zaterdag 24 juni 2023

💧🌳🦋 Druppels, nevel en vrolijke vuurvlinders!

Afgelopen donderdag heeft het 🌧️ geregend. En omdat ik suuuper vroeg op pad moest voor een doktersbezoekje, stond ik op vrijdagmorgen op tijd in het bos! Ik hoopte op druppeltjes en mijn hoop kwam uit! Het rook daar zo lekker fris, overal waren druppeltjes. 

4 mooie druppelfoto's: yes regen!
Ik deel vandaag wat foto's delen om blijheid over de regen te vieren! 📸💃





Nevel in het bos 
Toen de 🌞 door de sluierbewolking brak, werd het als een gelijk warmer in het bos en begon de bodem te dampen. Ik keek achterom en zag hoe zich om de boomstammen heen krulde. Het werd meteen een stuk benauwder, maar ik vond het stiekem wel heel mooi! 😍💨

2 keer nevelfoto
De bovenste foto was het begin van de nevel. De tweede is van tien minuten later op een ander paadje, toen het zonlicht nog feller werd (en die maakte ik met mijn telefoon)



Vrolijke vuurvlinders (ik ook vrolijk)
Wat ik ook nog wil delen is dat ik eindelijk weer kleine vuurvlindertjes heb gezien. Dat was op een open plek. Kijk hoe leuk en kleurig ze zijn. Ze gaven me echt het gevoel van: jahaa, het is hoogzomer nu. Wat een vrolijk gezicht, zo op de gele bloemen van het jacobskruiskruid

3 keer kleine vuurvlinder
Twee grote foto's en eentje van mijn telefoon. Genieten toch? 




De vrouw van de magere honden
Ik zocht gauw weer de koelte op onder de schaduw van de bomen. Helaas geen hertjes deze keer, maar guess what? Ik kwam wel de mevrouw van de magere honden tegen waarover ik in januari een blog schreef! 🐶💭 We hadden een gezellig praatje over haar Spaanse windhonden, en ik kreeg zelfs haar emailadres om de foto's te sturen die ik destijds had gemaakt. Hoe leuk is dat?! 

De brute kracht van het water
Onder de bomen zag ik dat regenwater gisteren een diepe geul in het wandelpad gesleten heeft, toen het gisteren van de heuvelaf stroomde Daar heb ik net een collage van gemaakt! Ik blijf me telkens weer verbazen over de brute kracht van water in de natuur! 🌿💦


Klimaatverandering & hete zomers
Bedankt dat je met me hebt meegelopen en hopelijk heb je genoten van de Nederlandse zomerfoto's! ☀️📸 Soms vind ik die hete zomers door klimaatverandering  niet zo leuk, maar ik probeer echt de mooie momenten koesteren ❤️

Het is een perfecte zomerdag wanneer de zon schijnt, er een verkoelend briesje waait, de vogels zingen en de grasmaaier kapot is. James Dent

(soms is er geen verkoelend briesje hier)



🙏 Bedankt voor het reageren op mijn blog! Echt top van jullie! Ik had niet meteen tijd om te reageren, maar ik wilde laten weten dat ik jullie reacties echt waardeerde. Jullie zijn geweldig! 💫 Op deze warme zaterdag ga ik weer wat blogjes bezoeken.

---

🔆 Op een benauwde dag, hoe zorg jij dan voor jezelf
🌈 Welk bijzonder weersverschijnsel heb je recentelijk in jouw omgeving gezien en hoe heeft dat je verwonderd of verrast of bang gemaakt?

[1] Lees ook:  Wat zagen de magere honden (om lekker af te koelen)

32 opmerkingen:

  1. Super mooi vlindertje ik heb er nog weinig gezien dit jaar. Maar wie weet komt het nog. lekker een verfrissend buitje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rain of course is wonderful in so many ways, Aritha, and necessary for all life of course. Rain distribution patterns are changing dramatically with atmospheric irregularities and so often we have no rain or deluges that do little good and often cause flooding. Thank goodness for gentle rain that soaks into the earth, and creates raindrops that form nature's jewels. It is all quite lovely. Enjoy the weekend. David

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you David, I love gentle rain, but I am afraid for that rain showers that linger over one place. Due to climate change, we are also witnessing a shift here in Western Europe. Last year, there were severe floods in Europe as a result.

      Verwijderen
  3. "...and the lawnmower is broken" 😃

    I saw some very impressive clouds yesterday. They were the tail end of a big storm. They looked so close, like we could reach out and touch them.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful butterflies. I love the look of those paths, great lght.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rain is good and makes for great photos!!
    I'd love to go walking there with you.
    Beautiful butterflies.
    We've had a lot of rain lately but the sun makes a showing every so often.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love to see raindrops on the leaves. Beautiful photos! I also love to see the steam rise up from the damp earth when it begins to warm up in the sun. We have had a lot of rain here lately and there are many ruts in the dirt roads from the water. I loved your video of you walking and I could hear the crunch of the leaves underfoot. This was a delightful post! I feel like I was right there in the woods with you!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Pam, that is a nice comment and I love to see your pictures too.

      Verwijderen
  7. Oh, and I did love seeing the little butterflies. I had some beautiful pictures of Monarch butterflies last week, and one little butterfly. You'd have to go back a week or so in my posts to find it. I love seeing the butterflies. Yours are really special!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Aritha.

    Mooie foto's.
    Prachtig die vlinders.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldig, die mooie natuur om ons heen. Ik vind het leuk om op jouw blog te zijn. Weer heel andere omgeving en mooie series.

      Verwijderen
  9. Beste Aritha,
    Eindelijk ook eens weer hier op bezoek... Ben nog lang niet opgeknapt maar zoiets lezen is ook als vitaminen voor de ziel!
    Prachtige foto's en ja, druppels zijn als parels of zelfs diamanten.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik houd er wel van, van druppeltje enzo Mariette. Vandaag ook weer regen gehad.

      Verwijderen
  10. Hello and happy summer to you. The area you took photos in is so beautiful. Wonderful captures in your photos. I really enjoyed the quote, too.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Such pretty photos, I love the mist and the butterflies in equal measure, I hope they love each other.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks for your comment Amalia. Mist and butterflies are my favorite too.

      Verwijderen
  12. Prachtige foto's weer, Aritha, en een heerlijk blogje om te lezen en te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aritha - such lovely pictures. Have been hearing that you have been dry in the Netherlands. Praying you are getting that much needed rain. Been a little slow getting to everyone's blog these days. Hoping to do better. Take care dear friend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. You share the most amazing photographs Aritha, they bring such delight, thank you.

    Enjoy your June days.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. We could so do with rain here in UK, our gardens are very dry.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooie omschrijving hoe je een regenbuitje kunt ervaren. Maar je hebt gelijk. Het was heerlijk verfrissend. Je vuurvlindertjes staan er overigens prachtig op. Mooi vlindertje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Vandaag heeft het ook lekker geregend. Ik geiet ervan na al die droogte.

      Verwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥