zaterdag 30 maart 2024

Zaterdagse beestjes: dakvogels

Vandaag deel ik twee soorten dakvogels. Ik zag ze vanuit de woonkamer, en was bij allebei net op tijd om er een plaatje van te schieten. Dakvogels blijven niet eeuwig zitten dus wat mij betreft zijn dit gelukstreffers. Word ik oprecht blij van

Een roek op het dak
Deze vogel zat op het randje van de dakgoot. En rrrrts... vloog hij hij weg.



De foto hierboven is bewogen maar ik deel hem omdat ik hij zo grappig is.

Een reiger op de nok
De andere dakvogel zat op de nok. Toen ik een tweede foto wilde maken, was het dak opeens leeg. Ik speurde de lucht af en zag de reiger gaan, met een trage, trage vleugelslag en ingetrokken nek. Zo mooi! heb je ooit een reiger zien vliegen?


Eileens linkparty
Met mijn dakvogels doe ik weer mee met Eileen Zaterdagse beestjes. Bedankt voor de reacties op mijn vorige blog! 

Pollen in de lucht
Ik ga nog steeds niet zo vaak naar buiten. Ik houd de pollen-melding op mijn telefoon in de gaten en weet dan hoe hoog de concenratie is... dan weet ik wanneer ik naar buiten kan zonder last van de pollen te hebben. 


🐔🐗🐇🐦🐸 Welke beesten heb jij deze week gezien?

16 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Mooie beelden zijn dat.
    Wij genieten elke dag intens van de vele soorten vogels rond onze voertafels en kastjes die we vanuit onze keuken erker kunnen gadeslaan. Ook de hummingbirds zijn weer druk aan hun feeder.
    Liefs en fijne Paasdagen!
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Mariette, jij ook fijne Paasdagen. Dat van die hummingbirds... wat zou ik ze graag in het echt zien. Lijkt me zo mooi. Liefs van hier xxx

      Verwijderen
  2. We wonen tegenover een stuk land dat bij een verbouwde boerderij hoort en als een mooi park uitziet met brede sloot ook iets naar links een stuk waar soms schapen grazen en een deel behoort bij gemeente . Gisteren zagen we voor de eerste keer dit jaar een reebok. Meestal eind vd middag als er een komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I've never seen a heron on a house roof before. Great capture!!
    I've seen, cows and their calves, bulls, deer, rabbits, groundhog, geese, ducks, and a raccoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love the last one! Very cool! #Saturdaycritters

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Aritha,
    Prachtige foto's van de Roek en de Reiger, de reiger heeft hier nesten aan de overkant van de flat.
    De Roek komt hier niet voor, wel heeeel veel Kauwen en ook Zwarte kraaien komen er steeds meer.
    Ik wens je fijne paasdagen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello and Happy Easter Aritha,
    I love both your Rook and the Heron. It is interesting seeing the Heron on the roof. Great photos!
    Thank you for linking up and sharing your post. Take care, enjoy your day and have a great new week! PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So nice to see your photographs of the Rook and Heron.
    Happy Easter Wishes.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Loved your photos! Those birds just don't always cooperate do they? As if they couldn't stay a bit longer for a second photo. We have a pair of Cooper's hawks hanging out in our backyard lately. It's fairly exciting. Hope the pollen season doesn't last too long for you!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een reiger op het dak, wat leuk zeg! Die zijn heel mooi en groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful images of the birds in your area. This past week we visited a Heron Rookery where there were maybe 50 herons. They perched in trees, flew with their slow flapping wings, and carried sticks to build their nests. It was an amazing sight. I will have to do a blog post about that this week. Oh, a family member of my son-in-law was visiting from Apeldoorn and she was amazed at the herons, too.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I have seen herons in fields but never on a roof. I hope you enjoy Easter days.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij hebt dus ook last van de pollen. Echt lastig al heb ik er een medicamenten voor. Heb ook zo een neusspray en dat helpt wat. Mooi de fotos en blog daarbij. Veel beestjes heb ik ook wel gezien en voor het eerst zag ik een scholekster op gras in binnentuin. Die komt hier normaliter nooit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb vooral last van het histamine-gehalte in mijn lijf door voedsel dat histamine vrijmaakt. Ds buiten de boompolletjes om. Als daar ook nog de boompollen bijkomen stroomt de emmer over en krijg ik vooral 's-nachts aanvallen (bloedrukdaling, hartkloppingen, zo koud, diarhee etc). Lastig maar ik pas mezelf aan.

      Verwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥