dinsdag 13 juli 2021

ZONNEBLOEM IN DE REGEN

Twee zonnebloemen staan op verkeerde plek:  naast het pad dat naar onze voordeur  loopt. Ik heb ze laten staan. Ze groeien en groeien en ik hou ervan om ze te zien groeien!

Zonnebloem in regen

Vanmorgen maakte ik wat foto's. Teenslippers aan mijn voeten; in de regen. Het was erg klam en ik kreeg gelukkig geen regendruppels op mijn lens.

🌻 You make me happy when skies are grey 🌻



Ik betrapte op heterdaad een huisjesslak. Hij at mijn zonnebloem op. Voordat ik hem pakte en ergens anders neerzette maakte ik een foto van hem.

Slakken op zonnebloem

Altijd als het regent komen de slakken op mijn zonnebloemen af.
Daarom strooi ik  regelmatig biologische slakkenkorrels rondom de zonnebloemen.
Vandaag opnieuw gedaan.



Dag slak!

---

🌻  Hoe gaat het met jou de laatste weken?  

22 opmerkingen:

  1. Your photo of the snail shows they have some charm in their own way, but they are not welcome in my garden, of course. They are snacking on my Chinese sugar peas at night, sometimes I catch them and throw them over the fence. I don't use any snail bait since my dog might eat it.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You can also try a shallow pan with beer and leave it out overnight, Terra.

      Verwijderen
  2. Great pictures Aritha.
    As a child, I spoke to snails:
    "Snail, snail, show me your horns,
    whether it will be sunny tomorrow. "
    Thanks no, but no snails to anyones garden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful happy flowers.
    You are my sunshine, my only sunshine. First line in the song of your quote! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I only seem to see snails folowing rain.

    Sunflowers here are still some weeks away.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I hope you can makes some sunflower pics later, William :)

      Verwijderen
  5. Hi Aritha- I do like your Sunflower. We are in complete Lock Down here due to Covid-Delta Virus and will be house bound up until the end of July. Stay well there in the Netherlands. Regards. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. How sad. It is Australia, isn't it? Be careful and keep blogging.

      Verwijderen
  6. Hoi Aritha.

    Mooi de Zonnebloemen.
    Ik vind ze mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The sunflowers are beautiful. Looks like the slug needed some redirection.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I never get bored of looking at sunflowers. They are big, radiant flowers that inspire optimism and positive feelings in us.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Aritha,

    Ik word altijd een beetje blij als ik zonnebloemen zie. Het zijn van die echte zomerbloeiers.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I do like to see sunflowers, they are such a cheerful flower.
    Great picture of the snail!

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi. Wij hebben in Zeeland geen regen gehad. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Verliefd op die allereerste foto's! Zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥