donderdag 24 maart 2022

3 lentebloemen om je op te vrolijken

De anemonen beginnen ook al te bloeien! En ik zag blauwe druifjes. Ik deel vandaag een paar foto's van het nieuwe leven in onze voortuin. 3 soorten lentebloemen om je op te vrolijken. Ik begin met mijn tulpen.

≿━━━━༺❀༻━━━━≾

De tulp (tulipa biflora)
Mijn tulpen hebben een korte steel en roomkleurige bloemen.  Bij zonnig weer gaan ze open en ze ruiken heerlijk. Hieronder twee foto's die ik gemaakt heb met de grote camera. Plus een meer gedetailleerde smartphone foto. 

  • Als het donker wordt, gaan de bloemen weerd dicht.
  • Heb je deze tulp wel eens gezien?

Tulipa biflora

Tulipa biflora

Tulp detail

Het blauwe druifje (muscari)
Die vind ik zo leuk! Echte voorjaarsbloemen. De vorm van de bloemetjes past helemaal bij hun naam: de ronde bloemen doen sterk denken aan tros druiven.

Blauwe druifjes

Blauwe druifjes

Anemonen (Anemone Blanda)
En de eerste anemonen. Er komen er steeds meer te voorschijn. Ik las op een tuinsite dat bijen hier graag hun eerste voorjaarsvoeding uit halen.

Camera - en telefoonfoto
Twee verschillende anemoontjes op de foto. De eerst met de grote camera. Nummer twee met mijn telefoon.
 
Anemone Blanda

Anemonen

Blij met lentebloemen!
Dit zijn de 3 vroege bloeiers uit mijn tuin. I hope you like them.
Hieronder een korte video van de tulpen.

“Every flower blooms at a different pace.”



≿━━━━༺❀༻━━━━≾


👍 Ik was blij met jullie reactie op mijn vorige blogpost!
👇  Laat gerust een opmerking achter.
đŸŒč   Tulp, blauw druifje of  anemoon? Wat is je favoriet?

25 opmerkingen:

  1. Aritha what beautiful photos to lift our hearts and fill them with spring's hope. May you have a wonderful end to your week. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stunning photos of the beautiful flowers. Enjoy your day and coming weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful flowers. I think I have similar tulips in my garden, but they are a bright yellow.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooie foto's genomen en ja als ik de bloemen in dit mooie seizoen weer ziet dan wordt ik ook blij hoor. En zijn allen wel mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schöne Fotos hast du von den FrĂŒhjahrsblĂŒhern mitgebracht. Es ist jeden Tag
    eine Freude etwas Neues zu entdecken. Die kleine Tulpe mĂŒsste eine Stern-Tulpe
    (Tulipa dasystemon)sein.
    LG. Karin M.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. For our tulip festival in May, muscari is sometimes planted as a companion flower with tulips.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. These are lovely spring flowers.
    Thank you for sharing these photographs.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely Spring flowers! I enjoyed seeing them.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. They are so pretty and nice to see signs of spring.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. You are probably aware of this, Aritha, but tulips are celebrated in Canada, in Ottawa, our nation's capital, with an annual Tulip Festival. It originated with the Dutch Royal Family who found safe haven in Ottawa during World War II and the festival has been held ever since in commemoration, and to symbolize the special friendship between Dutch and Canadian people. May it long continue.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O that is interesting. Yes! The Dutch royal family went into exile when the Netherlands was occupied by (Nazi) Germany. Our Princess Margriet was born in Ottawa Civic Hospital, Ottawa.

      Wikipedia says about it: "The maternity ward of the hospital was temporarily declared to be extraterritorial by the Canadian government. This ensured that the newborn would not be born in Canada, and not be a British subject under the rule of jus soli. Instead the child would only inherit Dutch citizenship from her mother under the principle of jus sanguinis, which is followed in Dutch nationality law. Thus the child would be eligible to succeed to the throne of the Netherlands. This would have applied if the child had been male, and therefore heir apparent to Juliana, or if her two older sisters died without eligible children

      Verwijderen
  11. Hi ARITHA- you have very nice Flowers blooming there at your home - we are going into Autumn here with cooler days now and cold nights and some rain about. Best Wishes. KEV. (Sydney-AUSTRALIA).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Aritha.

    Zo zie je de lente nu echt komen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het blauwe druifje, Ă©Ă©n van m'n favorietjes hoor. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. what a lovely visit on this beautiful Sunday evening ...

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥