donderdag 13 april 2023

Betoverende wereld van spinnenweb en dauwdruppel

Als je denkt dat spinnenwebben alleen in de herfst te bewonderen zijn, dan heb je het bij het verkeerde eind. Ik wandelde vroeg in de ochtend door het bos. Het was nevelig en ik zag hier en daar wat spinnenwebben van tak tot tak en heel veel druppeltjes op het sporenkapsel van het zilvermos langs mijn pad.

Ik keek mijn ogen uit.



Toen de zon ging schijnen
En toen gebeurde er iets onvergetelijks. De zon brak door en al de spinnenwebben om me heen lichtten onmiddellijk op. De druppels aan de draden fonkelden als diamantjes. Tegelijk zag ik tussen de kale takken door de hemel blauwer en blauwer worden. Je kunt dat een beetje zien op de foto hieronder. 

Het bos was gehuld in een mysterieuze sluier van nevel, terwijl de zonnestralen hun weg zochten tussen de bomen door en het geheel omtoverden tot een sprookjesachtig tafereel. - Unknown



Twee spinnenwebben aan één boom
Ik liep langs mijn favoriete naaldboom gedeelte en daar genoot ik van gouden zonneharpen. Bij één boom zag ik aan beide kanten spinnenwebben hangen en ik wilde ze allebei op de foto zetten. Het was nog best lastig om de telefoon zo te houden dat de webben goed te zien waren en de zonnestralen erachter ook op de foto kwamen. 

🤳🕸️☀️💎 Is het me gelukt?




Ik was sprakeloos. 
Wat een prachtige wereld. 

Koesteren, die mooie natuur!
Zo'n ervaring herinnert me er elke keer weer aan hoe belangrijk het is om de natuur te koesteren en te beschermen, zodat we er nog lang van kunnen genieten.


PS: de druppel op de foto hierboven is bevroren Hoe hoger ik de heuvel op klom, hoe meer bevroren druppels ik zag.

3 leuke vragen over de natuur
🕸️😱 Heb jij weleens een spinnenweb in je gezicht gehad en hoe heb je gereageerd?
🕸️💧 Wat vind jij het meest fascinerende aan spinnenwebben en dauwdruppels?
🚶‍♀️👀 Heb jij weleens een betoverende ochtendwandeling gemaakt en zo ja, waar was dat en wat heb je gezien?

24 opmerkingen:

  1. 3 fun answers about nature:

    1. screaming and twirling, of course!
    2. It is amazing spiders can make such elaborate designs. The dew drops too. Little glittering water.
    3. This morning with my youngest son. It was sunny and bright. We watched two snapping turtles fight in our pond!

    Thank you for sharing your walk with us, Aritha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. All your pictures are wonderful. Love the spiderwebs and the misty morning is beautiful.
    1. Brush it out of my face and hope there wasn't a spider in it. :)
    2. That the webs and delicate and strong!! The water drops look like jewels.
    3. Every morning I take an enchanted walk around my small town.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Karen, thank you. Ja, every morning. And I love to read about your walks around your vilage

      Verwijderen
  3. Beste Aritha,
    Wat een prachtige foto's—die zilvermosjes lijken wel juweeltjes zoals jij ze hebt weten te vangen!
    En ook die spinnenwebben—práchtig.
    Dank je voor het delen.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Now here is the thing about a walk in the forest, Aritha. Stop to look at everything, and listen too. Banish other thoughts from your mind, immerse yourself in the moment and wonders will be revealed. They are there all around you and you have only to look. You have become a master discoverer of nature's beauty and through blog posts like this you act as a guide to the uninitiated. I hope many will be inspired to discover beauty for themselves. And if they get a face full of spider webs it's a small price to pay!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wow! These are spectacular images. I love getting photos of dew covered cobwebs. I can't say that I have ever run into one and I hope to avoid it in the future.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aritha, you're definitely a tree-forest expert! You're detailed photos of your walks in nature amply prove that.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben echt niet van de spinnen. Maar een web is een kunststukje apart. Met dauw of vriezend weer bijzonder mooi om te zien mooie serie foto's 😏

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben erg bang voor spinnen. Maar ik vind het wel leuk om er foto's van te maken op zo'n mooie morgen. Dat helpt me om minder bang te zijn.

      Verwijderen
  8. Hoi Aritha.

    Super mooi die mist en de Spinnenwebben.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I live in the country and I have many cobwebs in the trees around our house. The best time to admire them is when it is misty or raining, this is a spectacular view. Beautiful pictures!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I don’t know why on my I pad I am anonymous I try with my phone

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, you really captured the details. Beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh my! These photographs are so wonderful.
    Simply beautiful and enchanting :)

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer mooie foto's Aritha! Ja ik heb wel eens door spinnerag gelopen. Niet fijn. Brrrrrrr... Die glanzende druppeltjes aan het web. Net kleine pareltjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto's weer, Aritha, dank je wel!
    Echt schitterend! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie fotos Aritha. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Aritha, I love this post! 😊 You are so creative to get out there and capture the cobwebs, the tiny drops of water, and the foggy day. On that foggy day most folks would leave the camera at home but you sure were able to capture the beauty nature has for us even when there is fog. Thank you for sharing. Blessings to you and have a fine week ahead! John

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥