woensdag 3 mei 2023

Rode beuken spotten in het Prattenburgse bos

Wow, wat een verrassing was het om vandaag onder de prachtige rode beuken in het Prattenburgse bos te lopen. Ik kijk er elk jaar weer naar  uit  in te zien hoe deze bomen tot leven komen en deze keer leken de blaadjes extra mooi te glanzen in het zachte ochtendlicht. 

De rode beuk is als een lentebloesem in boomvorm: een explosie van levendige kleuren die het landschap vult met vreugde en hoop.

Rode beuk in de lente

Rode beuk in Prattenburgse bos

Rode beuk in Prattenburgse bos

Een prachtige lenteshow
Ik was zo enthousiast dat ik bijna niet kon stoppen met foto's maken, terwijl ik langzaam van boom naar boom slenterde. Het was een fijne wandeling en ik voelde me blij worden (ook omdat de zon scheen). Hopelijk geniet je mee met deze prachtige lenteshow

Springtime awakens the majestic Red Beech, as its vibrant leaves unfurl in all their glory, painting the world with a burst of fresh, lively hues. Standing tall and proud, it reminds us of the beauty of renewal and the promise of a new season.

Welke telefoonfoto vind jij het leukst?
Ik ben benieuwd welke van de drie telefoonfoto's jij het leukst vindt! Mijn wandelschoenen tussen de bladeren, de foto van mijn hand met twee verschillende soorten beukenbladeren, of toch die foto van de boomstam? 

🙋🌳👍 Laat me weten welke jouw favoriet is!

Rode beuk in Prattenburgse bos



Rode beuk: "Hey groene beuk, check mijn prachtige rode bladeren, ze zijn echt te gek!"
Groene beuk: "Ja, ja, je ziet er best leuk uit hoor, maar laten we niet vergeten wie er groen en fris blijft tot in de herfst." 😎🌳

In jouw buurt?
Maar hé, nu vraag ik me af: welke soorten beuken groeien er bij jou in de buurt? Beuken groeien wereldwijd, dus ik ben super nieuwsgierig om te horen welke soorten er in jouw omgeving te vinden staan. 

🌳🌍 Laat het me weten in de comments hieronder! 

9 opmerkingen:

  1. I like the last one best with you holding the two leaves.
    American Beech trees grow here by me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De eerste foto vind ik het mooiste.
    Hier groeien allebei de beuken bomen, zelf vind ik de rode beuk het mooiste.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I like the tree trunk with some leaves.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar zal ik eens extra op letten maar ik denk de groene. Mooie serie fotos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The boots. 😀 It looks like the fun pictures of childhood.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Aritha , I like all of the pictures, but I think my favourite is the first one.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. A lovely post.
    I like all three photographs but in order I would choose 1, 3, 2.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De boomstamfoto vind ik erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥