vrijdag 23 december 2022

Winterwandeling door nevelig bos (toen de zon ging schijnen)

Buiten regent het. Binnen is het schemerdonker. Ik hoop dat het ietsje lichter wordt vandaag. We leven onder een grijze wolk In Nederland

Nevel in het bos 
Gisteren wandelde ik een paar uur door een nevelig bos. Wist je dat ik van nevel houd? Houd jij ervan?

Nevel in het bos

Nevel in het bos

Nevel in het bos

Vallende druppels en gakkende ganzen
Het geluid van de vallende druppels om me heen maakte dat ik me relax voelde. Boven mijn hoofd hoorde ik het geluid van een heleboel ganzen. Ik wilde hen zien maar hoe ik ook langs de toppen van de bomen tuurde, ze vlogen veel te hoog. Of de wolken hingen veel te laag. Het is maar hoe je het ziet. 

Het geluid van de ganzen vind ik cool! Ik heb het per ongeluk opgenomen toen ik een boomstam met zwammetjes filmde.


Gouden boswereld
Toen ging de zon ging schijnen en veranderde de wereld in goud. 
Kijk maar: gouden nevel. Gouden boswereld.




Trage wandeling
Het was een heerlijke wandeling. Ik zag allerlei moois. Waaiertjes (paddenstoelen), slapende lieveheersbeestjes, knopje aan de bomen. De wandeling deed me erg goed.

Korte video
Hieronder een wiebelige video van de waaiertjes.


Mijn blog is af. Buiten miezert het nog steeds. Het blijft de hele dag regenen, zegt de weerman. Dus schrijf ik wat (nieuwjaarskaarten). En doe ik huishoudelijke klusjes. Mijn man is ziek. Hij heeft COVID. Hopelijk krijgen ons zoons en ik het niet. 

◄ ◊ ► ◄ ◊ ► ◄ ◊ ► ◄ ◊ ► ◄ ◊ ►

⛄ Dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn ijskoude blog
🌲🌸🐇🍏 Wat heb jij vandaag van de natuur gezien ( dieren, planten of voeding)

23 opmerkingen:

  1. Misty walks through nature is pure magic, the smells and sights are stunning.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes! It's so nice to speak with another mist lover :-) Thank you for your response.

      Verwijderen
  2. Prachtig zo n bos in de nevel.
    Niks geandeld kamp met de griep. Wie weet volgende week weer.
    Fijne dagen Aritha met allen die je lief zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful photos.
    Sorry to hear your husband has covid. Hope he has a quick recovery.
    Very Windy here and - 9 degrees.
    I like early morning mist but like when it gives way to sunshine! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Aritha,
    Een wintergriep is toch heel normaal en waarom wordt dit nog steeds COVID genoemd?
    Prachtige foto's heb je gemaakt!
    Ja, nevel heeft iets intiems en als de zon er door komt is het helemaal mooi—dat heb je goed gevangen.
    Fijne Kerstdagen en ook een Zalig Nieuw Jaar!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. There are significant differences between COVID-19 and the flu, such as loss of taste or smell, feeling of confusion, difficulty concentrating, and difficulty with memory, hair loss.

      My husband says: it does not feel like the flu. He has no sore throat, does not cough, has no runny nose, but has fever, severe headache, brain fog, and a strange feeling in the scalp. Fortunately, he is recovering now.

      Jij ook een Zalig Nieuw Jaar Mariette. Hoe is het weer bij jou?

      Verwijderen
    2. Aritha wij weten beiden ook iets over virus gezien ons werk.
      https://mariettesbacktobasics.blogspot.com/2022/01/some-virus-facts-and-questions.html
      Het weer is hier nu weer lekker zacht, voor Kerst was het –10°C omdat er in het noorden een enorm kou front was en dat 'waait' tot zelfs in Florida.
      Gisteren reden we vanuit Sarasota, Florida naar huis en het was daar strak blauw en 27°C. We hebben 8 heerlijke dagen gehad.
      Hier was het vandaag ook 25°C en morgen 23°C en onweer... Zo gaat dat op en neer.
      Liefs,
      Mariette

      Verwijderen
  5. Hope your Husband recovers from Covid. Merry Christmas to you Aritha and Family.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Aritha.

    Mooie wandeling..
    Fijne dagen toegewenst.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Aritha, An excellent post here, thank you for sharing it with us. Yes, I would enjoy a walk in a misty forest. The first photo … wow, it takes me there! Great capture. I enjoyed all the other photos as well. I am sorry to hear about your husband being sick with COVID. I pray he will recover fully. I also pray that you and your sons will remain healthy. Thank you for recently stopping by my blog and leaving me a kind comment. I also appreciated your “thank you” for a comment I left on Sandi’s (Dandelion Tea) blog. Lastly, you asked what I’ve seen of nature today … and I just wanted to let you know I’m publishing a new post tonight that has a photo I especially like of Robins enjoying a drink of fresh water at a fountain in my front yard … most of it is frozen, but the flowing water did not freeze and the birds enjoyed a drink. I think Nature liked that. 😊 Merry Christmas to you and your family! John

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thank you for sharing these beautiful photographs.

    I am sorry to read that your husband has Covid, I wish him well and hope that you and your sons stay Covid free.

    My good wishes.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I hope you had a happy Christmas and that your husband felt a lot better than he did when he was in the worst days with Covid. Hopefully you and your sons have stayed well.
    The misty photos are lovely especially when the sun came out. Happy New Year!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lovely, lovely photos. Hope you're enjoying this holiday season and looking forward to the new year, dear Aritha.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een 'gouden'post weer Aritha. Is je man weer opgeknapt? Zelf geen last? Beterschap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige wandeling Aritha. Daar knapt een mens van op!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. The world of the forest is a fascinating one, and you know how to derive pleasure from it through your walkings. Have a wonderful 2023 year, Aritha!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Such a beautiful forest. Love the pictures and the films

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥