maandag 10 april 2023

Trotseer de wind (en grauwe dagen)

Het is niet altijd fijn weer in Nederland. Grauwe wolken, regenbuien. Toch vind ik het lekker om mijn hoofd leeg te maken tijdens een fietstochtje tegen de wind in. 

Fietsen met tegenwind is leuk! Je hebt de kans om rustiger te rijden en meer aandacht te besteden aan je omgeving. Het is een fysieke uitdaging bieden die je kan helpen je conditie en kracht te verbeteren 💪😅



Wilgenkatjes langs de waterkant
Ik zag opnieuw wilgenkatjes tijdens mijn fietsrit. Ze stonden langs het kanaal. Als je de tweede foto goed bekijkt ontdek je een bij die een zweefvlieg weg probeert te jagen. 

Het lukte hem nog ook.



Wat een verschil!
Ik liep voorzichtig een eindje het  moerassige veld in ging om foto's te maken. Wat een verschil met die koude dagen in december. Toen vroor het en zag het er veel vrolijker uit.
  1. foto december
  2. foto april
 😎 Zie je hoe mooi maar ook hoe somber het kan zijn in Nederland?



Fiets omgewaaid
Toen ik terug liep zag ik dat mijn fiets omgewaaid was. Ik schrok ervan maar gelukkig was hij niet kapot. Wat een kracht heeft te wind. Mijn E-bike is best zwaar!

De kracht van de wind is een fascinerend fenomeen dat ons eraan herinnert hoe krachtig en onvoorspelbaar de natuur kan zijn. Het kan ons verbazen, uitdagen en inspireren.




Het gele goud
Het is nog een beetje kaal buiten. De lente is nog niet overal aanwezig. Ik zag wel al de eerste vrolijke koolzaadbloemetjes. Ze gaven mijn humeur meteen een boost. 

Het is geen wonder dat ze ook wel "het gele goud" worden genoemd, want het lijken met goudklompjes in de weide 🌼💰




Molentje in de wind
Ik sluit af met een video van het molentje.
Zo hard waaide het!


Een geel bloemetje op een grauwe dag is als een sprankje hoop in een wereld vol grijze gedachten. Aritha

12 opmerkingen:

  1. The first picture is so pretty - a dramatic sky!!
    Glad your bike was okay!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks for sharing images from your beautiful country. For as long as I. An remember, the only overseas place that I have dreamt of visiting is your part of the world. By now, I can only visit it via your pictures and I really enjoy them.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Aritha,
    Nou zeg, in Nederland krijg je zonder meer sterk gespierde bovenbenen van het tegen de wind in fietsen. Heb ze nog altijd en hier ook altijd geregeld gefietst.
    Het is inderdaad zálig om te fietsen en de natuur om je heen in je op te kunnen nemen!
    Mooi die katjes met bij en vlieg en ook de gele koolzaadbloemetjes.
    Dat molentje wil wel rond...
    Jammer van je fiets!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hoofd leegmaken alles er uit laten waaien heerlijk toch ?? En nu zoveel te ontdekken onderweg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I am happy that your bike was undamaged after its fall. Kudos to you for not letting the wind deter you from getting out and enjoying nature. There are always wonderful discoveries for the hardy explorer - and it's great for your cardio- vascular system, too. I know it's an ebike, but I assume that you don't always use the power. Enjoy the rest of the week, Aritha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love your photos and the video. Very nice to travel in nature, glad your bike didn't get damaged.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I am pleased that despite the weather you were able to get out and about, I did enjoy seeing your photographs.
    So pleased that your bike didn't get damaged.
    Perhaps your weather will improve soon.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. There is a rapeseed field not far from me. I used to cycle a lot there on the road between the two rape fields.
    I also walked a lot there, I really enjoyed the yellow color.
    You have beautiful pictures again.
    I wish you all the best. Éva

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Looks like a great area to bike. Glad that your bike wasn't damaged!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Very nice pictures. At the moment we have a wind storm and I am scared because the wind is so strong I am afraid trees branches break and the wind damages the roof we had power cut , what a strange weather! I decided to go out this morning before the wind storm. I can see that you also have wind you are fortunate that your bike wasn’t damaged.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Spectacular pictures! Kudos to you for riding against the wind! Hopefully you and the bIke are OK!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥