donderdag 8 februari 2024

Wonderschatten: Eekhoorn & Roodborstje

Op dinsdag beklommen we de uitkijktoren (zie vorige blog) maar de rest van de week bleven we gewoon op het vakantiepark. Als ik me fitter gevoeld had, waren we misschien naar Paleis Het Loo gegaan, maar ik wilde geen kwetsbare mensen besmetten. 

Vond ik het dan wel leuk in en rondom het vakantiehuis? 🏡
Gelukkig wel, ja dus!


Kostbare kleine momenten
We hebben lekker gesnoept en gesnackt, twee keer patat gegeten, de haard flink opgestookt voor warmte en gezelligheid. We kletsten, hebben naar elkaar geluisterd, zorgden voor alleen-tijd, sliepen 's-morgens uit, wandelden in de buurt. Ik heb zelfs buiten koffie gedronken omdat de zon scheen 

😉 ja, met winterjas aan


Het was vooral genieten van de eenvoudige dingen. Wat voelde ik me opgelucht dat ik niet erger ziek werd van covid. Ik realiseerde me hoe kostbaar de kleine momenten zijn.

Schattige eekhoortjes
Die schattige eekhoorntjes maakten het plaatje natuurlijk helemaal compleet!



Wist je dat de oorpluimen van rode eekhoorns in de winter langer zijn dan in de zomer? Misschien zijn het wel een soort van natuurlijke oorwarmers om ze te beschermen tegen de kou! 🐿️❄️



Eekhoornvideo komt later
Van mijn zoon krijg ik nog wat eekhoornfilmpjes; hij maakte er veel en is daar beter in dan ikzelf. Dat wordt later... als hij ze geappt heeft pas ik er eentje hier tussen in mijn blog bericht.

Ons roodborstje
Ik sluit af met "ons" roodborstje. Terwijl we klaar waren om naar huis te gaan, strooide ik de laatste zaadjes op de tuintafel. Het vogeltje landde op de rand van de tafel en keek me nieuwsgierig aan. Snel pakte ik mijn camera, en niet te geloven... het bleef rustig zitten terwijl ik een foto schoot.


Dag roodborstje
Dag roodborstje, tot een andere keer!
Hopelijk dan zonder covid.

10 opmerkingen:

  1. wat een prachtige vogeltjes hé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I like his little ear tufts!

    I am sorry to hear you have covid, Aritha. Take care of yourself. I have heard Vitamin D helps.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Roodborstjes zijn zo leuk! Ik was ook helemaal blij toen ik er Ă©Ă©ntje zag in de boom voor ons huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Loved the photos of the squirrel and the robin. So sorry you have Covid, but it's apparently not keeping you from enjoying things. Stay well.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Aritha.

    Zo leuk de foto's van het Eekhoorntje.
    En prachtig Roodborstje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I did enjoy your photographs.

    We had a grey squirrel bounding about the garden this morning and a Robin was sitting on a nearby tree branch, but I didn't take any photographs.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I do hope you are feeling better. Covid is no fun. You have some great shots and I love the squirrel. Thank you for linking up.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥