zaterdag 30 september 2023

Kabouters spotten op de Utrechtse Heuvelrug

🍄 Op de Utrechtse Heuvelrug kun je nog steeds echte kabouters spotten. Ik zag er een paar tijdens mijn wandeling. Als je zachtjes loopt en goed om je heen kijkt zie je ze echt. 


De nevel hing hier en daar tussen de bomen toen ik het Prattenburgsebos in dook. Ik hoorde een specht, een roodborstje en toen zag ik  opeens een piepklein mannetje in het mos. Hij had een lampje in zijn vuist en hij schrok een beetje van me. Ik vroeg of ik een foto van hem mocht maken. 

Hij knikte en ik maakte een paar foto's van me.


Daarna liep ik door en genoot van de prachtige zonneharpen. Ik heb daar plaatjes van maar die zijn niet zo goed gelukt vind ik zelf. Altijd een cadeautje, de zonnestralen

iPhone foto van zonneharpen
Hieronder een foto die ik met mijn telefoon maakt. 


Groene koffiebeker testen
Ik liep niet zo'n lange wandeling en soms hoeft dat ook niet. Ik genoot van al het moois en probeerde ook mijn nieuwe koffie beker uit. Die kochten Jaap en ik gisteren in een koffiewinkel en ik denk dat ik eindelijk een goeie beker gevonden heb waarin mijn koffie goed warm blijft.

💚 Hij is net zo groen als mijn wandelstok. 


4 kabouterfoto's
Over die kabouters, ik deel vier foto's hieronder. Ik ben benieuwd welke er voor jou uitspringt. Zelf vind ik de kaboutert bij het kleverige koraalzwammetjes het meest grappig.

Dat is de eerste hieronder 👇





Kabouterfamilie
En toen was het tijd om naar huis te gaan. Ik maakte nog een laatste statieportret van de kabouterfamilie en dat ik dus de eerste foto die je tegenkwam in dit blogbericht

Kabouters zijn klein. Ik moest hurken, knielen, buigen, liggen om goede foto's te krijgen. Gelukkig zag niemand me. Op het laatst gaf ik het op want ik ging door mijn rug. Dat was het einde van mijn sprookjesavonuur in het Prattenburgsebos.

Kringloopkabouters
De kabouters wilden met me mee naar huis. Dat is gelijk een tip. Kom jij nou ook nooit in het echte een kabouter tegen: ga dan naar de kringloop en koop een paar kabouters. Vaak staan ze tussen het speelgoed. Ik wens je veel speelplezier.


Kaboutervideo
Nieuwsgierig hoe ik de foto's maakte? Bekijk de korte video hieronder. 

🍄 Op de Utrechtse Heuvelrug kun je dus nog steeds echte kabouters spotten. Maar we hebben hier ook leuke kabouterpaden:
  1. Kabouterpad Baarnse Bos - blogpost van Manuela
  2. Kabouterpad Leersumse Veld - blogpost van Lindi

 đŸ„ Heb jij wel eens een kabouterroute gelopen? 

13 opmerkingen:

  1. Snow white and the seven dwarfs. Do you know all their names? :)
    Doc
    Happy
    Grumpy
    Sleepy
    Dopey
    Bashful
    Sneezy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O that is funny. Yes, in Dutch: Stoetel, Dommel, Niezel, Bloosje Giechel, Doc en brompot Grumpy.

      Verwijderen
  2. How lovely the gnomes are.
    We have a fairy trail quite near which is always fun to visit :)

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jazeker ik maak ze zelf en ga dan lekker fietsen. Maar hier in het putterbos staan ook kabouters en ik ga binnenkort eens even op zoek. Want ik hou daar van. Idd je foto met het koraalzwammetje springt eruit. Maar ook je andere foto's zijn fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Aritha.

    Dit is super leuk.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. xo.
    www.rsrue.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk. Heb jij die er gezet of staan die daar ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's weer. Die eerste kabouterfoto vind ik het leukst.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥