maandag 9 september 2024

De Zon Uitzwaaien

Ik ben niet altijd in de mood om te schrijven, maar als ik iets leuks meemaak, denk ik vaak: “Dat moet op mijn blog!” Zoals die keer dat we de zon uit gingen zwaaien. 

Benieuwd naar wat er toen gebeurde? Lees snel verder!


We genoten van het spektakel van kleuren in de lucht en toen wees mijn man opeens naar het pad en zei: "Kijk, een hagedis!" Ik lachte en zei: "Nee joh, dat is gewoon een takje." Maar hij bleef volhouden.

Tot mijn verrassing had hij gelijk – er zat inderdaad een beestje! In eerste instantie dachten we dat het een hagedis was, maar op mijn Instagram zeiden mensen dat het meer leek op een kleine watersalamander.




Bijzonder, hè? We hebben het diertje niet meegenomen, maar voorzichtig in het gras naast de sloot gezet. Hij verstopte zich meteen.

De zon zakte verder en verder, als een enorme, rode bol die langzaam achter de horizon verdween, vastberaden om de mensen in Japan wakker te maken. We liepen nog een kilometer of twee en zagen de eerste sterren verschijnen. Toen was het tijd om weer in de auto te stappen en naar huis te gaan.



Soms zit het geluk in de kleine dingen. Dit was zo'n moment. Wat was jouw mini-avontuur waar je blij van werd? Deel het met me!

10 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Ja, dat was heel mooi en een prácht foto ook.
    Op donderdag toen mijn teenage helpers net klaar waren met het vullen van de twee vogelbadjes en de potplanten op de patio water geven, zagen we met z'n allen blue birds in beide badjes! Nóóit zoiets gezien, in het grote zaten er wel 6 te badderen en in het andere vogelbad ook 4.
    Bijna magisch en ze zijn ook zó mooi! Ik noem ze ook BB's. Blue Birds...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love finding happiness in little things and what a cute newt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love how it looks like you're holding the sun. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. That is such a great shot of you holding the sun! Very nice! We have a small little lizard that likes to hang on our kitchen window. It's neat to look at him!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oH, I love this post, especially that sun setting in your hand! That is so cool! And then, you holding that little newt in your hand! You are brave! I'm not fond of holding lizards/reptiles, but they are fun to watch. We have lots of lizards around here! Yes, you found a happy way to spend a day/evening. I love it when God brings those special moments to life for us.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow! That first photograph of you holding the sun is amazing.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful photos, love the sunset images and lovely landscapes. Cute captures of the lizard, it is tiny! Take care, have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto met die zonsondergang. Wat leuk die hagedis/salamander.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥