woensdag 15 november 2023

Lunchen in de Regen is Leuk!

ChatGPT, de weet-al, vertelde dat ik moe word van huishoudelijk werk 🧹💤 omdat er geen plezier aan beleef. Als je iets als leuk ervaart, kan het je meer energie geven dan taken die je als minder interessant beschouwt.

✅ Waar
❌ Niet waar


Naar het bankje bij de brug
Tijdens huishoudelijke klusjes weet ik niet waar ik mijn gedachten moet laten. Ik word moe van mezelf. Toen ik mijn emmer langzaam leeggoot in de gootsteen dacht ik: en nu is tijd om naar buiten te gaan. Ik besloot te lunchen op het bankje bij de fietsbrug.

Kop boven water please!
Ik fietste langs een zwanenpaartje en stapte af. Eentje dobberde er met de snavel in de veren op het onrustige water en de ander stak telkens zijn kop in het water. Met wat overredingskracht (ik praatte tegen hem) toch 2 kop-boven-water foto's weten te maken. 

🌊🦢📸 Dag zwaan, tot de volgende keer! 


Torenvalk of  buizerd
En dan die wolkenhemel boven mijn hoofd. Daar dacht ik aan toen ik mijn emmer leeg goot in de gootsteenbak en nu fietste ik eronder! Er zat een torenvalk op een paal. Hij zag me aankomen en wiekte omhoog. 

Ademloos keek ik toe terwijl hij boven het natte weiland bad en vervolgens dook. Snel probeerde ik hem te vangen met mijn lens. Yes, hebbes! 🦅✨ Twijfel nog een beetje tussen torenvalk of buizerd. Dat stipje op de foto hieronder is hem, vlak voordat hij op zijn prooi afging. 🕵️‍♂️📸

👇 Daaronder: foto van de fietsbrug



Regen: ja of nee?
Ik fietste langs het mysterieuze monument van de veeneiken en zag de lucht betrekken. Zou ik regen krijgen? Mijn weerapp zei dat het droog zou blijven. Gefascineerd staarde in naar de dichterbij komende donker wolken.

❄️🧥 Mijn winterjas kan wel tegen een regenbuitje. Ik ook. Zie je het riet buigen op de foto hieronder? Zo hard waaide het! 



Lunch op het bankje
Ik zette mijn fiets naast het eikenboompje en ging op de bank mijn lunch opeten. Ik dronk er gloeiend hete koffie erbij: langzaam - langzaam om er optimaal van te genieten.

Grenzeloos genieten
Het begon zachtje te regenen. Ik hoorde de druppels vallen in in het gras, op het bankje, mijn tas. Je  kunt grenzeloos genieten van lunchen in de regen. Echt waar, ik deed dat en ik denk dat het kwam door het magnefieke uitzicht dat ik had.



Zilverreiger aan het rekken en strekken
Ik zag een grote zilverreiger in de verte en de spierwitte vogel was zich aan het rekken en strekken omringd door een stelletje luidruchtige ganzen. Prachtig! Maar te ver weg om er een goeie foto van te maken. Hieronder zie je hem, als je goed kijkt 👀
De witte reiger heeft het erg naar zijn zin in de Binneveldse Hooilanden: vissen en kikkers genoeg hier. Ruim een kwart eeuw geleden was deze vogel een zeldzaamheid in Nederland.

 


Koude handen door de wind
Omdat mijn handen kouder en kouder werden besloot ik weer op mijn fiets te stappen. 11 graden is niet echt koud maar op het open veld heeft de wind vrij spel en dat maakt het killer. Naar huis maar weer. 

Wat doet de vrouw in de modder?
🚴‍♀️Ik fietste langs een vrouw die druk bezig was met bodemonderzoek. Mijn vermoeden was dat ze van de Landbouwhogeschool Wageningen kwam. Ondanks mijn nieuwsgierigheid naar wat ze precies aan het doen was, fietste ik door. 


De zon!
☀️ En toen fietste ik mijn eigen woonplaats in en ging de zon weer schijnen. Hoera! Dat vond ik een plaatje waard. Kijk nou toch... wat een verschil het zonlicht maakt.
Jim Bishop: Autumn carries more gold in its pocket than all the other seasons.




Thuis
Fijn om weer thuis te komen. Tijd voor een videocall met dochter; daarna tijd voor studie. Maar één ding is zeker: lunchen in de regen is leuk en "vaker naar buiten gaan" is een must voor mij.

🌳🚶‍♂️ Heb jij vandaag een frisse neus gehaald?

21 opmerkingen:

  1. I liked seeing the swans.
    Beautiful photos, and a little rain doesn't keep me inside either. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh yes, I know about you, just go outside, whether it's raining or not. But not when it's thundering or slippery, right? Thanks for your response.

      Verwijderen
  2. Beste Aritha,
    Naar buiten gaan is altijd een goed idee—een frisse neus halen of lekker uitwaaien.
    Jullie wonen ook in een mooie omgeving!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig dit "verslagje" van je lunch... oftewel fietstocht. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Just being outside is always therapeutic. It always works for me - without fail. Heads up - I will be away from my blog for the next two weeks. Take good care.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I'm looking forward to seeing you in two weeks. By then, it will be almost winter and I hope to see winter birds on your blogs ;)

      Verwijderen
  5. Hello:=)
    Lovely area where you live, I enjoyed looking at all your photos. Wind and rain keep me indoors. I went to the hospital today, and part of the journey was on foot. It was raining heavily but I had an umbrella. Fresh air is good for you, and you seem to have enjoyed your bike ride and lone picnic. Youth must be on your side, as you enjoyed the great outdoors. Good for you!
    All the best
    Sonjia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I hope everything was okay at the hospital, Sonjia Your photos are so beautiful. The tangerines! Thank you for posting a response here. I appreciate that.

      Verwijderen
  6. Oh, I loved seeing the swans! We do not see them around here, and they are just so beautiful! I love that you ride your bike places and that you can just sit and enjoy a picnic in the rain! Lovely photos all the way around. I did not really get outside today as it was raining quite a bit here and we have not seen the sunshine all week long! That is unusual for us in November, but we are thankful for the rain because we haven't had much in a couple of months, and then the winter months are usually very dry. So we thank the Lord for the rain when it comes! Today was a good day to stay indoors and enjoy watching the rain!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. As soon as I see a response from you, Pamela, I become happy. Thank you so much. It's strange that the sun stays behind the clouds for so long in your area. I hope it starts shining for you today. Then maybe you can take a little walk."

      Verwijderen
  7. Wat een heerlijk blogje ja ik ga zeker ook elke dag naar buiten. De hondjes natuurlijk. .....maar een enkele keer ook even alleen. Om foto s te maken of te experimenteren met de mobiel, want ik heb weer wat ontdekt ha ha nooit te uit om te leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I did not go out today. I have been crafting and cooking.
    Your pictures are very nice and it must be nice to eat outside in Autumn we often eat on the beach restaurant outside when we go to your country but we don’t do it in france

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your day turned in to a lovely day with some beautiful sights and thoughts. I spent some time out today as I had to go to the library which located in a different town. A bus ride gets me ther, then I walk to the library. I need to get some waterproof pants because it rains a lot here, just about everyday. Still, it's always a pleasure to take a walk even if it's a short one. Have a grand weekend and thanks for sharing a part of your day on your blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I like housework. Yesterday I cleaned my apartment, today I cooked and ironed. I don't think I'll do anything today. It's the weekend, I'm resting.
    I love looking at your pictures, I feel like I'm there with you.
    I'm not going out today, it's very windy. I'll take a walk tomorrow.
    I wish you a nice weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi daar bij jullie met die sloot. Leuke fotos. Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Your area is so beautiful! And hey, I have a plant just like that one in your first picture. I'd much rather be outside than doing housework any time/any day. Our weather looks very questionable today for any outside time added to that I have a lot of inside chores that must happen today. Still...maybe you've inspired me to sneak outside for a bit :)

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥