zaterdag 19 augustus 2023

đŸŒ»đŸ„ Wat kies jij: zonnebloem of paddenstoel?

Soms zijn er van die dingen die, zelfs als je er nog niet helemaal klaar voor bent, stiekem een plekje in je hart weten te veroveren, herken je dat? Ik heb een zwak voor paddenstoelen, vooral in de herfst. Maar toen ik vannochtend het bos instapte stonden ze tot mijn verrassing overal en het is nog maar augustus!

Ik ben er nog niet klaar voor...
 

Of toch wel? 

Ik vind het leuk!
Stiekem vind ik het gewoon leuk, zelfs nu het nog hartje zomer is. 🍂🍄❤️ Ik maakte daarom veel foto's en zocht later naar de namen. 

Chocolademousse-zwam
Deze chocolademousse-zwam hieronder heeft mijn hart gestolen. Ik zou er zo een hapje uit willen nemen. Ik deed het niet. Weet je hoe hij in het echt heet? Heksenboleet. En hij smaakt echt niet naar chocolade đŸ„đŸ«

 

Liever zonnebloemen? Yes!

Maar hĂ©, eerlijk is eerlijk... geef mij toch maar een vrolijke zonnebloem in augustus. đŸŒ» Ik heb er eentje voor het raam staan en vanmiddag maakte ik er wat foto's van. Er zit een beetje rood in de bloemblaadjes. Foto 1 schoot ik met de grote camera en nummer 2 met mijn Iphone.

Zo'n mooie bloem!



đŸŒ»đŸ„ Wat kies jij: zonnebloem of paddenstoel?

17 opmerkingen:

  1. Wat een verrassing! Toch nog ergens op het web een blogje van je!:)
    Ik vind ze ook allebei mooi en leuk! Maar inderdaad alles op z'n tijd. De zonnebloemen in onze tuin hebben we weggehaald, ze waren niet meer mooi en ze knakten en hingen scheef... dus voor mijn gevoel is de tijd van zonnebloemen al voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Aritha,
    Qua foto kies ik hier voor de Heksenboleet—met die wilde grasjes er voor!
    Wij hadden in juli al veel paddenstoelen op ons gazon, heel normaal in de zomer na regen.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. That mushroom really does look like chocolate but really really I prefer the big beautiful sunflower. I have a few sunflowers in the garden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lots of interesting and beautiful mushroom but I'll pick sunflowers. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zie ze beiden wel graag al is de zonnebloem wel wat bij deze mooie zonnige dagen horen. Je nam ook echt heel mooie fotos van de stoeltjes uit het bos. . Vooral die eerste paddenstoel of slijmzwam met die druppel. Natuurgroetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. My choice is sunflowers, as I have almost no knowledge of mushrooms. The Sunflower stands for optimism and happiness, and that;s good enough for me.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. August does seem exceptionally early for most fungi to be showing up in the forest, but I am sure that their principal emergence is reserved for September and October - at least that’s true here in Ontario. They are a fabulous component of a healthy forest and I derive great pleasure from them. If you know what you are doing they are a fine addition to a great meal too. Stay well, Aritha. All the best - David

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Very good photographs with this details of Nature. It is beautiful and curious.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind een zonnebloem altijd wel heel mooi en een rode paddestoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful details in the mushrooms and sunflowers. I prefer the sunflowers over the mushrooms.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I think that both the mushrooms and sunflowers look lovely ... great photographs.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's. Zoals je weet ben ik meer dol op bloemen dan op paddestoelen. Al vind ik de laatsten in de herfst ook prachtig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aritha I like sunflowers best but mushrooms are always intriguing as well. Love your photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Well, I like to see sunflowers while they last, but the mushrooms and other fungi are always such a treat to see, because each one is so unique and amazing. To think that something so beautiful can come out of something decayed! Interesting thought! Thank you for sharing these with us!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful photos. I especially like the sunflowers.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥