dinsdag 26 maart 2024

Vogelaarsfeest in het Binnenveld

Zie je er al een?
Nee, ik niet. En jij?
Ja, daar...
Klik 📷



2 zeldzame weidevogels
"Waar kijken jullie naar?" vroeg mijn man toen hij de vogelspotters bereikte. Iemand zei: "de steppekievit en de steppekiekendief", en Jaap mocht door de lens van een spotter kijken: gaaf!

Wat de steppkiekendief betreft, in 2017 werd er – voor het eerst in Nederland – een broedend paar aangetroffen in de provincie Groningen. Dit unieke broedgeval is geheim gehouden, zodat de steppekiekendieven in alle rust voor hun nakomelingen konden zorgen. 


Het is vogelaarsfeest in het Binnenveld. Ik kan niet wachten om er heen te fietsen en als ik er dan eentje zie...  zal ik klik klik een heleboel foto's maken. 

Gelinkt aan: Pictorial Tuesday Link Up

14 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Dat is ook een nieuw woord voor mij: vogelaarsfeest...
    Maar erg goed om die unieke steppkiekendief in alle rust, zonder publiciteit, rustig te laten broeden!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het leuk hoe ze respectvol in de rij staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love to bird watch! This is so cool...a birdwatching festival!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I enjoy birdwatching but it can be hard to get good photos. So glad that everyone is letting the harriers raise their young undisturbed! Visiting from Peabea's photo link-up today.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan mij zo goed voorstellen hoe sommigen vogelaars zich voelen.
    Geweldig om zo'n zeldzame vogel te spotten.
    Mooie foto's heb je er van gemaakt.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It looks very interesting to watch all the birds. I guess you have many different birds in your country.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Aritha.

    Hopelijk kun je er een spotten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. How interesting and exciting! I love to watch birds, but mostly right here in my own back yard on Still Waters Pond. However, if we are out and about I keep my camera ready for action if I should see something unusual. I hope you get to see the birds in question above. Looks like fun to have a group doing this together! Thank you for sharing this with us!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. How interesting. Looking forward to your clicks!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I like your photographs of the bird watchers :)

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ha ha ja dan zijn de vogelaars op hol als er ergens iets bijzonders zit. Maar mijn motto is altijd ik zie wel wat ik tegenkom en ga echt geen enorme kilometers rijden. Heel irritant vind ik het als je een vogelaar vraagt of ze iets leuks gezien hebben Dat ze dan ineens niks willen zeggen. hoe dan vraag ik me af ben benieuwd wat jij daar gaat spotten

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What an interesting sight to see birdwatchers all lined up in a row. And then the birds they are watching! Fun photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke foto zo met alle vogelaars op een rijtje. Heb je ook fotos ervan gezien ?

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥