donderdag 1 februari 2024

Happy Gewone Donderdag

Is het alweer woensdag? De week vliegt voorbij! Ik begon deze blog op maandag en nu ben ik al klaar. En nu... oeps, de donderdag is bijna voorbij! 

👉 Ik doe mee met het dagboek van Sandra


Het weer
Ik laat me verrassen deze week.  

Wat ik draag
Donkerblauwe spijkerbroek met wijde pijpen, donkerrood shirtje, zwart capuchonvest.

Op dit moment
Zit ik in de woonkamer.

The loving room is where we come to think, to slow down the world for a second. ~ Jason Winston George

Ik denk na over
Nu? Of ik deze blog af zal schrijven... of ik hem nog ga plaatsen. Ik ben zo traag deze week maar ik vind vraag - en antwoord blogs leuk dus ga ik door. 

Wat was het hoogtepunt van vorige week
Samen wandelen tussen de konikspaarden en gallowwayrunderen met Jaap. Hij hielp me over mijn angst heen, want in mijn eentje durf ik nooit die paarden te passeren. Zo dankbaar en blij met deze wandeling. Meestal wandel ik in mijn eentje maar zo samen met mijn man... ja dat is gaaf.




Welke chill-methode werkt op dit moment goed voor mij
Diamondpainten 

Op het menu
Macaroni, patatjes, een ovenschotel met witlof en spekjes.

Rondkijken in mijn huis
Gewoon de tafel in de voorkamer met plantjes die ik kocht, nadat ik naar het bos was geweest. In het oranje Tupperware bakje zit mijn havermout. Wat een stoom komt er van af.


Mijn simpele genoegens
Pinterest

Op mijn leesstapel
Om eerlijk te zijn van Tammy Gray


Op mijn takenlijst voor de week
Verschillende dingen en maar één pittige afspraak (psycholoog). Klaar maken om op vakantie te gaan met zoon. Zou het door kunnen gaan? Krijgen we geen corona... Jaap heeft corona, ik hoop dat ik het niet krijg en zoon ook niet. Dat we gewoon op vakantie kunnen gaan, wij tweetjes.

Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven
Schrijf je gevoelens neer om ze te herkennen

In mijn knutselmand
Lego (mijn eerste, haha)


Heb ik tijdens de afgelopen week iets (nieuws) geleerd?
Iets over intuïtie. Dat het een soort innerlijk gevoel, een direct inzicht of begrip is dat spontaan in je opkomt. Mensen gebruiken vaak hun intuïtie om beslissingen te nemen, problemen op te lossen of situaties te begrijpen, zelfs als ze niet alle feitelijke informatie hebben. Het is vaak gebaseerd op ervaring, onderbewuste verwerking van informatie en gevoelens. 

Deze blog heb ik gelezen of geschreven
Ik heb niet veel geschreven en las er veel. Ik kan ze niet allemaal noemen maar er staan wat extra namen in mijn bloglijst nu.

The first step in blogging is not writing them but reading them. ~ Jeff Jarvis


Hoe voel ik me
Moe en weet je dat je nu al hooikoortsklachten kunt hebben? Lokaal bloeit al een kwart van de Hazelaars en Elzen en dat voel ik. Ik ben erg allergisch voor deze bomen maar wacht nog met medicijnen.

Mijn simpele genoegens
Pinterestplaatjes zoeken en bekijken

Vensterbankgeluk en tuinlessen
Ik ben naar de bloemenwinkelgegaan en kocht wat lentebolletjes. Zo leuk. Ik maakte er wat ook foto's toen ik thuis was. 

Update: ze staan nu buiten omdat ze anders veel te snel gaan bloeien. Ik wil het eventjes rekken.
  • Hyacint
  • Krokusbolletjes
  • Narcis



Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je deed?
Te veel. Ik noem niets nu.

Heeft iets mijn dag opgefleurd?
Ja ik heb het stoepplantjesalbum gewonnen bij een give away van Natuurnotities Monique Smulders. Weet je hoe blij ik hiermee was! Ik ga er later een keer over bloggen.


Van welke muziek geniet je de laatste tijd

Te weinig. Misschien vanavond wat luisteren? Update: op donderdag luisterde ik naar onderstaande video.

Hoe heb je jezelf beloond?
Een tuniekje. Het is geen beloning maar ik had gewoon nergens zin in en toen zei ik tegen mezelf: huppekee, ga naar de kringloop. En als beloning zag ik een leuk gebreid tuniekje hangen van een paar euro. Die kocht ik. Ik wil graag een iets langer iets dragen op een lange broek.

Bijbelachtig iets
Bij God mogen we rusten, schuilen en zwak zijn. Bij Hem is er plek voor dwalers en falers, voor als het mislukt.


Van mijn scheurkalender
Hulp vragen om een goed gesprek als je een piekerdag hebt betekent niet dat je zwak bent. Het getuigt juist van zelfinzicht en kracht dat je weet waaneer je hulp nodig hebt om sterk te blijven.

♥ Vond je deze vraag en antwoord blog (Q&A) leuk? Kies dan een vraag die je bij je past en beantwoord die in een commentaartje.

Linked to Michelles Thankful Thursday

14 opmerkingen:

  1. Hello,
    Lovely images and mosaic, great shadow shot. I love the pretty horses, what a wonderful walk. I have to look for that book, maybe my library has an English version? Take care, have a great day and a happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een stoeptegelplantjes album, wat grappig.
    Over Pinterest heb ik eigenlijk een tegenvraag: wat is daar zo leuk aan, ik kijk er natuurlijk ook wel eens naar bv als er naar verwezen wordt en ik bv een haakpatroon zoek, maar dan zie ik Het Perfecte Vest en kan ik echt het patroon niet vinden via die plaatjes. Ik vind het vooral frustrerend dan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja... dat is echt niet leuk. Ik zocht naar en patroon voor een eenvoudige trui en dat lukte ook niet. Waar ik het vooral voor gebruik is om inspiratie te krijgen voor een volgend boek. Je kunt verborgen borden maken met pins voor jezelf. Dus bouw ik er eentje op rondom een karakter, rondom de omgeving waar de woont, rondodm de geschiedenis van dat jaar. Zoiets. Deze week heb ik een wandel-bord gemaakt en daarin verzamel ik pins, die naar wandelblogs leiden. Dus is het meer een inspiratiebron.

      Verwijderen
    2. Zo heb ik me er nog niet in verdiept. Als ik een leuke site tegenkom gaat die bij mijn favorieten waar ik verschillende mappen heb.
      Maar misschien moet ik me er eens meer in verdiepen

      Verwijderen
  3. This was a wonderful text. I will do this in my blogg. By the way, I saw that it is not possible to chose finnish in the translater, but I can swedish so I choosed it.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij mag deze vraag en antwoord blogs graag schrijven, en ik lees ze graag, Aritha.
    Pinterestplaatjes zoeken en bekijken is ook een simpel genoegen van mij, zo heerlijk ontspannend.
    Soms om iets te gebruiken, een recept ofzo, en een andere keer voor iets leuks, of gewoon genieten van de prachtige plaatsjes die er zijn enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful photos of the horses. It's nice to buy new bulbs. I guess it's spring where you live :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello there, a marvelous series of questions and answers and photos! :) I enjoyed them very much! Happy February!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Enjoy reading your answers to the questions.
    Like seeing the horses. Such a nice place to go walking.
    Hope your husband is feeling better soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The Q & A posts are the best. I liked especially your beautiful plants. The book you won looks very interesting.
    Have a happy weekend and a blessed Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pinterest dat heb ik ook. Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oja, ik had deze blog al gelezen:) Die lego in je knutselmand, zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I like the Q & A and your walk. Thanks for linking up and have a great week.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥