maandag 6 november 2023

Happy Vakantie Maandag!

Benieuwd waarom Q&A's in blogs zo in de smaak vallen? Simpel, ze brengen de auteur en blog tot leven! Snel van start dus. 

👉 Vandaag doe ik mee met het dagboek van Sandra.


♥ Het weer ♥
Wie hoopt op stabiel herfstweer komt bedrogen uit 🍂☔, want voorlopig houdt het wisselvallige weer aan. Er trekken buien over Nederland. Maar hé, mijn dag begon met zon hoor. En Jaap zei: naar het bos jij 🍁. Ik trek me niet veel aan van het weer, behalve onweer... dat vind ik niet fijn. 🤷‍♀️💁‍♂️

♥ Wat ik draag ♥
Ik heb mijn trekking aan. Die is groen en camoufleert me goed tussen de bomen als ik op jacht ben naar een wild zwijn om op de foto te zetten. Ik draag een bordeaurood shirt van merinowol. En de beste wandelsokken! Hieronder de kleur van mijn tregging.


♥ Als ik naar buiten kijk ♥
Nou dat deed ik en toen zag ik het eekhoorntje 🐿️ zitten. Gelijk afgeleid van mijn blog. Ik pakte mijn camara en schoot een paar foto's. Wat leuk dat hij zo dichtbij durfde te komen.

♥ Op dit moment ♥
Op dit moment zit ik aan de grote tafel in ons vakantiehuisje op de Veluwe. Wij hebben vakantie, Jaap en ik. Maar onze zoons vieren thuis ook vakantie omdat wij er niet zijn. Zoals het Nederlandse spreekwoord zegt: als de kat van huis is dansen de muizen. 🐭🐭


♥ Ik denk na over ♥
Ik denk na over ons gesprekje gisteravond. Ik zei tegen Jaap dat ik een overlap zie tussen Wonder van het Gewone en Moments Frozen in Time en ik vertelde hem dat ik er over nagedacht had om deze twee blogs op te laten gaan in één blog. Namelijk die je nu leest. 

♥ Wat was het hoogtepunt van jouw vorige week denk je ♥
In het vakantiehuisje aankomen. 

♥ Ik luister naar ♥
Geluidjes binnen en buiten: de koelkast zoemt zachtjes en buiten steekte de wind op. Dat hoor ik door het rooster boven de deur 🚪👂🌫️

♥ Welke chillmethode ga ik gebruiken om goed voor mezelf te zorgen ♥
Er bestaat geen echte chillmethode toch? ik moet er op letten dat ik niet te veel naar een beeldscherm kijk. Daarmee bedoel ik niet zoals ik nu doe: een blog maken maar het kijken naar al die wisselende beelden op het grote scherm. 

♥ Op het menu ♥
🍖🍕🍅🍌 Een mix tussen gezond en ongezond 

♥ Welke kleine veranderingen in je dagelijkse routine ga je deze week aanbrengen om wat meer plezier en variatie toe te voegen? ♥
Sja, als je een weekje ertussenuit gaat is het al een verandering in je dagelijkse routine. Alles is anders. Niets hoeft persé. 

♥ Op mijn leesstapel ♥
Ik heb een tas vol boeken meegenomen. Een paar liggen nu op mijn tafeltje. Ik wil altijd boeken bij me hebben. Die gaan dus ook mee op vakantie.


♥ Op mijn takenlijst week ♥
We hebben een klein lijstje met dingen die we willen doen. 👫📋 Het lijstje is gemaakt om ervan af te wijken, maar op de achtergrond hebben we dan iets dat we samen graag doen. Alleen of met z'n tweeën. Niet veel, wel wat.

♥ Heeft iets kleins of alledaags mijn dag opgefleurd? ♥
De zon! Toen ik vanmorgen de gordijnen opentrok zag ik zonlicht op de boomstammen en een stukje blauwe lucht. Ook al trekken er regenbuien over ons land, dat de zon toch af en toe er door heenbreekt, daar fleur ik vanop 🌞

♥ In mijn knutselmand ♥
Ik ben bezig met  een Diamondpainting van de wasbeer. Die kreeg ik cadeau van mijn zoon. Hij kocht het bij de Xenox en het onderstaande plaatjes komt daar ook vandaan.


♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
Misschien vul ik dit later in...

♥ Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven ♥
🧘‍♂️ Check je spierspanning. Hoe zit je erbij.

♥ Hoe voel ik me ♥
Overdag gaat het wel goed met mij. Maar ik heb moeite met het feit dat het zo vroeg donker wordt. Gisteravond zijn we een rondje wzen wandelen in het donker om te ervaren dat het donker geen muur en dat je er gewoon door heen kunt wandelen. 

😔🌙🚶‍♀️ Maar eerlijk gezegd vind het nog steeds niet leuk.

♥ Mijn simpele genoegens ♥
Hand in hand lopen met Jaap

♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
Dit huisje geeft geen vensterbankgeluk. Het heeft geen vensterbank. Maar ik geniet zo van de eekhoorntjes op de tuintafel.


♥ Heb je tijdens de afgelopen week iets nieuws geleerd? ♥
Ons lichaam heeft een biologische klok die gevoelig is voor licht en donker. Het vroeg donker worden kan deze klok verstoren en het circadiane ritme beïnvloeden, wat je stemming en energieniveau kan beïnvloeden. Tip: Vermijd een tijdje cafeïnehoudende dranken, omdat deze je slaap kunnen verstoren.

♥ Van welke muziek geniet je de laatste tijd ♥
Ik heb niet naar muziek geluisterd. Ik wil niet steeds met mijn koptelefoon op lopen. Ik wil ook niet mijn muziek draaien als de "mannen" in de kamer zijn.

♥ Rondkijken in huis ♥
Ik heb al wat plaatjes gedeeld hierboven. Nu van het schilderij in één van de slaapkamers. Dit geeft je toch echt het gevoel dat je op de Veluwe bent, in een bosrijke omgeving 🦌🌲


♥ Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je deed? ♥
Dat op verschillende plekken in Nederland de lucht zondagavond roze en groen kleurde door het noorderlicht. Dat vond ik leuk om te lezen.

♥ Hoe heb je jezelf beloond?♥
Niet. Eh jawel, ik kocht de laatste Flow.

♥ Bijbeltekst ♥
De dagtekst op mijn telefoon: Laat je woord altijd aangenaam zijn, met zout 🧂smakelijk gemaakt, opdat je weet hoe je iedereen moet antwoorden 🗣️. Kol. 4:6

♥ Citaat ♥
Alles heeft zijn door-de-weekse kant en zijn zondagse kant. Georg Christoph Zichtenberg
---
Ik hoop dat deze vraag en antwoord blog (Q&A) in de smaak viel. 💗 Deel ook een leuk citaat... en doe mee met Nicoles Linkparty

15 opmerkingen:

  1. Enjoy your vacation. The squirrel pictures are beautiful - really!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love the cute squirrel pictures. Enjoy your week away!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enjoy your holiday. The squirrel photo is absolutely beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Have a great holiday.
    Wonderful picture of the squirrel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I hope your week at the holiday cottage is filled with good experiences. I enjoyed reading your answers to the questions also I enjoyed the pictures in your previous post.
    Granny Marigold

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele fijne tijd met elkaar! Wat heerlijk om zo te genieten van al de schoonheid in de dagelijkse dingen. Het samen hand in hand lopen en genieten, zo kostbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Have a great vacation. A walk in the forest is a balm that can be enjoyed by everyone, and it always delivers pleasure. And if a squirrel should brighten up the day that’s an added bonus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Aritha,
    Geniet samen in jullie huisje dichtbij de natuur!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Loved your pictures, the ears on the squirrel just make me smile. Oh, a night walk is something I've yet to try. Hmm..Hope you enjoy your holiday and the week ahead!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat héérlijk dat je er samen even uit kunt! Die eekhoorns!<3 Ik neem ook altijd een stapel boeken mee als ik op vakantie ga en daar moppert K dan over ('zo'n zware tas, hoeveel boeken heb je nou weer mee?!'), dat is altijd ons begin van de vakantie (LOL)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ook zo'n zware tas bij me hoor, met boeken. Ja Hier ook zulke opmerkingen maar hij gunt het me, haha.

      Verwijderen
  11. I am in love with the squirrel! I have brown, gray, and black squirrels in my backyard. The climb to my back balcony and I leave them peanuts. They are very cute! I hope you have a wonderful time.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥