dinsdag 6 september 2022

Mijn 7 leukste vondsten uit het bos

Ik wandel sinds het overlijden van mijn moeder. Toen ben ik begonnen en ik doe het nog steeds. Wat heeft het me veel mooie momenten gebracht!

Vondsten uit het bos
Ik zie veel. Ik vind ook wel eens iets. Daar gaat deze blog over. Over mijn vondsten uit het bos. Aan het eind van dit bericht ben ik heel benieuwd wat jij mijn leukste vondst vindt.


Griezelen en glimlachen
Ik vind dingen die zielig zijn. Dingen die me een beetje doen griezelen maar die ik toch interessant vind. Ook leuke dingen waar ik om glimlach. Dan blog ik erover. En van het bloggen word ik blij. Het lijkt een soort kringloop.

Verhalen verzinnen
Er zijn ook dingen die niet thuishoren in het bos. Toch geniet ik er van om ze te vinden en te bedenken wat voor verhaal er achter zou kunnen zijn. Of ik verzin zelf een verhaal.

Mijn 7 leukste vondsten uit het bos








Bloggen over vondst
Over sommige vondsten schreef ik een blog:

  1. Boodschap op een steen (de steen)
  2. Lekker struinen, wat zag ik? (skelet van het hertje)
  3. Paddenstoelenwandeling (de ballon)
Dus: goed kijken. Misschien vind je ook iets in de omgeving waar jij rondloopt 🔎


👍 Ik was blij met jullie reactie op mijn vorige blogpost
👇 Laat ook nu gerust een opmerking achter
đŸ˜Č Wat hebben jullie ooit gevonden in de natuur of waar dan ook?

10 opmerkingen:

  1. I like how the gnomes are holding very still! 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, die kabouters, geweldig! Wij hebben hier geen bos, dus dat maakt struinen moeilijk. Maar ik word altijd blij van mooie bladeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Well, your walking in the forest is not about finding things, but a reaction to your mother's death; and it has brought you joy and pleasure since.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What wonderful forest finds! We hike every week (and sometimes every day depending on the weather and our schedule) and I love taking my camera along with me since I never know what I might find.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I like the 7 dwarfs but all your forrest finds were great.
    A sad reason to start walking but now it brings you joy. :) I'm sure your mother would like that!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen lieve Aritha, wat een leuke vondsten en ja eens kwam ik ook wel leuke dingen tegen die mij ook wel wat vertelden. De kabouters zijn echt toppie. Zelf er eens ene ontmoet in het kleine Alblasserbos. Want deze is niet zo groot als het prattenbos. Staat ergens in een filmpje op mijn YT kanaal. En als ik een wit veertje onverwachts op mijn pad treft, dan heb weet ik dat een engeltje mij begeleid en bij mij is. Wellicht heb je dit ook weleens gezien. Wens je mooie dag vandaag. Lieve groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vroeger als kind heb ik eens een zak met prachtige knikkers gevonden. Ook met zwerfafval opruimen hier rond het bos kom ik nog wel eens wat tegen. Mooie bladeren en kastanjes vind ik altijd prachtig. Hoop nog altijd dat ik een keer een gewei vind (net als de jongens in mijn kinderboek).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. You are quite right, Aritha, the forest holds so many secrets, and imparts a sense of well-being and tranquility to those who are willing to surrender themselves to its charm. Here too we see lots of objects left on the ground or on trees. While the intentions of people are good, I wish they would realize that the forest left as it should be is the best balm of all. Hugs - David

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥