woensdag 3 februari 2021

Magische bosfoto's en zielig plantje

Het is februari. En het regent, en het regent. 

Ik voel me niet lekker en ik weet niet wat ik heb. Het is een allergie, denk ik. Overal jeuk. Van top tot teen. Zelfs mijn oren jeuken. Jeuk is niet fijn.

Mijn moeder zei vroeger: Als je oor jeukt wordt er over je gepraat. Ik ga me steeds meer dingen van vroeger herinneren. Heb jij dat ook?


Gouden bosfoto's
Om mezelf op te vrolijken schrijf ik vandaag een blog. Ik heb nog een paar gouden bosfoto's liggen om te delen van begin januari. 




Dit is echt het mooie van de winter, vind ik. Ik ben graag in het bos. 

Ommetjes
Tegenwoordig wandel ik ook ommetjes met de ommetjes-app. Tijdens de ommetjes maak ik vlugge foto's met mijn telefoon.

Deze zijn van deze week:





Poffertjes met ijs
En dit is ons eten van vandaag. Niet mijn eten maar van de twee jongens in huis. Poffertjes met poedersuiker en vanille aardebeien ijs. Morgen kook ik weer iets gezonds. 



Zielig plantje
Verder ben ik ook bezig om mijn zielige plantjes te verpoten. Ik heb een lidcactus en die ben ik al zo lang aan het helpen. Maar hij wil maar niet gezond worden. Nu heb ik andere potgrond gehaald. Misschien wordt hij gezond. Maar ik ben bang van niet. 

Ik gooi niet graag planten weg. Jij?


Ik ga mijn blogpost afronden. 
Hoe gaat het met jullie wat betreft de pandemie? 
Greetings 😊🌍

Patience is not passive, on the contrary, it is concentrated strength. Bruce Lee


Linked to: Random - Osity 

18 opmerkingen:

  1. Wat vervelend zeg, die jeuk. Mooie foto's verder. De regen is wel heel fijn voor het bos😊 Je hoort de bomen bijna zuchten van genot na al die droge zomers van de laatste jaren. Ik heb laatst een lidcactus weggegooid. Met pijn in mijn hart.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies. Dat doet toch pijn. Ja, ze vinden het heerlijk die bomen. Zo houden ze het vast vol in de hete zomer.

      Verwijderen
  2. Poffertjes zijn heerlijk.
    Wij aten hete bliksem (een appeltjes gerecht, stamppot)

    Ik heb een lidcactus die tot mijn verbazing iedere keer nog bloeit:)
    Misschien is het een goed idee om er verse potgrond in te doen.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I'm well familiar with the ear itching belief. I was taught by my Mom that if this happens to say some sort of verse: those who talk of me positively are invited to visit me; those who are negative about me. may they long for me (or something like this).
    For cactus or any other plant in distress, try watering with distilled water, not with regular water.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. That ice cream looks so good. I should look away!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The forest is a lovely place to enjoy nature. Sorry to hear you're not feeling well. I hope your cactus can come back from the state it's in. There must be some remedies for it. Take care, stay safe and I hope you feel better.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I am sorry that you are not feeling entirely well, Aritha. Perhaps some of this is caused by the general malaise brought about by the COVID restrictions. I think it gets to some more than others. But at least you are getting out and walking and that is always good therapy. As for what we are having for dinner we made south Asian vegetarian curry last night and there is enough left for tonight - so dinner will be easy. And very tasty too - after a day in the fridge the flavours seem to blend together and become even more delicious. At our stage in life I doubt that we will ever switch to vegetarianism completely, but we eat less and less meat and have abandoned red meat entirely.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful shots! It's been ages since I've had poffertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh,I hope you feel better soon. those golden forest pictures are stunning.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doing ok here. I hope you feel better soon. Beautiful photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Aritha.

    Hoop dat je snel opknapt.
    Mooie foto's heb je gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niet fijn als je je zo beroerd voelt... Ik hoop dat het snel overgaat en intussen proberen je zinnen te verzetten. Maar dat doe je al door lekker het bos in te gaan en mooie plaatjes te schieten, waarvoor dank...
    Misschien zorg je wel te goed voor je lidcactus... Echt, je moet hem een beetje verwaarlozen en zeker niet teveel water geven. Als hij eenmaal bloeit, dan ietsje meer. Ook niet steeds verplaatsen, daar houd ie ook niet van.
    Vanavond eten wij hutspot uit de Slow Cooker, heb er nu al zin in...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi ARITHA- As usual your photos are terrific- well done indeed. Hope you are feeling better soon. Here in Sydney were doing all right with the virus- no new cases in the past two weeks and restrictions have been relaxed. I think we'll be innoculated sometime in March- the vaccine cannot arrive soon enough for the World. Have a great weekend there in the Netherlands. Regards. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I do hope you soon start to feel better.
    Your photographs were lovely to see, thank you for sharing them here.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh I love your forest photos - the light is gorgeous. And your photos you took along your walk. I don't like it when my indoors plants die, not that I have many. Take care and I hope your itchiness goes away and it is nothing too serious. Annoying though! Take care and stay safe and thank you for visiting my blog this week. It was so lovely to "meet" you!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nu zal ik ook eens reageren op jouw Blog hoor. Heerlijke foto's, die je maakt! Ja, de Heuvelrug is schitterend. Hpelijk helpt het voor de jeuk als je je focus even kunt verleggen. Pijn is erg. Maar jeuk zeker zo erg, hoor je wel eens zeggen. Poe! Ik ga spontaan op mijn hoofd krabben. Wat Covid-19 betreft verkeer ik in een bevoorrechte situatie. Ik ben overdag alleen thuis, bovendien woon ik in een klein dorp met maar net iets meer dan 1700 inwoners. In de familie zijn er al wat besmettingen geweest maar ons huis is het tot nog toe voorbij gegaan. Ik geniet van de blankheid van alles, nu er een laag sneeuw is gevallen. Op Kwintelooyen is het nu vast prachtig! De vogels zitten hier in groten getale bij mijn achter om zich tegoed te doen aan het voer dat ik voor hen uitstrooi. Ze zitten als dikke verenbollen bij elkaar. en af en toe vliegt er een tegen de achterdeur. Ze zijn echt een beetje van slag. Spreeuwen, kauwen, merels, vinkjes, meesjes, roodborstje, mussen, het is een groot fladderfestijn :) Vlak na mijn moment van Nationale Tuinvogeltelling, landde er opeens een bonte specht op de pinda's. Die had ik nog nooit hier gezien. Bam. Weer een vogel tegen de ruit van de achterdeur. Ik ga er maar eens iets opplakken. Hartelijke groet, Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. That looks like a mourning dove. Such a special and peaceful bird. Thank you for the red rose this morning. : ) The Poffertjes look delicious.
    ~Sheri

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥