💐 Welk soort bloemen zou je het liefst willen plukken in een pluktuin en waarom?
  • 📸 Welk item heb jij ooit uitgekozen om een blijvende herinnering aan een bijzonder uitje te hebben?
---
[1] Esdorp: Een esdorp is een van de dorpsvormen aan de rand van de zandgronden in Nederland, over het algemeen ontstaan in de hoge middeleeuwen. Engels: lees HIER
[2] Grote Kaardenbol: is een in Nederland voorkomende decoratieve wilde plant. Hij is 2-jarig met grote stekelige hoofden met lila bloemen en wordt tot ruim 2 meter hoog. Engels: lees HIER

🌷🌸🌺🌻🌼 Miss Tuinboon op Instagram

12 opmerkingen:

  1. Arieth sorry to read that you had a storm while you were on vacation. Looks like though you made the best with that lovely visit to picking garden and store. What a wonderful place to visit. Thank you for your visit to my blog. Hope you are doing good and that God's loving presence is being felt by you. He is always near!! Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Debbie, thank you for your response. It was just one stormy day, and we had booked a cottage for 7 days. Spending time together indoors was also nice! I hope to regain my health balance soon. I've been a bit overwhelmed due to some challenging events earlier this year. It's good to acknowledge that and make space for it. Thankfully, walking is going well, helping me clear my mind and enjoy the forest air. Thank you for your kind words.

      Verwijderen
  2. Estando pasando mis vacaciones en un buen lugar de playa. Se estaba poniendo bastante gris el cielo y decidimos de irnos desde el apartamento de enfrente de la playa, a pasearnos por las calles de la ciudad.
    Cogimos el autobús urbano y todo marchaba bien, hasta que de repente cayó una lluvia torrencial. Nos resguardamos debajo de un marquesina de un bar, que estaba en ese momento cerrado ya que los que trabajaban de él, estaba en el momento de limpieza y allí estábamos concentrados bastantes gentes, que tomaban la situación con gran sentido del humor.

    La calle era bastante estrecha y aunque había una tienda de ropa, ninguna de la mujeres se atrevía a cruzar la calle. Por fin una se atrevió a cruzar a la tienda de enfrente, mientras la amiga que la acompañaba seguía sin ánimo a seguirla. En ese momento del cruce, todos los que estaban allí, hicieron palmas en señal de aplausos y todos al unísono animaban a la otra a que hiciera lo mismo que había hecho la amiga.
    La señora ya cansada de oír a las gentes terminó por cruzar la calle. Recibiendo también el mismo aplauso general.
    Cuando disminuyó la lluvia, nos trasladamos a un bar que estaba a pocos metros . No tuvimos que pasar mucho tiempo en el bar. A nuestra salida el sol resplandecía y podíamos pasar nuevamente el tiempo en la playa.
    Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ¡Qué aventura emocionante y divertida! Parece que la lluvia inesperada les brindó un momento único. Sin duda, estos momentos hacen que nuestras vacaciones sean aún más memorables, ¿verdad? Aunque... todo parece diferente ahora, ¿no te parece? El clima, el calor, las inesperadas tormentas de granizo. ¿Cómo está el clima por tu zona? Espero que este fragmento esté escrito en buen español. Un cálido saludo y un abrazo de vuelta. 😊🌞🌧️❄️

      Verwijderen
  3. Beste Aritha,
    Wat een naam eigenlijk en een geinig concept met enorm veel werk ook!
    Daar genoot je zeker van, zou ik ook gedaan hebben...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het zou vast ook iets voor jou zijn geweest. De gemoedelijkheid daar was fijn. Bijna zoals vroeger in het dorpje waar ik opgeroeide.

      Verwijderen
    2. Dag was een mooi uitstapje. Pluktuinen daar kun he he echt aan vergapen. Zo mooi als dat er dan uit ziet.

      Verwijderen
  4. Lovely scenes and I like seeing the flowers...and the Bee! All so beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I enjoyed your photographs and the collage you've included in your post.
    Summer storms and rain seem to be affecting many areas of Europe, but of course the terrible fires are bad too. A concerning mix of weather ...

    I hope you enjoy the remainder of the summer months.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nice ride and beautiful flowers as usual! We just has the storm Patricia yesterday and I stayed inside whole day.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a beautiful outing! If a storm comes up while on vacation (or even at home!), I curl up with a good book and read.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥