zaterdag 28 september 2024

Mijn week in een notendop

Is de week echt alweer voorbij? De avond is gevallen, buiten is het donker. Ik zit in de stoel en ben van plan om een korte stukje te schijven.

Andere planning is wennen
Dat ik wat minder plaatjes plak in deze blog, komt omdat ik aan een nieuw boek werk. Ik moet wennen aan mijn nieuwe ritme. Ik ben nog niet tevreden over hoe ik het indeel. Ik wil meer dan ik kan. Maar hé, nu ben ik er. Ik deel een bosfoto van mijn vrijdagse wandeling. Het waaide hard en de weg lag bezaaid met beukennootjes



Een reus van een zwam
Ik zag een reuzenzwam. Ik heb nog nooit zo'n joekel gezien en vond het leuk om hem van dichtbij te bekijken. Ik sneed ook een stukje van af om de onderkant te bekijken, het had geen lamellen, zoals sommige andere zwammen. Ik deel aan het eind een filmpje ervan.

Collage van mijn week
Nu ga ik verder met mijn week in een notedop, in een collage.


9 willekeurige foto's van deze week

  1. Ik kreeg in het weekend prachtig oorbellen van mijn man. Hij koos ze met zorg uit. Zie je het blauw? Dat is lapis lazuli, mijn lievelings halfedelsteen. Ik ben er blij mee maar ik durg ze og niet zo goed buitenshuis te dragen. Zo bang dat ik er eentje verlies.
  2. Een foto uit Tunesië. Mijn zoon ging een weekje op vakantie en stuurde een paar kiekjes. Wat een andere continent en architectuur. Gelukkig kwam hij weer veilig terug: overstappen in Parijs, daarna doorvliegen naar Amsterdam. Dankbaar dat hij weer gewon hier is.
  3. Ik maakte diverse diaondpaintings af Kleinere werkje voordat ik aan een grotere begon.
  4. De helft van mij. Ik zit op een houten vlonder in de zon. Na het schrijven zit mijn hoofd zo vol en kan ik mijn hyperfocus maar moeilijk loslaten, daarom ga ik er een uurtje uit. Met een rugtas, koffie en een boek. Ik had geluk, de zon scheen.
  5. Ik probeerde een nieuw recept. Ze vonden het lekker: ei, zalm en nog meer.
  6. Cactus krijgt bloemen. Ik wacht al 3 weken en heb bijna geen geduld meer, haha
  7. Ik zag deze mooie russula. Niet alleen deze maar nog veel meer zwammen. Dat komt vast omdat het zo vochtig is in het bos op dit moment.
  8. De zonnebloem. Ik had zonnebloemen in de tuin. Maar op een dag kwamen er twee tieners langs het huis lopen, en eentje rukte mijn zonnebloem uit de tuin en nam hem mee. Ze braken de kop eraf en gooiden de rest op het trottoir. Daar zaten og knoppen aan. En die staan nu in een vaas. Ik vond het zo erg, dat ze mijn zonnebloem eruittrokken. Ik durfde er ook niks van te zeggen, tegenwoordig weet je niet wat ze dan doen. En het leek alsof ze een beetje dronken waren.
  9. Mijn man bracht kastanjes mee. Ik helemaal happy. Het zijn de eersten. In het bos zag ik eikels en beukennootjes. Geen kastanjes.
Paddenstoelen Collage
Omdat ik zo enthousiast ben over de paddenstoelen deel ik nog wat foto's van de mooierds die ik zag. Wacht ik maak er ook een collage van, anders wordt de blog te lang.

🍄 Ken jij de namen?


Heb jij paddenstoelen gezien?
Nu ben ik al weer aan het eind van mijn blog gekomen. Ik zou het leuk vinden als je deelde of je ook al paddenstoelen gezien hebt. Of iets anders, dat past bij het seizoen in jouw land, omgeving.

Aflsuiten met herfstboeket en video
Ik sluit af met een herfstboeketje (varen, lila grasklokje, rood braamblad, stuk berkenschors, takje met sparrekegeltjes, geel herfstblaadje),  en de video dat ik een stukje van de reuzenzwam af snij

Hoe zag de onderkant van de reuzenzwam eruit? 



Tot  de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥