dinsdag 19 maart 2024

Ode aan het Blauwe Druifje

Omdat ik van blauwe druifjes houd. Sommige mensen zeggen dat ze paars zijn. Ik niet, ik hou het op blauw. 

💙 Hieronder blauwe druifjes op de tuintafel

Blauwe druifjes

blauwe druifjes in bloempot

Binnenkijken
Ik wilde zo graag even binnenkijken in deze bloemetjes maar dat lukte me niet met de grote camera. Wel met mijn telefoon. 

💙 Kijk hoe leuk!

Binnenkant bluawe druifjes

Ik houd al jaren van....
Twee oude foto's hieronder van blauwe druifjes. Ja, ik houd al jaren van blauwe druifjes. Bij mij staan in de volle grond maar vroeger kweekte ik ze uit bolletjes die ik met de kids in theekopjes zette. Zo leuk om het proces te zien. 

💙 Ik mis dat soms een beetje



Tips 
  1. Laat de blauwe druifjes gewoon in de grond zitten na de bloei
  2. Ze vermeerderen zichzelf: welkom in je blauw paradijs!
  3. Staan ze in een pot? Zet de na de bloei in de volle grond, ja ook het blad
  4. Belangrijk: Het blad laten zitten tot het volledig geel is (juni)

Witte druifjes
Hou je meer van witte druifjes? 
Voila: vers uit de tuin.

Witte druifjes

💙 Ik vind blauwe druifjes mooier dan witte.
😀 Jij?

13 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Ja, blauwe druifjes zijn inderdaad schatjes!
    Je binnenkijken is goed gelukt met de telefoon is inderdaad erg goed gelukt.
    Pracht ervaring met de kids om ze in thee– en koffie kopjes te zetten en zien groeien en bloeien!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Aritha.

    Ik vind dit leuke bloemen en mooie kleur.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello,
    The flowers are pretty, I do love the blue/ purple color. Take care, enjoy your day and the week ahead.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aan onze tuinrand, naast en onder laag hekje met buren staat het helemaal vol en op een deel staan er 2 witte helleborus planten tussen, dat is een mooie geheel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie ode aan het blauwe en witte druifje.
    Leuk zo in een kommetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I'm with you, I prefer the blue ones! Though to confess I do think they look purple ;) We have a few volunteers in our backyard each spring. Never thought to grow them in tea cups. Filing that idea away for the future, seems it would make a wonderful gift.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Yes, like you I prefer the blue ones.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. They are pretty and I like the blue/purple ones best. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I grew grape hyacinths years ago. They are delicate beauties, and yours look great.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grape hyacinths (blue ones) are some of my favourites, too. They are growing in my garden and each year they spread a little. I don't mind at all. I like the idea of planting them in teacups.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dear Aritha,

    I love muscari very much, and I have many of them in my garden. I have them in many colors, and my favorite is the pale blue. I have them in pink and white too. I love the ordernary blue color too. It looks nice to plant them in a cup, and I have never tried it. Beautiful photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, ik hou ook van blauwe druifjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gezellig blogje, met mooie foto's. Bij ons zijn er zoveel blauwe druifjes dat ik jaarlijks wat moet weghalen, zodat mijn andere planten zichtbaar worden. Maar eerst genieten wij van ons blauwe tapijtje.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥