donderdag 6 april 2023

Ontdek de charme van Nederlandse huizen

Ik kreeg laatst een verzoek van KEV om foto's te laten zien van lokale huizen in Nederland. Ik dacht bij mezelf: "Dat is niet echt mijn specialiteit, maar ik ga mijn best doen!" Dus stapte ik op de fiets en begon aan mijn zoektocht naar de huizen aan de rand van mijn dorp Veenendaal.

Unieke huizen van Nederland
Hieronder zie je de rand van mijn dorp. 


Telkens als ik een beetje een leuk huis zag, stopte ik even om een foto te maken. Het zijn huizen die ik normaal vind, maar iemand uit een ander land misschien niet. Ik bedoel, wie weet wat KEV interessant vindt? Misschien zijn huizen in Nederland wel super exotisch voor hem! 

Telefoonfoto's
Ik maakte deze foto's met mijn telefoon omdat ik vond het een beetje raar vond om met mijn grote camera foto's van andermans huizen te maken. 




Op de foto hierboven zie je een huis waarvan mijn man de constructie van heeft uitgerekend. De derde van links met de rieten kap. Zo leuk om dit te delen! 

3 foto's moderne architectuur met oud Hollandse look




Charme van Nederlandse boerderijen
Ik vond nog een paar boederij-achtige huizen. Die foto's zijn niet zo goed gelukt maar toch leuk genoeg voor mijn blog.

🏠💭 "Huizen worden gebouwd om in te leven, niet om naar te kijken." - Francis Bacon 💡✨ 




Video: huizen in de maak
Een video (ik kan het geluid van de windvlagen niet wegfileteren, mijn telefoon werd bijna uit mijn handen gerukt - moeilijk filmen als het hard waait)


Het dorp uitfietsen
En toen... fietste ik het dorp uit en er was geen huis meer te bekennen. Eerlijk gezegd vond ik dat heerlijk. Ik genoot van de prachtige natuur langs het kanaal maar daarover vertel ik de volgende keer meer. Tot dan!

Missie geslaagd, KEV! Ik hoop dat je ervan geniet. 

🏠👀 Welke bijzondere huizen zijn er bij jou in de buurt te vinden?
💰🔨 Heb je ooit overwogen om je eigen huis te bouwen? Waarom wel of niet? 
🏰🌎 Wat is het meest ongewone of unieke huis dat je ooit hebt gezien of bezocht?

10 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Ja, Nederland heeft zoveel verschillende huizen en stijlen en ook eeuwenoude huizen.
    Niet zo eenvoudig om zoiets vast te leggen en je hebt gelijk—je kunt niet met 'n grote camera zonder meer iemands huis gaan vast leggen...
    Omgeving Veenendaal is heel mooi en ik had graag mee willen fietsen met je—mag helaas nog niet... moet nog aansterken en een betere balans krijgen maar ik werk er hard aan. Ben in de 7de week nu.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. A nice variety of different houses unique to your area. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. These are charming houses. In the town I live in we have several old stone houses. I like the looks but would not want to climb all the stairs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. How nice to see all these lovely homes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi ik hou van boerderijen. Dat was obze droom maar niet gelukt Zelf een huis bouwen nee hoor. Waar we nu wonen saar ben ik dik tevreden mee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I think that it is always interesting to see how people in other countries live, and the style of their houses is an important component of this. I enjoyed this little tour, Aritha. All the best - David

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thanks ARITHA- you have taken some great photos of the Homes- just wonderful- the buildings are very Dutch- certainly different to here- I like the Canal Homes very much- everything looks so neat and tidy and clean. Best Wishes. KEV. (Sydney-Australia).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dear Aritha,
    I love this post. I had no idea about houses in the Netherlands. Veenendall looks great to me. Nice and clean and very orderly. I smiled when you said you used your phone to take the pics as using a large camera might be a bit weird. 😊 I must admit, I would feel the same way. Well, you got some very nice photos of some very interesting well-constructed homes. One thing I really like but have not seen here in America … the homes with exterior brick with singular lines of bricks of a different color. A very nice look! The canals are interesting too. I see people have little boats they have pulled up along the canal. That would be so cool to be able to boat down the canal by your home. 😊 Thanks for going out and taking all these pictures for us. You know, I learned a lot here … before this post I only knew about windmills in the Netherlands. 😊 Lastly, I wanted to reply to your last comment on my blog … Your kind and thoughtful comments make my day! I am so lucky to have found you in the Blogosphere. Thank you, Aritha, for sharing your blog and for your kind comments on mine. I’m wishing you a fine weekend ahead and sending along a virtual hug!
    John

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk Aritha, om zo even deze huizen te bekijken.
    Want, hoewel huizen zeker worden gebouwd om er in te wonen, blijf ik het ook geweldig vinden om ernaar te kijken!
    En ik ben heel blij en zeer dankbaar voor, en met, ons, weliswaar niet eigen gebouwde, huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Enkele ervan lijken op huizen die hier in ons dorp ook staan.
    Mooie huizen.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥