zaterdag 27 januari 2024

Fotoavontuur met Schaapjes

Weet je hoeveel foto's is gemaakt heb vanmorgen. Genoeg voor 3 blogs, haha. Misschien wel vier. Vandaag doe ik mee met de zaterdagse beestjes van Eileen en deel ik alleen deze mooierd (en haar maatje).

Die ogen!



Ze stond heerlijk te poseren in het zonnetje maar opeens eiste haar maatje alle aandacht op. Dat hij nou zo vriendelijk keek kan ik niet zeggen. Ben je boos of zo?

When I'm worried and I can't sleep,
I count my blessings instead of sheep.
And I fall asleep ...
counting my blessings.



Kijk eens wat aardiger, zei ik. 

Toen glimlachte hij  (zie laatste). Ik had em graag tussen de oren gekriebeld... maar er lag een sloot tussen ons. 


Er zijn zoveel soorten schapen 🐑
Ken jij dit soort? 

21 opmerkingen:

  1. Ha, ik denk dat het quessant schapen zijn. Het kleinste schapenras geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The brown sheep poses like a model! Good captures of it!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Looks like they have a thick coat of wool to keep them warm. I don't know the names of the different kind of sheep. They are all just sheep to me. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Aritha,
    Nee, dit soort ken ik niet.
    Pieter kreeg einde van WWII een schapenbokje van de boer waar ze eëvacueerd zaten, het was een lief en tam beest!
    De laatste foto is inderdaad een vriendelijker gezicht.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely to see these sheep, great photographs.

    Happy Saturday and weekend wishes.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I'm glad you took lots of photos to share. I don't see many sheep here but we see goats. Happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful photos. The sheeps are pretty animals.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk blogje, Aritha!
    Ik kan ook zo genieten van beestjes in de wei, wat ze doen, hun uitdrukkingen, en ja, dan praat ik ook met ze. Herkenbaar zoals je je gedachten uitspreekt bij wat je ziet 💜
    Dank je wel ook, voor deze heerlijke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello,
    I do love the sheep, they are cute critters. Wonderful photos. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, Happy Sunday have a great week. PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What wonderful critters they are! We've quite a few farms around us. I never get this close, though!
    (ツ) from Jenn Jilks , ON, Canada!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor mij heten ze allemaal wolletjes of toekomstige shetland trui

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What beautiful faces so full of expression! Lovely pictures you captured! Many blessings to you!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wonderful shots of the sheep and loved the dialogue. They have such sweet faces. Those horns are magnificent!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke fotos. Ik ken het soort schaap niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥